25.07.2017 г., 11:10 ч.

Духовност... дали? 

  Есета » Социални
1883 0 3
4 мин за четене

 

В днешния модерен свят, освен че е задължително да си ултра, мега запознат с всички възможни тенденции във всяка една област от живота, се оказва обаче, че и това не е достатъчно. Това почти всички го правят и могат. Трябва ти нещо друго, с което да си над другите. Някак по своему да блеснеш. Да се заявиш. Ей, на тука съм, и мен ме има. Нужно ти е да си духовен.Много е актуално от няколко години насам, нещо като фитнеса, но в нематериална посока. За тази цел трябва да разбираш от медитация, да посрещаш Слънцето, Луната, да пиеш сок от водорасли, да ходиш в морската градина и в стойка лотос да влизаш в други нива на съзнание, докато работник полага плочки, нагъзен почти до лицето ти. Всъщност това не е важно. Важно е да медитираш пред погледа на хората, с изражение на каменна статуя от 2. век . п.р.хр. Да гледаш отвисоко простосмъртните, които на този етап нямат твоите интереси и скритичко да си кажеш: “Къде съм аз, къде са те”. Колко духовно. Но всъщност точно това и се прави от повечето духовно блуждаещи. Духовността не е марка, която като си я сложиш на челото и имиджът ти заблестява. Тя не е показност и най-важното не е “Важност”, както си мислят повечето хора. И няма разделение на духовни и недуховни хора. Всички са в Духа и от Него. Просто при всеки осъзнаването идва на различен етап от пътешествието. Може би е лекота, може би е смях, може би и аз не знам какво. Но знам, със сигурност, че това да трупаш духовни знания от различни източници, само по себе си, не е гаранция, че си одухотворена личност. Заприличваш на един по-особен резервоар, но резервоар. Не се ли претворят знанията ти в личните ти преживявания и отношение към света и другите, не се ли освободиш от “Важността”, че си поредния прероден Атлант или такъв, който си спомня, че е от Плеадите ,си оставаш наподобител на нещо, което смяташ за ценно, но не си част от самото нещо. Интересно ми е, защото никой не казва: Да, вярвам в това, в предния си живот бях "Селски идиот", бях безгрижен., по своему щастлив. Всеки иска да е носител на свръхистини. Но, без да ги е изпитал на гърба си.Ако може и ашрам да му спретнат. Наподобител, който сякаш се мисли за застрахован от грешки щом е прегърнал прочетените истини. Всички грешим и това е и начин, понякога и път към проумяване на самите себе си. На болезнените аспекти, които са били скрити от нас самите. И всичко това го има в Света. Не можеш да избягаш. Но, можеш да си ти. Светът какъвто и да е той. Лош или хубав. Има от всичко по-много. Както казва Ошо: Аз не ви уча да скъсате със Света, аз ви казвам да го обичате. Истински духовният човек обича Света. Той внася в него, и го прави по-пълнокръвен. Той не се изолира, за да каже колко е лош Света, колко е над нещата. Така само го ограбва. А грабители колкото щеш. И не е показен. Той е интимен със самия себе си ,и знае, че това е нещо, което не го отличава, не го отдалечава от другите, а го сближава. Всичко друго, което се афишира е моделът на разделението - ние сме добрите, защото знаем, чели сме, интересуваме се от това и това, а другите са невежите, нямат желание за търсене като нас. Типичният дуален капан, в което ни вкарва духовната надменност в играта на или,или. Йосиф Йоргов много добре го е казал: Съзнанието на действително духовно напредналия не борави с истини (забележете, той не спори и не защитава своята гледна точка на всяка цена). Не отделя най-вероятния вариант, за да го обяви за истина, а само наблюдава всички възможности, без да взема отношение, ако няма нужда.Той не е „знаещ”, а „виждащ”... Не си играе на състезанието да сравнява другите със себе си. Наясно е, че всеки е на различен етап от развитие. Няма показност, няма важен-маловажен. А, Самодостатъчност. И не е нужно винаги да е добър. Не всеки разбира природата на доброто. Автентичността понякога граничи с позитивната негативност.

 

Колко мъдро го беше казал, някои може би немъдрец:

"Лош съм, за да запазя доброто в себе си"

А може би и така да е, може би не, кой знае... може би някой щастлив селски идиот.

 

 

 

© Мирик Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Интересно е.. а духовността.. тя е винаги свързана с едно единствено нещо. С истината. Но коя е истината. Е , за себе си аз знам
    Поздрави!
  • Прочетох есето Ви с интерес. Хареса ми, още повече, че Вашите разсъждения по тема-та са много близки до собствените ми представи за духовност. Естествено аз не съм специалист в тази област, но като човек съм убедена, че преди да твърдим, че сме ДУХОВНИ ХОРА трябва да състредоточим усилията си като начало опознаем самите себе си, да открием духовните същества вътре в нас, да ги пробудим и да се научим да ги контролираме и насочваме в правилната посока!
    Благодаря Ви, за възможността да прочета есето!
  • Хареса ми. Прав си. Няма нужда от показност и най-вече да попиваме всяка глупост станала модерна. И да си направим коктейл от духовни познания... По едно време само за "положително мислене" се говореше. Ама това не значи, че едва ли не всяка гадост трябва да я виждаш като положителна.А да не навлизам в "науките" свързани с храненето...индийски Аюрведа и какви ли не... Може и да има верни неща но самия факт че в Индия продължителността на живота е с около 10-12 г. по ниска от Япония, Швейцария, Франция...не ми звучи убедително.
Предложения
: ??:??