31.01.2012 г., 21:03 ч.

Едно безгрижно лято 

  Есета » Лични
4030 0 1
1 мин за четене

Днес, в началото на жаркото неуморно и безгрижно лято, се отправих на път към моето родно селце, изпълнен със спомени от красотата на моето детство. Спомних си бялата къща, облепена с камък и мрамор, цветята, отрупващи градината, баба ми, която отмаляла, с треперещите си ръце ме чака на прага, щом се мръкне, за да ме прегърне и целуне. Всеки път, щом обърна страниците назад, си спомням всичко отново и отново и една мигновена сълза се отронва, пареща, изгаряща кожата ми, като с огън. Всеки път тези емоции избликват от мен, щом зърна прашния път, по който съм поел. Всичко приказно и най-красиво ще се върне обратно, щом прекрача къщния праг и зърна всеки кът, натаен със спомена за детството. Чувствата, радостни, дори тревожни, ще ме изпълнят със странното успокоение, че не съм пропилял живота си напразно, а съм го изживял и споделил пълноценно. И все още, въпреки времето, отдалечаващо ме от спомените, аз все още помня местата, на които съм се крил, игрите, на които съм играл. Дали това не бе вчера? Днес е ден, в който имам шанс да почувствам тръпката, да изживея моментите, макар и за кратко, да се докосна до миналото, за да имам какво да разказвам и на своите деца, когато остарея, да изживея своето синьо лято отново. Изпълнен с красота, хубави моменти, спомени, които ще останат и радостта от това, че живееш. - Ето това е лятото! Всичко е като една магия, която сякаш изгубва своето качество пред парите и скъпите технологии, които привидно улесняват нашия живот. И щом се върнем назад, ние винаги ще виждаме красотата на своя живот, съдейки по спомените, които изглеждат изключително незабравими. Също както аз видях красотата в двора, който някога бе препълнен от деца и силен смях, а днес пустее, като само люлката самотна виси там, за да припомни, че някога е имало живот и тук. Както ще си спомням отново и отново за дървото, което днес, макар и отнесено от бурите, ми навява тъгата и носталгията по онова, което няма да се върне.

© Давид Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • И аз доста често се чувствам така... Поздравче, Давид
Предложения
: ??:??