6.04.2010 г., 21:14 ч.

Eлементарна нумерология 

  Есета
7645 0 2
9 мин за четене

Eлементарна нумерология

 

Нумерологията е наука за числата. Тя е описана в Кабалата.

Всяка цялост - месец, година, град, страна, човек, животно, растение и т.н. може да бъде описана и охарактеризирана с число.

 

Например, за човека може да се съди по рождената му дата, само по числото от месеца, в което е роден или пък по трите числа на раждане: ден, месец, година. На всяка буква от азбуката съответства число, и по буквите от трите имена могат да се правят изчисления и характеристики.

Всички тези неща са подробно описани в съответната литература, а аз тук ще представя Само основни знания за цифрите и тяхното елементарно приложение.

 

Значение на числата

Числото 1. Единицата е Отеца, Мъжкият принцип в природата. Означава Лидерство, господство, шефство, оригиналност, инициатива, смелост, индивидуализъм. Единицата изисква вяра в себе си, но е необходимо постоянно самонаблюдение, за да не се дойде до авторитарност. Въобще самокритичността е най-добрата идея за правилен и безопасен път на човека в Живота. Планетата тук е Слънцето. От него идва щедростта и добротата. Отговаря на зодията лъв. Всички двуцифрени цифри, които чрез събиране се Редуцират до 1 (напр. 28, 19 и др.) се тълкуват именно като Единица. Въобще такъв е принципът за тълкуване и на другите двуцифрени числа с изключение на 11 и 22, които се тълкуват специално.

 

Числото 2. Двойката е Майката, Женския принцип. Означава грижливост, закрила, пасивна хармония, допълва и следва единицата. Двойката изгражда и твори това, към което е насочена от единицата. Това число благоприятства проявата на известна тайнственост, скритост. Тук Планетата е Луната. И зодията – Рак. Денят е Понеделник. Числото две е несамостоятелно и нереализирано без 1-ницата. От майката (2) и бащата (1) се ражда 3 – детето.

 

Числото 3. Тройката е Детето. Числото на хармонията и творчеството, на безстрашието. Тук е творчеството в изкуство или в наука. Числото 12 е на изкуството, защото върви от идеята (1) към реализацията чрез 2, където майката (2) ражда; а числото 21 – на науката, където движението е обратно – от Емпиричността (от живота, майката) - (2) през обобщенията – идеите (1) към 3 – резултатът на това взаимодействие: моделите за развитие, концепциите, изкристализиралите знания и т.н.

 

Числото 4. Четворката е 3+1. Четворката е най-стабилното число за колектив – като брой членове. Нейната характеристика е: работа, равновесие, стабилност, устойчивост, демократичност, ненамеса в чужди дела и независимост.

 

Числото 5. Петицата е числото на: новите неизследвани пътища, на пътуванията и пътешествията, на неочакваните печалби и загуби, на промените, на изхода на нещата. Например при критична ситуация, от петата минута, час, ден и т.н. ще се види изхода, дали ще бъде благоприятен или не.

 

Числото 6. Шестицата е числото на: любовта, на семейството, на дома, на отговорността; число, благоприятно за хармонично общуване; стабилно число за брой членове на колектив.

Числото 6 е по своето вътрешно и външно съвършенство подобно на 1-цата и отговаря на Венера. Денят е Петък. Затова хората, които го имат влизат в уместни и хармонични взаимоотношения с другите хора. Лесно общуват.

 

Числото 7. Седмицата е числото на: мъдростта, на вътрешно-умствената работа и моделиране, на пасивния шанс. Нещата отвън при 7-мицата сами идват. Например, ако личният ни ден (за него ще говорим по-долу) е 7-ца, и търсим даден човек, той сам ще дойде, няма смисъл от целеустремено търсене. Нещата в този ден идват сами – непредвидено, но благоприятно. Трябва да се има пред вид, че при всички положения е необходима активността на човека – даже за това, да използва предоставяща се благоприятност.

 

Числото 8. Осмицата е числото на: щастието, на късмета, на жизнерадостта, на магнетичността, на материалната свобода и шанс, на успеха във външната област. Хората, които имат 8-цата като път на живота са магнетични и обединяващи около себе си кръг от приятели.

 

Числото 9. Деветката e числото на: всеобщата Любов, на справедливостта; това е числото на завършека на нещата, не е подходящо за нови неща. Число неподходящо за личен живот и особено - за егоистичен живот; то обединява в себе си Любовта (6) и хармонията (3). Хармонията значи още път!

 

Числото 11. Единадесетката е духовно, идейно, интуитивно, проповедническо число. Число на вдъхновението.

Това число е добро за писатели и социални деятели.

 

Числото 22. Двадесет и две е числото на: материалното господство, на крупни проекти и начинания, на широкомащабност и успех в материалната област. То е добро за политици, директори, министри, военначалници и т.н.

 

Приложение на числата

 

Числата, като налични характеристики, изявяват своите вибрационни влияния, независимо от това дали ние ги знаем или не. Когато ги знаем ние само можем да използваме техните силни положителни страни за полза и да се предпазим от техните неблагоприятни страни.

Нека предположим, че даден човек е роден на 21 число. Това значи, че хармонията и творчеството на тройката, нейното безстрашие ще го съпътстват в жизнения му път. Ако числото му е 17, то ще се тълкува като: 1+7=8, а това означава щастие, късмет, материална свобода и т.н.

 Път на живота

 Ще представя за читателя начина за изчисляване на числото на пътя на живота на даден човек и въобще начина на изчисленията при числата. Нека предположим, че човекът е роден на 21.11.1958г. Тогава изчислението на неговия Път на живота ще бъде такова: 21+11+1+9+5+8 = 32+23 = 3+2 + 2+3 = 5+5 = 10 = 1+0 = 1

 

Пътят на живота на този човек е 1. Това означава: шефство, лидерство, оригиналност, ярка индивидуалност. Отрицателният аспект на числото 1 е: честолюбие, авторитаризъм, незачитане чужди мнения. Именно това човекът с път на живота единица трябва да преодолява, да избягва през живота си.

 

Ако числото е 2, то този човек има хармоничен, но несамостоятелен път. Той ще се грижи и закриля другите, от тях ще се ръководи и вдъхновява. Отрицателния аспект на 2-та е например прекалена скритост. (Колкото повече е застъпено едно и също число в различните числови характеристики на един човек, толкова по-голяма е вероятността то да изяви слоя негативен аспект.) 

 

Ако числото е  3, човекът ще има път, изпълнен с творчество в науката или изкуството, ще изразява безстрашно убежденията си. Ще намира лесно път.

 

Ако числото е 4, човекът ще се стреми преди всичко към работа, независимост и ненамеса.

 

Ако числото е 5, човекът често ще променя нещата, ще се стреми към авантюри, към все нови неща, към пътешествия, неочаквано ще загуби, или ще спечели.

 

Ако пътят на живота е 6, това означава любов, стремеж към семеен живот.

 

Ако числото е 7, пътят на живота на този човек е повече в постигане на вътрешни истини, на мъдрост, в уединение и вглъбяване.

 

Ако числото е 8, този човек ще има шанс в материалната сфера, ще има материални успехи и приятели и трябва да живее със замах.

Ако числото е 9, това число означава работа за всеобща кауза, не е подходящо за личен живот.

 

Ако числото е 11, този човек всячески ще изразява и проповядва идеите си, ще прониква нещата и ще има верен поглед върху тях.

 

Ако числото на пътя на живота на даден човек е 22, човекът е подходящ за директор, министър, за ръководител на крупни дела.

 

Представям пример за изчисление на път на живота на човек с число 11, тъй като това число, както и 22 не се редуцират съответно до 2 и до 4 и имат отделно тълкуване.

Нека, например рождените числа на човека да са: 25.09.1930. Тогава пътят му на живота ще се изчисли така: 2+5 +  0+9  + 1+9+3+0 = 7+9+13 = 29 = 2+9 = 11

 

Универсална година, Лична година, Личен месец и Личен ден.

 

Универсалната година e числото на текущата година и е такова за всички. Например, 2005=2+0+0+5=7 – това е година на за Размишление, за Чистене и натрупване на Мъдрост и Разумност. Подходяща е за приемане на Конвенции.

 

Лична година тя се получава от числата на деня и месеца на раждане на човека + числото на универсалната година. Например, Личната година за 2009 г. на човек с рождена дата 21.11., ще бъде: 21+11+11. (втората 11-ка в случая е числото на Универсалната година за 2009 г., което се получава така: 2+0+0+9=11ѝ0. Тази сума е равна на 32+11=43=4+3=7. Този човек ще има Лична година 7-ца, която година трябва да бъде използвана за чистене, вглъбяване и придобиване на знания и мъдрост – това вибрацията на числото 7.

 

Личен месец – това е число, което се получава като към числото на Личната година добавим числото на текущия месец. Нека текущия месец да бъде 06. Тогава при лична година 7, личният месец ще бъде: 7+6=13=1+3=4. Значи този месец е подходящ и предразполага към работа и организация.

 

Личен ден - това е число, което се получава като към текущите числа на деня и месеца се добави числото на Личната година. Например, ако текущия ден и месец са 16.06, а Личната година - 7-ца, тогава Личния ден ще бъде: 16+06+7=20=2+0=2. Това е ден, свързан с необходимост от съгласяване с другите и хармонизиране с тях, действия в дух на колективност, тъй като на 2-ката ù е нужна външна подкрепа за реализация.

 

При правилни изчисления получените числа трябва да се изтълкуват съгласно представените по-горе характеристики на числата, като се използват примерите.

 

Числовите характеристики са ОБЕКТИВНИ РЕАЛНОСТИ, а знаенето на вибрациите на числата е ЗНАНИЕ ЗА ХАРМОНИЗИРАНЕ.

Хубаво е всеки ден да си изчисляваме личния ден, за да знаем тенденциите на поведение, които са най-хармонични с вибрациите на деня!!

 

С времето като се сравняват данните за цифрите с индивидуално-всекидневното ни битие, в съчетание с преживяванията ни, се достига до практически знания и увереност.

 

КРАЙ

 

Горосвет                 

 

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Есе (френски essai от essayer – опитвам) е жанр на прозата, съчетание между критика (най-често литературна), философия и публицистика в художествена форма, поставящ си за цел да изясни с помощта на въздействен език актуални културно-обществени проблеми, по които още няма ясни становища или съществуват големи различия. (Източник Уикипедия)
    Това не е есе. Не бих го нарекла и научен труд, защото изложената информация е широкодостъпна и повърхностна, имайки предвид темата, липсва анализ на философията на Кабала, не откривам гледна точка или проблем...
  • Поздравления за труда.
Предложения
: ??:??