5.10.2008 г., 14:43 ч.

Европа е тук 

  Есета » Лични
2280 0 7
1 мин за четене
Здравей, Европа!
Посрещам те по стар български обичай с хляб и сол.
Добре дошла в моята България!
Добре дошла отново.
Ти искаш да ни наречеш европейци, а ний сме "неразумни юроде", защото се чувстваме такива отколе.
Помниш ли, че ни познаваш?
Ти имаш Версай,  ние - двореца на Симеон Велики.
Ти имаш Ватикана, ние - Рилската света обител.
Ти имаш Орлеанската дева, а ние - Райна Княгиня.
Ти имаш тамплиерите, ние - ослепените войни на Самуила.
Ти имаш... ние - също!
Знаеш ли, че всъщност никога не сме се разделяли. Само че преди да бъдем европейци, сме били, сме и ще бъдем българи. Народ българи. Народ - ограбван, предаван и продаван, обругаван и безчестен, но възраждал се - горд и непримирим, силен и истински. Това е моят народ. Това е България. Това съм аз.
Прехласвам се пред прелестите на Европа, ала в сърцето ми отекват думите "Мила Родино, ти си земен рай" Отговорна съм пред хубостта на Албена, пред занемелите камбани на Елин Пелин... За мен това е България. И още много.
Европа е тук!
Добре дошла отново.
Знаеш ли, че всъщност никога не сме се разделяли.
Ако искаш да се наречем европейци - приеми ни такива, каквито сме, не променяй душата ни, както е модно в Европа.
Свободни сме и такива ще бъдем!
Упорити и жилави, емоционални и чувствителни.
Мила гостенко,
вземи от вярата ми, че ще бъде утре!
Вземи от силата ми, че ще бъда утре!
Вземи от моята любов към България - и ще станеш частица от нея!
Добре дошла отново!
Знаеш ли, всъщност никога не сме се разделяли.
Здравей, Европа!
Ако решиш - остани и ни посрещни в дома си по стар български обичай - с хляб и сол.

© Галя Карапеткова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Съгласна съм, но точно защото много векове сме запазили идентичността си като народ, трябва да продължим да го правим, понякога и против собствената си воля. Вече твърде малко неща ни обединяват като народ, за жалост по-скоро спортни, отколкото политически. Не съм горда, че съм българка в ХХ век, но съм горда, че имаме такава история. Малко патриотизъм понякога помага.
  • Звучи въодушевяващо наистина, но къй знае защо не съм особено въодушевен. Имам чувството, че сме се намъкнали в Европа с всичката си цигания, независимо от паметниците на културата. Дано да се лъжа.
    Иначе от самия текст лъха "бодър оптимизъм", както разправяше някога един голям б.г. вожд.
  • Какви са тези коментари, бе хора? Какво толкова ви подразни от историята ни - тя е такава и ние не можем да я променим. Аз я чувствам така и така пиша произведенията си - а, че някой е настроен срещу всичко и всички - това си е негов проблем. И какви 42-годишни, и какви мушмули, и какви гласове????
  • О, може. Щом като 42-годишният се е снимал сред цъфнали мушмули, може...И не съм "приятелче", такава фамилиарност си позволявайте на женския пазар. От отговора Ви ми направиха две неща впечатление, и това е че употребихте изрази като "неговите функции са били къде къде по-други" и "съвсеееем други цели", които свидетелстват само за едно, а именно, че сам не сте наясно с материята. Първо вземете някоя и друга книжка и ги прегледайте сред мушмулите, а сетне говорете. Защото съм съвсем убеден в това, което съм казал, и като изключим езотеричната страна на ордена на тамлиерите (която прави още по-безумна асоциацията), то знам, че това, което съм казал е безпорно истина.

    И, моля ви - не сравнявайте Рилският манастир с Ватикана, най-малкото защото Ватикана съвсем не е "свята" и не знам изобщо кога е била свята. (справка - "Свещеният вертеп" Л. Таксил). Ако изобщо, Ватикана може да се нарече "свята", то е само и единствено заради безсмъртни произведения на т.нар от вас "Микеланджеловци".
  • Едно 16 годишно момче понякога би разбрало повече от един 42 год. мъж, снимал се сред цъфнали овошки? Асоциациите са небивали по своята наивност и мисля, че за всеки, който е запознат малко по-подробно с историята на България и с европейското културно наследство това е ясно като бял ден. Затова мисля, че сякаш са излишни въпроси като "На какво основание се сравнява Ватикана, в чиито музеи е половината Ренесанс, и която е събрала ведно Микеланджело, Рафаело, Бернини и др. с Рилския манастир, при все, че Зографският манастир в Атон е с доста по-интересна библиотека и пази доста повече съкровища? Или с това на какво основание се сравнява рицарски орден, създаден по време на кръстоносните походи с цел да защитава поклонниците по пътищата за светите земи с 14 000 български войни, ослепени от Василий 2 от гняв и скръб поради смъртта на един от любимите му генерали в бой с българите? Или с какво право се сравнява Райна Княгина със светицата Света Йоана, изгорена на клада (!), а по-късно - канонизирана за светица (но не заради обсадата на Орлеан, а заради това, че чувала гласовете на светците Катерина, Маргарита и архангел Михаил? и подобни други въпроси. Ако уважаемия sorbus ми отговори на тези въпроси, аз ще призная, че едно 16 годишно момче не би разбрало тези сложни асоциации.
  • Само в един град на Италия (Флоренция, Венеция) има повече запазена и уважавана история, отколкото в половин България. Е, това не би трябвало да е причина за сравнения... по-скоро е мотивация да живеем тук и сега, а не да наблягаме непрекъснато на митове и легнди. Иначе поздравления за патриотизма!
  • Доста глупаво е да се сравнява Версай с двореца на Симеон, от който са останали ....всеки знае какво е останало.
    Освен това също не може да се сравнява Ватикана с Рилския манастир, да не говорим за тамплиерите и самуиловите войни. А Райна княгиня и Жана Д`Арк...та това е смехотворно!!!! КАкви са тези асоциации?
Предложения
: ??:??