3.03.2013 г., 9:56 ч.

Идеалът или келепирът - това е въпросът 

  Есета » Ученически
5878 1 9
2 мин за четене

           Добър ден, читателю! Как се чувстваш в тази пълна с празни хора държава? Харесва ли ти да живееш заобиколен от байганьовци? Допадат ли ти дамите с високи токчета и нисък коефициент на интелигентност? А младежите с бързи коли и бавна мисловна дейност? Горд ли си с това, че свободата е сравнена със салама?... Биеш ли се в гърдите, че си "булгар"? А чувстваш ли се европеец в същото време? Къде е идеалът ти?! 

           ... Според мен няма как да съществува, докато моят съвременник Бай Ганьо се разполага удобно в XXI век и няма намерение скоро да си тръгва. Няма смисъл да те питам кое би избрал - идеала или келепира, когато Славейков е площад, Ботев и Левски са футболни отбори, Иван Вазов е театър, Балкан е завод, България е булевард, а Бойко Борисов - вафла! (но каква вафла само...). Бориш ли се за оцеляване или вече водиш борба за "келепир"? Защо някой трябва да ти плаща бирата? Защо си недоволен от "маскарите", след като ти ги облече във власт? Но нали никога не си опозиция?... Какво би могъл да направиш... 

             Ех, Алеко, само ако знаеше, че образът, който си създал, напусна страниците на книгата ти и трайно се настани във всеки един от нас... Сблъскваме се всекидневно с г-н Балкански. Бай Ганьо в парламента - мъчещ се да удари "кьоравото"; Бай Ганьо в градския транспорт - лишен от всякакво възпитание; Бай Ганьо спекулиращ с родното; Бай Ганьо на опашката на магазина - проправящ си път през хората, бутайки ги... Той е също и във вицовете. Смешен ли ти се струва, драги читателю? Защото за мен е страшен! Страшен е, защото е заобиколен от себеподобни. Страшен е, защото е способен да избере и "едно магаре", което да е начело на държавата. Страшен е, защото нашата мила България, благодарение на байганьовците, е започнала да се превръща в страната на абсурдите, където на власт са алчността, псевдопатриотите, нахалството, нискокултурието, грубостта и разбира се "келепирът"!

         Бъркам ли някъде, поставяйки знак на равенство между идеала и келепира, а, българино? Не ти харесва действителността в България? Но трябва да знаеш, че "и подлец да бъдеш, не е лесен занаят." Имаш две опции - Зарови си главата в пясъка като щраус и се преструвай, че всичко е наред... А ако не ти харесва така - тръгни по "чужбината", или и нея си "изръшнал"?... Ашколсун тогава!...

          В желанието си да бъдем (или поне да приличаме поне малко на) европейци, учим английски, немски, испански, италиански и забравяме красотата на родния ни език и писменост! Но... какво да се прави - "разни хора, разни идеали"!

           И все пак, оставаме си в държавата, в която Бай Ганьо прави избори. Днес той е доста популярна личност. Достатъчно е да отворим някой вестник, където пише за "народното ни величие", да пуснем телевизора и да гледаме "Бай Ганьо в Big Brother", да надникнем в парламента и да го наблюдаваме как говори за "идеалите" ни, достатъчно е и да излезем от вкъщи и да гледаме как байганьовците "с очи светнали като на манастирски котарак" дирят келепира. А моралните ни ценности ли? Те са за ветрогоните. "Идеали" - ! - Суета, вятър!...

© Антония Цветанова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Знаеш ли разликата между бай Ганьо преди 100 години и сега.....оня Алековия не е осъзнавал какъв е бил идиот, а тоя сегашния който се среща на всяка крачка и кръстопът....той много добре осъзнава какъв е, гордее се с това че е такъв и даже се възмущава ако не забележат простащината му или някой се опита да го игнорира...защото докато Алеко осмиваше навремето Бай Ганьовщината ...днес тя е на ПОЧИТ.....жалко много жалко....но такива като тебе и мене нямат място там където е гордост да се гази в помия
  • Добър вечер- съобразно с часа и тъмният плащ на Нощта. Чувствам се прекрасно, надявам се и ти? Жалко, че горе писаното е вярно, но моля се да доживея мига когато нашата земя ще се отърси от бойкоборисовата помия!
    Поздрави... и
    "...Но да умреш, когато
    се отърсва
    земята
    от отровната си
    плесен,
    когато милионите възкръсват,
    това е песен,
    да, това е песен!"
  • Добър ден!
  • Радвам се, че мислите така! Благодаря
  • Силно!
  • Прекрасно е, моите поздравления!
  • Така е. Благодаря!
  • Много хубаво есе! Докато националните ценности и идеали живеят в сърцата дори и на шепа хора, България ще върви напред!
Предложения
: ??:??