13.04.2006 г., 0:19 ч.

Локално-глобално 

  Есета
3247 0 3
2 мин за четене

Животът в съвременното общество,

разгледан през опозицията локално-глобално

 

 

 

Съвременното общество е много разнородно. То има голям брой нива, както и животът в него. Освен това в различните части на света, има различни общества. Това дава повод животът да се разглежда през опозицията локално-глобално.

В съвременните общества е все по-трудно светът да бъде видян през тази опозиция, защото е трудно за местното да се противопостави на световното. Нали репликата “Светът е едно глобално село” се повтаря все по-често. Наистина – за все повече хора, и дори за цели общества, вече не съществуват ограничения като средства, пространство, език...

Не е лесно да бъдат възприети чуждата култура и чуждият начин на живот, но младите и интелигентни хора са толерантни и “отворени” за различното. Те проявяват интерес и уважение към традициите, обичаите и начина на живот, който имат другите общества.

Днес обаче освен привърженици, глобализацията има и противници. В съвременното българско общество се появиха дори националисти, които могат да бъдат разглеждани като крайна форма на антиглобалистите.

Последните безкрайно много държат на националната си идентичност и организират масови протести, особено при срещи на големи международни организации като Европейския съюз, ООН, НАТО и др. Наистина има опасност от загубата на някои значими национални ценности, но създаването на такива организации носи и много позитиви за членовете им. Ако това не беше така, тези организации нямаше да бъдат създавани.

Хубавата страна на живота в съвременното общество е, че всеки може да го разглежда през личната си позиция, била тя на космополит или антиглобалист. Крайното противопоставяне между локалното и глобалното не е чак толкова необходимо, защото всеки може да избере своя житейски стил.

© Мария Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • В материала, който ще пусна вечерта от къщи, ще откриеш разликите между твоето и моето мнение за глобализацията. Освен това ти предлагам да продължим нашия разговор чрез личните си е-мейли за да товарим излишно сървъра на сайта.
  • А ти защо не изразиш мнението си по изказаното от моя гледна точка отношение към глобализацията?
  • Здравей Мария,
    Преди време мои приятели ме помолиха да драсна няколко реда по отношение на това, какво е мнението ми за глобализацията и т.н. и т.н. (Ние сме нещо като клуб - в него има хора с различни професии, различна политическа принадлежност и т.н. Но ни обединява търпимостта към чуждото мнение и поощряването на различията в него) Може би утре, ако го намеря в компютъра си и, разбира се, ако го приемат за публикуване - ще го пусна. Но ми е много интересно да разбера твоето мнение по изказаната там моя гледна точка по отношение на глобализация, глобално решаване на проблем и т.н. Приятна вечер!
Предложения
: ??:??