6.12.2008 г., 21:29 ч.

„Лъжа и робство на тая пуста земя царува” 

  Есета
5097 1 25

 

            Лъжата поражда робство. В миналото, днес, сега и утре – робство винаги ще има, лъжата също ще присъства в ежедневието ни. Но както Ботев, така и аз съм оптимист за бъдещето – хората ще се осъзнаят, развитие ще има. Не е важно колко лъжци и роби има на света, важно е те да намаляват. И всеки от нас може да помогне. Важното е да бъдем искрени и към другите и към самите себе си. Лъжа и робство на тая пуста земя ще има, докато не решим да се променим.

© Симонна Стоилова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ако говориш за мюзикъла на Алън Паркър по албума на Пинк, да гледал съм го, отдавна и честно казано, не помня този епизод, но имам общия спомен, че е добър. И, впрочем, ако внимателно си чел поне едно от есетата ми, нямаше да ръсиш простотии като "И ако случайно си се унижил да гледаш кино някога" Това вече бих го приел като обида. Пхахахах
    На следващо място, никого не унижавам, просто давам критическо мнение. Всеки е свободен да го прави. Аз го правя по моя си стил, който си е мой и само мой. Правя го така, защото не мога инак и защото стилът ми - това съм аз (както казвала домашната катерица на Бюфон)Освен това, ако бе прочел поне едно от есетата ми, щеше да забележиш, че очеизвадно писането не е "сбор от сложни фрази", а наистина "нещо отвътре", това че аз имам потенцията да съчетая що годе добре нещото отвътре с не толкова сложни, колкото по-скоро дълги и наистина, понякога трудни фрази (защото се мъча за разлика от някои, думите ми да казват нещо сами по себе си, а не само в комбинации с други думи)
    На последния въпрос имам много точен отговор - пиша коментари тук, защото просто с нещо трябва да си запълвам времето. Пхахахахахаха...сигурно сам се сещаш, че макар и ученик, имаммм мнооооооого свободно време, което при все че имам и други работи, при все, че никога не съм се лишавал от нито един културен или не-културен ентъртеймънт (театър, кино, концерти, сладкарнички и подобни губи-време-неща), и при все това, пак имам малко свободно време, което хабя тук.
  • Искрено се надявам да не си толкова загубен, че да говориш за Алеко, а не за мен...

    Некви парекселанси, монамита... Идеално, френски цитатчета, библейски мъдрости, енциклопедична грамотност - 6...

    Не мога да разбера само щастлив ли те прави това, да унижаваш хора, които смеят да си изливат душата чрез писане? И писането за теб сбор от сложни фрази ли е, или нещо, което идва от вътре?

    И ако случайно си се унижил да гледаш кино някога, дали си гледал филма "Стената"? И дали ще си спомниш как учителя се подиграва на главния ни герой за стиховете му? Като кой от двамата се виждаш?
    И, за да завърша с проклетите въпроси - защо трябва да си губиш времето да пишеш коментари в "Откровения", ако човек с твоята начетеност може да има всичко, каквото си пожелае? Сигурно и толкова начетени приятели, с които да разговаря всеки ден? В забавачката...
  • Пхахахах...абе момиче...абе чадо, къде си седнала ти на мене да ми говориш какво имам и какво нямам. Я първо се научи да пишеш, пък сетне ми ги разправяй какво имам и какво нямам.Ппхахахахахахахахахахахахахахха
    (впрочем като казах, че думата комплекс обикновено я ползват хора, които си нямат и понятие от нея, визирах и теб, защото определено съм на мнение, че ти всъщност не знаеш какво е това) Пхахахахахахаххаха
  • Един съвет - никога не подценявай никого ! а ти определно имаш комплекси...жалкото е, че самият ти не можеш да ги проумееш....
  • Определено имам непоносимост към вскакви такива, които си мислят, че могат много, а всъщност не могат нищо. Нека ме критикува който иска, критиката е за всеки, аз поради точно това и критикувам когото и както си искам. Впрочем, искам да ме критикуват само критици-художници. Пхахахахахахах....Има ли такива? Аз впрочем, се имам за такъв, признавам. Може би нескромно, може би съвсем скромно, не знам.

    Впрочем, в речника ми, за който впрочем всички твърдят, че е тооолкова недостижим, а всъщност е съвсем прост, дума "комплексирана личност" няма, защото съм се убедил, че обикновено я ползват с повод и без повод всякакви тийнове, без да си дават сметка какво означава. Виж, ако говориш за Едипов комплекс, мисля, че нямам, но кой знае? Пхахахахахахахахахахаххахаха...е, разбира се, малко утешение за мен е, че може и да не знаеш нито кой е Едип нито къф му е комплекса...Пхахахахахахахахаххахахахахахахахахаххахаха
  • Продължавай да се опитваш да изпъкваш с глупостите, които пишеш. Имам чувството, че си доста комплексирана личност? Така ли е, имаш непоносимост към критиката, но обичаш да критикуваш другите,а?
  • Хайде моля, моля, без изказвания за Астарот?! Пхахахахахахахах....Mon amie, аз мислех, че от кратката ни кореспонденция, която прекъсна, уви!, така спонтанно и ми нанесе непоправима загуба, пхахахахахах, си разбрала, че всъщност нищо от това, което казваш не е вярно. Първо, скъпа моя, прелестна приятелко, изобщо и не се опитвай за това да съдиш какви успехи имам аз, пък камо ли, да преценяваш стила ми на писане. За това, откровено ти казвам, не смятам, че си достатъчно можеща-в-писането (изобщо не става дума за начетеност или нещо друго, а за проста идея как се структурира едно сложно съставно смесено изречение например.), та да се изказваш (както впрочем, не смятам, че е достатъчно можещ и изплезилия словото си под теб), а на следващо място, искрено ти желая да ползваш "тооооолкова сложни думи", свръхтрудни и свръхнови, че ти пък да бъдеш безупречна и разсъдлива. Уви, не смятам, че можеш да бъдеш нито първото, нито последното. Впрочем, все си мисля, че ужким нямало безупречни и разсъдливи, нали навсякъде тъй казват? Пхахахахахахахахахахахаххахаха
  • Благодаря, Георги, точно такива коментари очаквам, които да ме насочват. Доколкото за Астарот, разбрах че не се подвизава с големи успехи, и че произведенията му не са кой знае какво. И това, че използва по-сложни думи, не го прави разсъдлив и безупречен, а напротив - пречи му, защото придобива самочувствие и егоцентризъм.
  • "Пази Боже, сляпо да прогледа" - казва Алеко, без френски цитати и латински мъдрости, за хората като Астарот, ако Той би приел да го нарека човек...

    Но това, Лъчезара, не прави текста ти по-качествен. Ако искаш да говориш ясно, просто и целенасочено, избягвай такива изречения:

    "Лъжа – това означава да скриваш истината за човека, с когото разговаряш, но не само да я скриваш, а и да казваш нейната пълна противоположност."

    След като напишеш нещо, прочитай го и вади всяко отделно изречение от контекста.

    Иначе браво, че се опитваш!
  • Искам само да кажа, че Астаротчо беше на 16 и миналата година. Но тогава се подвизаваше в този сайт с друго име и после беше изхвърлен.
    Темата за истината и лъжата е безкрайно голяма. Мисля, че си подходила към нея твърде едностранно, предполагам от конкретен случай. Има и полулъжа, която всъщност е най-голямата лъжа... Но това са подробности. Съжденията ти за рабството също не са на особена висота. Но въпреки това ти завиждам...
  • Не съди по смеха, той винаги е еднакъв и си е моя собственост, имам авторско право върху него
  • смехът май,май е нещо истеричен аа настъпихме някой по мазола...
  • ...каза еснафът с племенница "метълка". Ххахахахахаха....добре беше и ти, че без твоето мнение нямаше да се оправим, наистина.

    (За последното хич не си прав. Отчаяно се нуждая да се освободя от купищата непотребни жени около мен. Пхахахахаххаххахахаха)

    Пхахахахахахахахахахаахахахахаххахаххахах
  • Според мен е трудно да се установи "възраста " на понятията истина и лъжа,те вървят ръка за ръка и мисля са еднакво необходими за нормалното ни съществуване...лъжата е един регулатор и балансьор в нашите отношения,представете си само един свят в който лъжата не съществува-ще има в пъти повече нещастни и наранени хора...всеки един от нас послъгва ежедневно и то обикновено хората които са покрай него,демек най близките си и все пак това не ни прави лоши хора,нали? А,на този "Благотворящия" що му обръщате въобще внимание, като е толкоз начетен и интелЕгентен му е необходим подходящ събеседник-да си говори сам! не ви ли е ясно че момичетата не само от класа му ,но и от цялото училище го отбягват-затова е толкова злобен и накокошинен:Р
  • Пхахахахах, ама то няма и как да е до небето. С този стил и този език, ти какво очакваш, и до небето ли да е? НЕ става
  • Поне самочувствието ми не е до небето :D
  • А аз си мисля, че просто не можеш нито да мислиш, нито да пишеш, ето защо имаш цялото време на света, за да си го губиш и да правиш каквото иска с него. Пхахахаххахаа
  • Имам предвид, че след като си бил излъган и разбереш каква всъщност е истината, те боли много повече, отколкото когато тя се каже моментално, без заобиколки.
  • Добре дошла!
    "Истината често боли, но истината, след казаната лъжа, боли още повече." - това не го разбрах въобще!
    а в началото пък ми стана смешно..
    четох го набързо, понеже ми беше доста скучно и общо взето есето ти не казва нищо, но пък съм много съгласна с последното ти изречение, че "Лъжа и робство на тая пуста земя ще има, докато не решим да се променим"
  • Престани да ми опескваш поста с глупостите си. Аз съм виновна само, защото ти обръщам внимание, дечко такъв.
  • ЗАщото не знаеш как, ето защо пишеш така. Защото не знаеш как да боравиш със словото, защото си немарлива към идеите и защото твърде плоско ги описваш!! И да, ако прочиташ по една буква от тълковния речник в тоалетната сутрин, сигурно ще успееш да закърпиш два сакати реда.

    О да...сега аз съм и виновен. Че то дай всеки, който не пише прости изречения да го изгорим на клада а? Пхахахах, гледай я ти, тя ще ми критикува фразата и слога, я малко по-спокойно, чадо, за каква се мислиш? Първо виж ти каква словесна симплицитас си изтипосала тука, сетне ми говори за моите фрази! Пхахахахахаххаа

    Можеш да се забавляваш колкото си щеш с коментарите ми, те са си забавни, само не забравяй, че е нужно да се потрудиш малко за да ги разбереш. Ето това е проблемът - че един сложен, изконен въпрос превръщаш в битова тийн драма тук-и-сега?! Пхахахах, което е колкото и смешно, толкова и безвкусно. Пхахахахахаах
  • Не мисля че точно ти трябва да ми даваш акъл как да пиша. Целта на моето есе е да покажа не колко много думички съм прочела от българският тъпковен речник, а до колко това, което казвам се разбира от другите. За втори път ме обиждаш и казваш че имам евтин, битов, провинциален диалект, което за твое разочарование, изобщо не е така. Пак казвам, целта ми не е да объркам хората в някакви глупави фрази, както ти правиш. Целта ми е да покажа моят начин на мислене и представяне на идеите в най - прост начин за разбиране. Истинският смисъл на идеите е точно този, който аз показвам, не ги доукрасявам, защото не смятам че има смисъл, нещо повече - когато четох предишния ти коментар, много се забавлявах какво е според теб лъжата. Забавен си, но определено не си интересен...
  • Да, ти дефинираш лъжата със своя си евтин, битов, провинциален квазифилософски диалект? Ти я свеждаш до проблема "защо да дупча билети в градския транспорт, при все че никой не го прави", а всъщност лъжата е фундаментално явление. Текстът ти е глупав точно заради това, защото боравиш семпло с идеите, защото не можеш да вникнеш в тях и да откриеш истинския им смисъл, а той определено е много по-дълбок. Не се изказвам от никаква гледна точка, освен от моята собствена.
    За лъжата няма реална или нереална дефиниция, има само една и тя е близка до тази, която аз изложих. Лъжата по принцип трудно би могла да се осмисли извън християнството, защото тъкмо тук тя се радва на особено внимание. Защото лъжата не е просто "съзнателно създаване на неистина" а е символ на всичко богопротивно, всичко отпаднало от бога. А да отпаднеш от Бога е различно от това съзнателно да създадеш една неистина. Впрочем, бих те питал и Quid est veritas? но боя се, че няма да можеш да ми отговориш. Пхаохахахахахахахахахах


    Друга критика от мен не очаквай докато не се научиш ДА МИСЛИШ и ДА ПИШЕШ..Пхахахахахахахах
  • Аз не дефинирам лъжата чрез библейски цитати, сюжети и прочие, дефинирам я съвсем реално. Лъжата е съзнателна неистина. И ако обичаш, недей да летиш с ангелите, ами слез на земата и започни да се изказваш от по - морална гледна точка.

    Очаквам още критика, но критика, която да ме насочи към някъде, а не изречения от сорта на : "есето ти нито е оригинално, нито става за нещо... "
  • Пфффф, и в това ли се заключава според теб лъжата? "криваш истината за човека, с когото разговаряш, но не само да я скриваш, а и да казваш нейната пълна противоположност." - битова, провинциална, зле сктруктурирана? Ужассс...Лъжата не е това. Лъжата е създаване на НОВ, БОГОПРОТИВЕН свят, лъжата е гордост, заиграване с божествените съзидателни функции...конструиране на паралелна реалност и изграждането и спрямо човека! Лъжата е инструмент на дявола. С нея той е като Бог - създава нещо, украсява нещо, прави това нещо да изглежда изкусително, убедително, съблазнително, но то всъщност реално не съществува, защото Дяволът, бидейки дефицит на битие, няма потенцията да създаде нищо трайно, нищо, което наистина ДА СЪЩЕСТВУВА. ПХхахахахах...
    "Ваш баща е дяволът; и вие искате да изпълнявате похотите на баща си. Той си беше открай човекоубиец и не устоя в истината, понеже в него няма истина. Кога говори лъжа, своето говори, защото е лъжец и баща на лъжата." (Йоан 8:44)

    В този ред на мисли, есето ти нито е оригинално, нито става за нещо...
Предложения
: ??:??