25.09.2008 г., 23:39 ч.

Любовта е най-добрият водач 

  Есета » Любовни
4834 0 6
2 мин за четене
 

   През целия си съзнателен живот човек се стреми към съвършенство. Здравомислещият човек винаги използва обкръжението, за да се огледа и да види що за „птица" е и как се вписва в „ятото". Когато се оглежда, той търси човек, който да прилича на него, човек който би усетил душата му и би могъл да му подаде ръка. Любовта е най-прекият, но и най-труден път към Другия, към сродната душа, към приятеля... Тя изисква смелост!
   Човек постоянно търси подобните на него хора и когато ги открие се чувства щастлив. След запознанството сърцата започват да бият и усещат, че не могат едно без друго. Чувстват, че са открили сродната душа, половинката, която им е липсвала. В този момент човекът вече е намерил кого да хване за ръка. Събрал е смелост да каже, че не е съвършен и търси помощ. Помощ да върви по пътя към съвършенството. Сега усеща, че са му говорили за това чувство "любов" и разбира, че е направил още една крачка по пътя си.
   Много хора казват, че любовта е грешна, коварна, изменчива и доста непредсказуема, но единственият начин да опознаеш истински себе си е тя - любовта! Самият факт, че си поискал да обичаш, е достатъчно смела и неповторима постъпка, за да докажеш, че вече си направил важната крачка. Любовта те подтиква към безброй подвизи, стимулира те да бъдеш добър и великодушен. Тя трябва да лежи в основата на всяко нещо. От любовта произлиза всичко. Няма друго в живота. Тя е трагично и силно чувство, което трябва да се уважава, дори у глупавите хора.

   В Библията пише: " Бог е любов." С любов трябва да се прави всичко. В миналото хората от любов към Отечеството са се борили за свободата, защото "робът се стреми към свобода, а свободният - към съвършенство". Дали са живота си в името на Родината, защото тя е техният дом - този, който ги изпълва със сила, смелост и душевен мир.

 Когато равновесието в душата е постигнато пътят към себепознанието е по-лек. Светогледът придобива цвят, защото любовта е най-добрият "художник" и най-точният компас. Тя помага да откриеш и приятелите в тълпата от хора, да ги разпознаеш сред многото лица.

  Изисква се смелост, за да признаеш, че обичаш! Това е, което липсва на човека по пътя му към себепознанието. Ако иска любовта да е водач в живота му, трябва да притежава и смелост, защото те вървят ръка за ръка.

© Ростислава Златева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Страхотно е!
  • "Който не люби, не е познал Бога, защото Бог е любов." 1Йоан 4:8.Това е един от стиховете в Библията - доказателство за писаното от теб! Поздрав!
  • "Светогледът придобива цвят, защото любовта е най-добрият "художник" и най-точният компас."
    Поздравления!
  • На мен ми допада човешкия начин, по който е написано, както и точните сравнения. Поздрав!
  • "След запознанството сърцата започват да бият..."

    преди това на -273 ли са били?

    "В Библията пише: " Бог е любов."" - в Библията ли го прочете или прочете, че го пише там?

    извинявай, Ростислава, но това за мен не е есе.
    дори ми прилича на сбирщина от изречения, които са ти допаднали, когато си ги чела някъде. наистина.

    ако греша за компилативните моменти, желая ти успех в други насоки, които те привличат, но - предимно - здраве!

  • Приемам го повече като откровение. Като литературно произведение е доста слабичко...
Предложения
: ??:??