21.10.2008 г., 9:41 ч.

Малко ВАЖНО 

  Есета » Философски
1320 1 2
2 мин за четене

Извинявай Sara_qspis, че не е Re на твоето Re, но се налага J

 

В началото, като прочетох думите ти “човека като за “последно” ще възпроизведе накрая духа си?”, помислих да опровергая тази фриволна екстраполация на идеите ми. Но се оказа, че има известна логика в поредицата: Бог (Дух) възпроизвежда себе си в Човека, а Човекът - себе си в Нещо друго? Най-близко до ума е - пак в човек. Имам предчувствието обаче, че такъв ход на мисли е малко егоцентричен и откакто “Слънцето не се върти около Замята” не води до правилни изводи. Истина е, че в развитието има цикличност, но тя не е в кръг, а по спирала. Кръгът наближава да се затвори, но е неизвестна компонентата по оста на спиралата?

           От тук започва Хипотезата.

           По една друга елементарна логика, предната стъпка е била от общото към множеството единични (от един Дух към милиарди Хора). По-достоверно е сега да се осъществи обратният ход на махалото – всички Хора да създадат Един Разум. Тук ще ликуват всички от Форум “Компютри и Интернет -> Мрежата” (приликата с филма “Матрицата” не е случайна). Това обаче е толкова близко, че направо ме побиват тръпки! Достатъчно е някой шантав гений (вместо ужасяващ нов вирус, който трие файлове), да създаде “кротка” самоусъвършенстваща се програма, която експоненциално “бавно” да завладее всички компютърни ресурси в Мрежата,  заедно с хората зад тях. Повярвайте ми, това е ужасно много! За пример: най-голямата изчислителна система в момента не е в НАСА или Пентагона, а любителската SETI, която включва (смятат го в момента 1 500 000 домашни компютъра) и търси повторяеми сигнали в записите от радиотелескопа в Аресибо, с цел откриване на извънземен разум. Но спирам с подробностите дотук, защото има такива надарени програмисти, че ако имат готова логика, ще напишат кода за една вечер и ще “хакнат” каквото трябва за седмица. И тогава Ние всички под благовидна форма ще работим за Нещото с искрен жар и постоянство!?!

Засега, само Ви моля, бъдете внимателни при бързоразпространяваща се “игра” с реални сюжети и автоматичен обмен с Интернет. Това са сигурни белези на Чудовището, което някой е пуснал от бутилката и дори сам не може да върне в нея обратно.

Писано по време на Апокалипсиса в USA, който може да се окаже детска игра “На стражари и апаши” в сравнение с това, което може да се случи!!!

11. 09. 2001                                                                       

© Костадин Димов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Наистина не е маловажна темата, но е лошо написано есето.

    Родителите се питат какво ги чака децата им в Интернет като са толкова време "вътре".
    Ние се питаме какво ги чака внуците ни в реалния свят.

    Някой за хубаво или лошо е създал нас.
    Въпроса е ТОВА(глобален интелект, генно модифициран свръхчовек или ...), което ще създадат хората, хубаво ли ще е или лошо.
    Съвестта ни ще е по-чиста ако поне дискутираме по темата.
    В крайна сметка освен български, европейски и прочие закони,
    трябва да има и общочовешки.
  • Не е малко, а много важно. Иска ми се да бъде светло и добро бъдещето.
    Поздрави!
Предложения
: ??:??