11.12.2014 г., 11:00 ч.

Мисли за общото и различията 

  Есета
1674 3 24
3 мин за четене

В "Цивилизацията" Кенет Кларк се докосва до прозрението, че причината за деградацията на редица клонове на съвременното изкуство се корени в обстоятелството, че Земното е изучено в значителна степен, а Космическото, пред чийто праг стои вече човечеството, се простира, подобно Океана на Нютон, неизследвано.
Сам по себе си този факт предсказва и едно бъдещо духовно израждане, ако тайните на Голямото, в което сме потопени, продължават да бъдат все така недосегаеми.
Симптомите за тази духовна криза са налице отдавна. Цялата човешка еволюция в социалната сфера е протичала под знака на търсенето на нови видове енергии, за да бъде задоволен нарастващият енергетичен глад на човечеството, а ролята на катализатор са играели войните и надпреварата в изобретяване на технологии за масово унищожение. На този апокалиптичен фон звучат красиво, но нелепо, думите на Достоевски: "Красотата ще спаси света."
Естетическата компонента, която в повечето индивиди съществува, все повече се подчинява на общите тенденции, очертавани от масовото и лумпенизирано съзнание и заприличва на Окото от знаменитата картина на Пикасо, затиснато с огромни и хаотично натрупани кубове. Пласт по пласт, в човешките души се натрупва истинското, дълбоко и неизбежно Отчаяние. То се ражда от невъзможността отделното човешко същество да получи радост от техническия прогрес. От привидното задоволяване на собствените му потребности, което за пореден път се оказва илюзия. В дъното на това Отчаяние се крие автентичността на отделната личност. Но не всеки е способен да понесе страданията на грешния Йов.
Бурното развитие на редица научни дисциплини, като че ли стана причина да загубим способността си да се учудваме и възхищаваме от новото и преситени с него да се простим завинаги с онова градивно усещане, което Айнщайн нарече "чисто любопитство". Все по-ясно очертаващата се празнота в човешката душа прави опити да запълни Религията. Неин конкурент се явяват езотерични школи, окултни учения и пр. Но всички те самите се нуждаят от осъвременяване, за да могат да въздействат на съвременния човек, който се е простил завинаги с някои наивни представи и трудно приема на доверие общи фразеологични постановки. Този човек е вече в състояние да задава въпроси, на които никаква Религия не може да отговори изчерпателно. Той заприличва все повече на Тома Неверни и желае да се докосне до Христовите рани, за да повярва на своя Спасител. И тук именно се крие парадоксът. Когато човечеството най-силно се нуждае от нова и истинска Религия, му се предлагат "стари мехове", за да се налива в тях "новото вино".
Има ли нещо извън биологичните конструкции, което да свързва човешките същества?
Възможно ли е нашето съществуване без хипотетичната душа, така както функционира всеки компютър и както се очаква да функционира всемогъщият бъдещ изкуствен интелект?
А ако все пак съществува, има ли тя седалище във физическото тяло, както е предполагал Рене Декарт и какъв е смисълът от нейното съществуване?
Много се говори за т.нар. ноосфера на Владимир Вернадски - ментална обвивка на планетата, която я одухотворава и подобно на океана от "Соларис", на полския писател-фантаст Станислав Лем, свързва всичко живо на Земята в единно цяло.
Дори и да бъде приета за вярна тази хипотеза, тя поражда повече въпроси, отколкото отговорите, които може да даде.
Каква е връзката на интелекта с категориите "добро" и "зло"?
Може ли той да е "добър" или "зъл", или просто е "умен" и "глупав"?
Когато Имануел Кант казва, че го удивляват само две неща: звездното небе над човека и моралния закон вътре в него, той очевидно няма предвид, че моралът като категория може да бъде използван за доброто на човечеството. Това е грубо, нелепо и противоречи на самата идея за морал.
Защо Кант свързва звездите с морала?

Въпроси, на които е време да се потърси нетривиален отговор.



© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • 1. Благодаря ти за високата оценка, skyisthelimit!
    Весели празници и щастлива Нова година ти желая!


    2. Благодаря ти за хубавите думи, Ина! Но още повече ти благодаря за хубавите разсъждения. Ти каза нещо, във висша степен мъдро и любопитно:

    "просто сме дуални - колкото по-близо - толкова по далеч"!

    Това само означава, че живеем в свят на особена геометрия /нямам предвид толкова физическия, колкото духовния свят. Защото поради кълбовидната форма на Земята, ние приближавайки се към нещо /примерно в посока Запад/, се отдалечаваме от него /по отношение на Изток/, т.е. намираме се в указаната от теб дуалност. Има твърде много тайни, непосилни за човешкия ум, подхождайки към тях със стандартни средства. Да не забравяме също, че разширявайки кълбото на познанието, расте неговата сфера, а следователно и фронта на неизвестното, с която то се съприкосновява. Това е вече другата дуалност - Известно-Неизвестно, парадокс, известен, поне от времената на Сократ, а със сигурност и далеч преди него.
  • „Много се говори за т.нар. ноосфера на Владимир Вернадски - ментална обвивка на планетата, която я одухотворава и подобно на океана от "Соларис", на полския писател-фантаст Станислав Лем, свързва всичко живо на Земята в единно цяло.
    Дори и да бъде приета за вярна тази хипотеза, тя поражда повече въпроси, отколкото отговорите, които може да даде.“ - като в играта на судоко - там където е най-неудобно да е хипотетичната цифра - в повечето случаи - е. Самият факт, че поражда повече въпроси, вече ме кара да съм доста сигурна в “хипотезата“. Колкото по-малко дуален си - толкова е по-малко разстоянието м/у “добро“ и “лошо“. И после идва обрата, просто сме дуални - колкото по-близо - толкова по далеч. Поне аз така мисля. Прекрасно есе. Все още съм на мнение, че повече такива неща трябва да излизат от теб!
    Поздрав!
  • 1. Благодаря ти, Илко, за много ценните мисли, които сподели и за високата оценка на текста ми. Абсолютно си прав, че "интелектът не е източникът".
    Предполагам само и какво имаш предвид - че от един ракурс нещата изглеждат сложни и заплетени, а от друг ясно изпъква тяхната хармонична свързаност. Защото редът го въдворява Той - Източникът!

    Приятна вечер и много нови успехи в полето на поезията и навсякъде другаде!

    2. Мерси за високата оценка, Райна! Трогна ме много.
  • Съгласен съм с теб, Валентина, че ще има бум на ценностите. Но с ценности /имам предвид духовни и технологични/ празен стомах не се пълни. Милиардите жители на планетата обедняват все повече. Какво от това като ще имаш все по-марков хладилник, който дори е и с изкуствен интелект и ти говори като Сократ или Аристотел, а нямаш пари да си сложиш храна в него. Натам отива светът. Прекрачи прага от 7 милиарда и влиза в сила законът на Томас Робърт Малтус.
  • 1. Благодаря на Елица за високата оценка дадена за текста ми!

    2. Добре го формулира, Валентина! Съгласен съм с теб, че в днешно време могат да скучаят само глупаците. Наистина технологичното развитие е толкова бурно, че човечеството като цяло вече не може да го следва пълноценно. Става като при стрийм спортовете - лодките се обръщат от буйното технологично течение. Естествено това налага крещящата нужда от тотална реализация на Изкуствен интелект, който да се вмести в разширяващата се пропаст Човек - Технологии и да я запълни. Да не говорим, че конвенционалните човешки начини за овладяване на информация не могат да догонят експоненциалното й нарастване. Но информационният бум създава фалшивото усещане за предстоящ космополитизъм. Патриотизмът
    за мнозина технократи звучи като едно архаично понятие. От друга страна религиите са носител на огромна инертност и те поддържат инвариантни патриотичните тежнения в много страни. Този сблъсък на центробежни и центростремителни сили не вещае добро за човешкия род. Откъсналият се напред модул на изпреварващо технологично развитие ще стигне по-лесно до друга планета, отколкото да се приземи обратно на нашата. Предстои голямото сгромолясване в калта.
  • Няма за какво да ми се извиняваш, Симо. Ти си един фин и културен човек и с право се възмущаваш от тези фрапиращи нередности в България. Учуден съм от изказванията на Гери. Такива млади хора, като нея, без милиграм патриотизъм в себе си, с радост биха закрили държавата. Ами бягайте като плъхове и хлебарки навън. Ставайте гастарбайтери и лижете задниците на чужденците. Ама и дупе да ви е яко! Там ще ви поставят на място. Ще постигнете единствено битовото благоденствие, за което винаги сте мечтали. Но само на най-ниско ниво. Евреите след много перипетии и митарства, след като напуснаха древен Египет, най-сетне основаха държавицата Израел и сега с труд я остискват. Но за българите, които затриват собствена свободна държава, няма да има подобна възможност. Надявайте се на космополитизма и на някаква световна държава. Но и това време няма да доживеете да видите, защото преди това този свят ще погине!
  • По принцип съм съгласен с теб, Кириле, за 4-те "фуса", на които стъпва познанието: наука, философия, религия, езотерика. Ще направя обаче една вметка. Някога Учителят Маркс е казал:

    "Една наука може да се смята за истински развита, само ако си служи с математиката."

    Колкото и да не харесвам Маркс, следва да призная, че тази му мисъл е по същество вярна. Наука без математика не е наука. Обратно, добрият математик е винаги и философ, а същевременно и до голяма степен вярващ, но не задължително по каноните на една религиозна идеология.
    Единствено с езотериката математиката не е на ти.
  • Благодаря ти, Кирил!
    P.S зачетох се във възгледите на Анна Маринова, доста нескопосано преплитане на реинкарнация, библия и православно християнство. Като упорито се вменява правотата на православието.
  • ***Естествено, че не разглеждаме езотериката като самостоятелна еденица, точно затова с Мисана изложихме и научни и философски факти, вплетени в религия.
    *** Колкото до Петър Дънов и дъновизма не съм запозната обстойно. Зная, че дановизма е религиозно-философско учение, което се самоопределя като „езотерично християнство“ и окултизъм, и което е смятано от българската държава за религиозно и е регистрирано от Дирекцията по вероизповеданията като отделно вероизповедание.Последователите му се наричат ученици на Всемирното Бяло Братство. Доколкото съм запозната тази е религията, която ще бъде обединителната.
  • Не зная какво е казал Урунгелов, но на мен не ми е известно някой да е оборил Айнщайн. Още повече че Теорията на относителността /преобладаващо Общата/ е дело не само на Айнщайн, а също и на Анри Поанкаре и Давид Хилберт. Тримата стигат до повечето от нейните уравнения, независимо един от друг.

    Що се касае до учителя Дънов, то той е много по-известен зад граница, отколкото у нас. И тук важи с пълна сила мисълта на Христос, че никой не е признат в родното си място. Хистос не е успял да сътвори нито едно чудо в Назарет - мястото, в което се е родил, защото местните не са му вярвали, а само са казвали - не беше ли този синът на дърводелеца Йосиф?.
  • Абсолютно съм съгласен с теб, Ванина! Българинът е съхранил завидна интелектуална устойчивост при рядко тежки условия. Имаме големи художници и поети. Например художникът Борис Георгиев, който в Индия почитат повече от Рьорих - баща и син. Марин Георгиев Устагенов -феноменален БГ-художник, владеещ до съвършенство всички стилове на импресионизма. Ботев и Дебелянов са колоси на поезията, дори и в световен план. За съжаление хора като Левчев и други се погрижиха да популяризират себе си зад граница, а предадоха на забвение истински големите български поети. Йовков, като белетрист-разказвач, не отстъпва на Чехов, а според мен дори го превъзхожда.
    А какво да кажем за Петър Дънов, за когото самият Айнщайн в предаване на германско радио заяви: Всички се кланят пред мен, а аз се покланям на учителя Дънов.
  • Наскоро попаднах на едно... послание, че истинското евангилие, това на Мария Магдалена ще бъде открито в Перперикон (желанието на Иисус е било, когато тя е очаквала вече дете да се върне по тракийските земи и да остане тук)A Истината скоро ще бъде оповестена и това ще промени световният ред. И за мен е непонятно когато съм съвременник на една държава в упадък и същевременно една Земя толкова неповторимо красива, но знае ли се...
    Волжка България, все още почита Тангра, в България има много течения на тангранистите, които ревниво пазят истината за произхода ни.
    Гери това е целта, пълни кръчми и неграмотни поколения, имам трима сина и "преживях" три драстични промени в образованието ни... целта е децата ни да затъпяват, но моето наблюдение е, че когато едно дете е в подходящата среда то проявява своя заложен интелект и го развива.
  • Дълбоко съм ти благодарен, Ванина, за ценните сведения, които даваш. Наистина трябва да сме горди, че сме българи, ако нещата стоят така.
    Покойният академик Лихачов бе истински учен, който не се уплаши от апарата на съветската пропагандна машина и открито защитаваше тезата, че ние сме дали писменост и език на руснаците /черковнославянския език/.
    Дори и днешната руска научна общност, за срам и позор, отрича тези факти. Затова на Лихачов следва да се вярва и аз съм ти дълбоко признателен, Ванина, за изнесете тук факти, свързани със светлата му личност. Ванга също говореше, че тук - на наша земя е скрита най-древната история на човечеството. Защото Та Кемет - черната земя на Египет е един от правоприемниците на атлантите. Но има сведения, според които наистина от най-древна България са били пренесени ценни знания в Египет. Част от тях се съдържат в коптски източници. Ванга обърна внимание, че знаменитото пророчество на Едгар Кейси, че дълбоко под лапите на Египетския сфинкс е заровена тайната на човечеството, ревниво пазена от хилядолетия, вече не е меродавно, защото свитъците с въпросните тайни са отдавна пренесени в нашите земи и най-вероятно скрити надълбоко в Странджа планина.
  • В древността сме били известни преди всичко със своя дух. Наричат държавата ни държава на духа. Според руския академик Д. Лихачов: "Българската държава на Духа се простира от Балтийско море до Тихия океан и от Северния Ледовит океан до Индийския."
    Сега, прекрачили прага на Третото хилядолетия от Новата ера, ние - българите, имаме световни достижения почти във всички сфери на обществения живот, защото носим в себе си неповторим свят и усет за ритъм, багри, артистичност и хармония, с които космическата ни природа щедро ни е дарила.
    Произходът на българите, е далеч в зората на цивилизацията, още от първите бели клонинги, заселени до град на атланти. След като получават знанията и уменията, които са им необходими, за да могат да се развиват самостоятелно, те предприемат пътуване през океана и се заселват по днешните ни земи. От тук започват своето разселване през вековете, като ядрото на народа остава винаги по тези земи, а много от племената са отпътували в различни посоки, като някои от тях са се върнали отново, след като са изпълнили възложените им мисии. Основната мисия на българите е била да съхрани гена на атлантите, който е вграден в тяхната генна матрица, преди да предприемат отделянето си от тях и да пристигат тук. При разселването си те смесват атлантския ген с гените на вече развилите се други народи. В по-късен период, когато расата на атлантите е пред изчезване, българите и траките поемат мисията да обновят гена на народите. Тогава предприемат пътуване на изток - към генофонда на човечеството. Там, те получават двата чисти гена - на атлантите и на лемурийците, както и задачата да върнат този на атлантите в българските земи и да възстановят своя геном, а генът на лемурийците е трябвало
    да предадат на славянските племена и в по-късен период, когато двата гена са, вече, добре усвоени, генът на лемурийците да се слее с този на атлантите. Това е станало при асимилирането на някои от славянските племена от траките и от завърналите се българи. За някои може да звучи непонятно, но от десетилетия, този феномен- Българи , се изучава и развива, макар и многото течения, които всячески се опитват да ни "претопят", не се получава, заради духовната енергия, която носим в себе си. Само се замислете, колко концентрирани са енергийните източници по нашите земи.
  • Чудесни анонси даваш, Ванина! Страшно интересни са тези неща, поне за мен. Всъщност за атлантите има много малко сведения. Основно се полагат на Тимей и Критий на Платон, който очевидно е преписал всичко от питагорейците, защото е известно, че Платон е посещавал на ранна възраст /около 18г./ лекциите на Филолай - един от най-начетените питагорейци, а впоследствие за няколко сребърника е закупил негова книга /и естествено "ефективно" се е възползвал от нея/. Има и още няколко източника за Атлантида. Всъщност, питагорейското знание е свързано с нея. Във "Вълшебният кораб" Виктор Кернбах анонсира, че атлантите наистина са свързани с извънземна цивилизация. Първоначално базирана на Вега, а след това на Сириус. Искам да споделя, че наред със свастиката, в нейния древен китайски вариант и обърнатият /още по-древен - индийски, произхождащ от БонПо/, другият атлантски символ е пентаграмът, взет на въоръжение от питагорейската школа. Интересното е, че докато свастиката бе опорочена от Хитлер, пентаграмът също бе опорочен в голяма степен от Ленин и неговата клика, който като масон го наложи и направи държавен символ /т.нар. комунистическа пето-лъчка/. Пентаграмът се получава чрез прекарване на диагоналите в пентагона /правилният петоъгълник/. За любителите на естетиката е добре да знаят, че най-красивата от всички ен-лъчки е пентаграмът. При него всяко ребро разделя срещуположната отсечка в пропорция съвпадаща със златното сечение. За еврейската звезда - "шесто-лъчката", това отношение е 2. А за безкрайно-лъчката е 3. Отношението расте, като това растене започва от четири-лъчката /която е всъщност квадрата/, където то е 1. И така, въпросното отношение расте от 1 до 3, но при пентаграма то достига естетически максимум, заради златното сечение.
  • Мисана сега отвори друга тема моя любима с която се занимавам от почти 20 години, за която не мога да не споделя моите знания. Атлантите....произхода им е ... няма да се впускам в подробности... свързан със Сириус, самите те са... прекалили със своите възможности, което ги е обрекло на гибел, паралелно с тях, започва съществуването на древните Българи, една супер развита цивилизация, която е била в супер технически развита материалност, такава, че тя им позволява да оцелеят по време на ледниковият период( отнета им била тази ... телепатия с която общували атлантите, с цел да не се "погубят" сами). Техните древни ръкописи( малка част от тях) лично съм виждала в Русия, засекретени са естествено, за да не се "възгордеем" от значимото си древно минало. Това го знаят не само руснаците, много от тези научно- технически свръх постижения са и в наречените от мен псевдобогоизбрани в Америка(евреи), те са 12 и "ръководят " целият свят... следва тема която е многообхватна. Колкото до руните произхода им е древнобългарски, но в последствие се преписва като свръхсъстояние на шаманите обитаващи земите на днешна Америка. Всяка руна носи определена енергия с тях може да се предизвика състояние или обстоятелства които ще бъдат или са били. Всичко това се случва на духовно- енергийно ниво. Споделям го на достъпен език без да цитирам определени състояния с техните истински наименования или имена, доказали се в тази област, за да е достъпно. Зная, че не всеки може да го приеме, но е факт, до който лично съм се докосвала.
  • Благодаря ти, Ирена, за високата оценка и за тези много интересни мисли, които сподели в коментара си. Всъщност телепатичната способност, съгласно разбиранията в йога, се дължи на вишудха - чакрата свързана с щитовидната жлеза. Приема се, че азът може да бъде поставен в твърда връзка с целия свят именно с помощта на контрол над вишудха. Но щом връзката се втвърди, човек става едно с всичко извън него. А тогава каквото и да се случва, като действие, мисъл и т.н. "НЯКЪДЕ ТАМ", то мигновено рефлектира вътре в него. Но точно това е всъщност телепатията.

    http://chakra.newage.bg/%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B0-%D1%87%D0%B0%D0%BA%D1%80%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D1%88%D1%83%D0%B4%D1%85%D0%B0
  • Съгласна съм с разсъжденията ти относно духовната криза, търсенията на съвременния човек,пренасищането с информация и мястото на езотеричните школи в удовлетворяването на тези нужди.
    Що се отнася до свръхспособностите, аз съм напълно убедена в съществуването на телепатията (способността на някои хора да разчитат мислите на другите). Поздрави!
  • 1. Много се радвам, Ванина, че подхвана тази тема. Да, свастиката използвана от Хитлер е обърната. Но тази обърната свастика е всъщност най-древната. Обръщането не е дело на Хитлер или екипа му. Обърнатата свастика е вероятно свързана с древните атланти. Но е проследима със сигурност до черната секта БонПо, която е обитавала Тибет. Всъщност свещеният връх Кайлас съдържа в естествен вид обърнатата свастика, използвана от БонПо. По темата има много материали. Това е една от най-дълбоките тайни свързани с 6-те гласни и името на бога. В един коментар е абсурдно да се дискутират такива въпроси, но все пак дадох основни ключови думи, като: БонПо, Кайлас, обърната свастика. Който иска може да включи тук и Агарта и Шамбала. А също и Врил и Туле.
    И малко по малко сам ще си понареди пъзела, стига да иска.

    За любителите на историческата мистика давам следното материалче:

    http://x-files.org.ua/articles.php?article_id=2153

    2. Гери, напиши в чичко Гугъл сидхи и си готова. Ще получиш отговор на въпросите си. А Ванина ти говореше за т.нар. метод на регресивната хипноза.
  • *** Гери цирка е илюзия, ние говорим за духовност...Започва се пак едно наддаване с думи, думи и думи...Гери и в БАН има сектор който се занимава с парапсихология, психологията по своему, също се занимава с реинкарнацията, но до ниво "спомен на дете, дори и бебе". Ти помниш ли какво се е случило с теб преди третата ти годинка... не, не помниш, но психологията ще те "върне" и ще ти припомни, същото е и с парапсихологията, но на по- дълбоко ниво- минали животи,макар и ограничени от три до пет. Не е необходимо да бъдеш майка, за да приемеш духовното си реализиране, да, това помага, причината е изострената чувственост. Колкото до ясновидството то си е вид телепатия, картинна или звукова, зависи каква ще развиеш. В редки случай се развиват и двата вида.
    ***Мисана аз съм запозната с трудовете на Долорес Кенан, която обстойно е обхванала тази тема, снабдих се с тях от Русия, по- точно бившият Съветски съюз, случи се преди 89 г. при моите пътувания с покойният ми баща. Колкото до Хитлер зная, че той е "почитал" руните, който носят определена насочваща енергия, пречупеният кръст е вид руна, но обърната, с която той е смятал, че ще покори света, но точно тя му е изиграла лоша шега, пречупеният кръст е обърната руна, която в "превод" означава гибел и разруха, вместо господство в мир, както той я е тълкувал.
  • Не става дума за ясновидство, а за паранормални способности, известни като "сидхи".
  • Гери, не зная дали прочете моя коментар. Защо мислиш такива огромни държави, като Русия, Сащ и Германия са хвърляли и продължават да хвърлят луди пари за проучване на паранормалните явления, ако всичко е само лъжа и измама? Знаеш, че най-трудно се отпускат големи финансови средства за лудо.
  • Благодаря ти, Ванина, за високата оценка и за този невероятен коментар.
    Научих за себе си интересни неща от област, която винаги ме е увличала.
    Парапсихологията стартира като наука в края на по-миналия век, когато проф. Шарл Рише създава първия институт по Парапсихология в Париж. Негова е нашумялата книга "Шестото чувство", която е преведена и издавана преди 9 септември 1944г. на български, но която, уви, липсва във фонда на Националната библиотека. За щастие, имах удоволствието да прочета в юношеските си години, този изключителен труд. Мога смело да заявя, че сега подобни задълбочени книги по тази тема няма /вероятно и поради засекретяване на областта/. Рише разбива на 3 дяла Парапсихологията. Явления свързани с четене през преграда, включително и оловна /за да отхвърли хипотезата за зрение основано на гама лъчи/. Тук той привежда експериментите извършвани от него с: полякът Ян Осовиетски, а също и с Кан и Рийз - съответно французин и немец - все хора с уникална дарба да четат през преграда. Привежда и още много други експерименти.
    Към този дял спадат и т.нар. телекинеза и психокинеза. Рише привежда многобройни случаи на личности с такива способности, изследвани в неговия институт.
    Към втора и независима категория, Рише причислява телепатията, привеждайки многобройни примери с доказателствена сила за същата.
    И третата категори е свързана с ясновидството, а също и с т.нар. пророчески сънища.
    По време на третия Райх, Хитлер създава свръхсекретен отдел, занимаващ се с въпроси на Парапсихологията, наречен Ахненербе. Той е възглавяван лично от райхсфюрера Хайнрих Химлер. Тази организация е свързана с висшата масонска организация - тайното общество "Врил", както и с "Туле". Целта е била овладяването на висши окултни сили, с помощта на които да се спре падането на 3-тата Луна върху Земята /тази, която е на небето понастоящем/ и да се предодврати по този начин загиването на арийската раса. В Ахненербе са извършвани много сериозни експерименти, включително контакти с извънземни, пленяване на летящи чинии /с каквито немците за пръв път разполагат/, секретни мисии на Третия райх в Тибет, за откриване на митичната Шамбала, а също и търсене на подземния град Агарта.
    Пак по това време, Сталин също създава подобен отдел. В него влиза гениалният парапсихолог Волф Григориевич Месинг /напомням, че негов ученик е Владимир Зухар, решил съдбата на мачовете за световната титла по шахмат Карпов-Корчной в Багио и в Мерано/, произведен от Сталин в звание академик. Секретен център, работещ по въпроси свързани с летящите чинии е създаден в Капустин Яр, впоследствие ръководен лично от сина на Хрушчов. Американците също не изостават от това направление и формират т.нар. Зона 51, в която са държани телата на хуманоиди мъртви и оцелели след инцидента в Розуел /а също и преди и след него/.
    Степента на секретност е "above top secret". В тънкости е посветена само групата известна като Маджестик12, състояща се от 12 души.
    Антарктическите плавания на адмирал Ричард Бърд, също включват мисии с особено висока степен на секретност, свързани с извънземен разум.
    У нас първата книга по Парапсихология след 9 септември 1944г., принадлежи на Кубрат Томов. Издадена е в ограничен тираж и е озаглавена "Парапсихология". Увлекателно написана книга, с която се снабдих лично от автора, когото имам честта да познавам.
    Ще отбележа финално, че парапсихологичните феномени се изследват от дълбока древност. Те се явяват т.нар. "сидхи" - висши умения, придобивани от учениците на най-различни школи. Например от изучаващите раджа йога, даоски и толтекски практики и пр. Разбира се това знание е езотерично. За него упоменава в книгите си и Кастанеда.
  • Навика в човека живеещ в материята е да не допуска непонятните и необяснимите с традиционната наука факти и обстоятелства, като ги слага в категория езотерика(много общо понятие). Пред ерата на духовното извисяване и изучаване би трябвало да заговори Човека в нас и нашата душа и дух( няма да се впускам в подробности, за да посоча разликата между двете). Ще наблегна на парапсихологията и факта, че в Русия съществуват редица институти за изучаване на необяснимото с материята. Парапсихологията може да ни върне спомена за няколко предшестващи живота, прераждаме се за да изпълним определена мисия и да поправим грешките допуснати преди, така минаваме на по- високо духовно ниво. Как се връща спомена, чрез реинкарнация( ще отбележа, че този метод "лекува" неизлечими болести и ни показва кои сме и какъв е сегашният ни и правилният ни път).Всичко което изредих не е фантазия, доказано от Ерата на Райн - През 1911г., Станфордският университет се превърнал в първата академична институция на САЩ, която изучава свръх-естественото възприятие ( екстра-сетивна перцепция-ЕСП), оригинално название "extrasensory perception (ESP) и психокинеза в лабораторна среда. Техните усилия били оглавени от психологът Джон Едгар Хувър, който е и основателят на Федерално бюро за разследване на САЩ. Британско общество за изследване на психиката класифицирало предметите си на изследване в няколко области: телепатия, хипнотизъм, Феноменът Райхенбах, странни явления, преследване на духове, и физическите аспекти на Спиритуализма като използване на маса/табла Оуя и появата на материя от незнаен произход, иначе познато като материализация или апорт(предмет, който се материализира в присъствието на медиум). Ако се обърнем към духовната си същност ще проумеем тази наложаща промяна, материалният свят няма на къде да се развива повече, а всеизвестно е, че природата ни е да се усъвършенстваме и развиваме.
Предложения
: ??:??