21.03.2010 г., 21:02 ч.

Мит ли е добрият човек 

  Есета
10408 0 4
1 мин за четене

           Мит ли е добрият човек

 

Кой е добрият човек? Той ли е този, който може да бъде верен приятел, който ни помага в трудни моменти и се радва заедно с нас, когато сме щастливи.

 Добър човек наричаме този, който помага на хората в нужда. Та нали старите хора са казвали: ”Приятел в нужда се познава”. И нима под такъв приятел не се крие един добър човек? Не винаги доброто трябва да е голямо. То се крие в душата на всеки човек и когато някой има нужда от него, то излиза от нас и прави някой щастлив. Човекът, който е добър, не помага само за да му се върне жеста. Той подкрепя и сее добро по целия свят. Понякога не осъзнава, че прави добро, но винаги е щастлив, когато види усмивките в лицата на хората. Според мен няма човек, който в целия си живот поне един път да не е направил добро, дори и да е малко. Дори и престъпниците имат сърца, с които правят малки добрини. Хората, които правят добрини,  винаги ги получават обратно,  може би след дни, месеци, дори и след години.

 И ако ви остане време, вгледайте се, за да видите добрината, която прави всеки. Някои хора я правят без да осъзнават това. Доброто не е нещо сложно, не е услуга, която връщаш. Това е да помагаш на приятел, да подаваш ръка, да казваш топла дума, която да сгрява сърцето. И така малките добрини правят големи неща.

© Ирина Николова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "Не винаги доброто трябва да е голямо"... това нмого ми хареса. Дори да е една трохичка, тя ще е достатъчна да се замеси един хляб ако всеки даде своята троха Наистина във всеки има по нещо добро
  • това вече е изненада
  • "Понякога не осъзнава, че прави добро, но винаги е щастлив, когато види усмивките в лицата на хората."
    Познавам такива хора!
    "И ако ви остане време, вгледайте се, за да видите добрината, която прави всеки."
    Само, ако ни остане време...Не само ще се вгледаме и ще видим, а ние може да направим поне една добрина - да дарим някому една усмивка, просто ей така, защото е пролет!!!
    Браво Ирина!!!
  • Харесах!!!Поздрав!!!
Предложения
: ??:??