8.06.2008 г., 11:20 ч.

Може ли някой да разчита мислите ни и да ни влияе като ни внушава какво да мислим? 

  Есета » Философски
2709 1 8
1 мин за четене
 

              Може ли някой да разчита мислите ни и да ни влияе като ни внушава какво да мислим?

 

       Всеки си има своя следа, свой свят, свой щрих, свои мисли... И никой не знае какво се разхожда между твоите мисли. Може да се опитва някой да разчита мислите ти, но това ще си останат само негови предположения. Представи си, дори и да ти казва какво мисли, то може и да не е така. (Може да те пробва за нещо, може да иска да те манипулира по някакъв начин, може да иска да те заблуди, може да иска да те кара да си мислиш нещо за него и т.н.) А какво става, когато някой не е наясно със собствените си мисли?! Как би могъл друг да ги разчете! Колко ли илюзия витае покрай нас... Естествено, че някой може да те провокира да мислиш за нещо, но... то е друго...

       Въпреки това, някой е прозрял, че хората са податливи на внушение. И е създал модерното психотронно оръжие - определен поток от думи (заповед!) с подходяща честотна характеристика се транслира на огромни разстояния. И тогава цяла армия може да постави оръжието в краката си. Как точно става?!... Едва ли някой може да твърди нещо със сигурност... Човешката дума е най-смъртоносното оръжие.

       И все пак ние имаме власт да разрешим кои мисли да влязат в главата ни и накъде да ги насочим... Нeка да я използваме разумно.

© Павлина Петрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "А какво става, когато някой не е наясно със собствените си мисли?! Как би могъл друг да ги разчете! " - Никак.

    "Човешката дума е най-смъртоносното оръжие." Резултат от човешката мисъл, която можа да бъде и саморазрушител, не само оръжие.
  • Това ми хареса.
  • Много добро есе.Необходимо.
    Поздрави от мен.
  • Понякога е доста, доста трудно да се предпазиш...
  • "Човешката дума е най-смъртоносното оръжие." - да, както и човешката мисъл! Права си, мислите са толкова различни, така разнопосочни, понякога объркани и неясни за самия мислещ...
    И това е вярно - има хора, владеещи оръжието да манипулират и внушават мисли у другите. Дано успяваме да ги разкодираме, за да ги пресичаме навреме!
    Поздрав!
  • да...разумът си е наш...
    но думите и идеите понякога имат страшна сила...
  • Да! Мъдра си, Павли, много си мъдра и добра!!!
  • Да, права си, Павли, може да ни внушават, но разумът си е наш и ние сме тези които го позволяваме или не.
Предложения
: ??:??