13.08.2014 г., 8:56 ч.

Моята „имунна памет” за образа на Левски 

  Есета » Социални
1109 1 1
3 мин за четене

Моята „имунна памет” за образа на Левски

 

         Земята, простираща се от морето до висините, със своя мирис на треви и дървета, брулена от ветрове и дъждове винаги ни напомня, че е наша родина. Родина, която ни показва откъде сме и кои сме. Никое друго място не може да докосне душата, съзнанието и тялото ни, колкото онова, на което сме се родили. Самите ние сме смес от родната земя. Това да бъдеш част и да усещаш светите земи, бива извор на музика, сила, самоопознаване и самоопределяне. Свободата да се рееш сред всичко това, чист, горд и достоен, те поставя в хармония. Всяка намеса на чужди сили и влияния, които не са пряко свързани с това място притискат съзнанието и омаловажават смисъла на съществуването, поради своето естествено различие и неразбиране.

            Може би докато е стоял и е наблюдавал земите ни, Васил Кунчев не е можел да приеме психологическото натоварване на робското съзнание. Във времена на обезверяване, обезличаване, геноцид, всячески налози, глад и болести търпението му се е изчерпало. Може би е почувствал и осъзнал съществуването на нашите прадеди, вкоренени точно тук.  Вероятно това прозрение го е извело до съдбоносната задача да се бори за онова, което е наше по право заедно с други съмишленици. Свободата на древна и велика България.

          Често пъти се питам дали днес бих имал куража и смелостта да се боря за отечеството си със същата самоотверженост и жертвоготовност? Мога ли да понеса олицетворението на неговия образ и да приема тежката отговорност да дам вяра и надежда на стотици хиляди? Да не ги подведа или ограбя тяхното доверие? Доколко днес образът на Апостола е осъзнат в сърцата ни? Можем ли да погледнем същите тези земи със същите негови очи? „Но тогава е имало робство и би било глупаво” – ще кажат някои, но няма да бъдат прави. Робството винаги е съществувало по един или друг начин. Днешните измерения на неговата сатанинска безчувственост са се превърнали в проникновение, което бавно ни превръща в неосъзнати роби. Казват, че „човек е най-заробен тогава, когато си мисли, че е най-свободен”. Примери за това хиляди. В този смисъл 21-ви век не се различава по нищо от своите предшественици. Все още съществува империализъм и желание за всевластно и вечно господство. Единствено средствата са по-различни и много по-ефикасни. Финансово подчинение и икономическо монополизиране, предизвикване на кризи, демографски сривове и културен  упадък, агресивно хомогенизиране и тенденционализиране, което е в разрез с общочовешките принципи за мир и хармония.

           Дали днес хора, като скъпия ни Васил Левски са необходими? Хора, борещи се за своята свобода на своята вяра, история, идентичност, култура, традиции и пр. неща, които са си наши по право? Апостолът се е борил за националните идеи. Това е неуспорим факт.  Факт е и че той е мразен от някои и до днес. Хора като Левски могат да изобличат и прочистят цялата лъжовност и демагогия на днешното управление така, както Апостола изобличи великите сили и народоотстъпници в предателство и поругаване на българския народ. За щастие такива хора и днес съществуват, независимо дали са малко по-смели или малко по-страхливи. И както през време на турското робство така и през днешното тези хора не са никак удобни на политическата подчинена на чужди сили върхушка, както и на онези антилевски настроени осъзнати и неосъзнати предатели. Историята отново се повтаря. Да продължаваш да съществуваш в условия на робство е все едно да вървиш против себе си. За това рано или късно следва недоволство и национален протест.

          Това, което може винаги да ни спаси и предпази, са дълбоко заложените ценности в нашата имунна памет. Всички притежаваме човек като Левски в себе си и той винаги ще бъде актуален във време на многообразие от заробващи родината модели. Такава същност родена от окървавената ни земя умира и се ражда отново, за да може с вяра и воля да пребъде вечно.


2012.11.09

© Емил Божилов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • До милата дама, която ми писа онзи прекрасен коментар

    Искерно съжалявам, че сте изтрила коментара си за да Ви пиша и благодаря лично. Не всеки ден получавам толкова мили и зареждащи писма. Въпреки тежестта на темата ме накарахте да се усмихна, защото няма по хубаво от емоционалното докосване на съмишленик.

    Още веднъж Ви благодаря.
    Дано някой път наминете отново от тук и прочетете това.
    До тогава хубави и слънчеви дни.

    С уважение и усмивка,
    Емил
Предложения
: ??:??