25.09.2013 г., 19:54 ч.

На светло 

  Есета » Други
926 0 4
1 мин за четене


„Детството е, когато тичаш на връщане от тоалетната през нощта и се радваш, че никой не те е изял…“


Когато бях малка и мама загасяше лампата с пожелания за лека нощ, аз се завивах през глава, защото се страхувах от тъмното. Едва дишах под тежката завивка, носът ми се намокряше от учестения дъх, ставаше ми толкова топло, че започвах да се задушавам… После, събрала смелост, лекичко, само с едното око започвах да оглеждам стаята… Още усещам хладния въздух, от който ме обземаше смразяващ студ, след като си покажех носа…

Стаята беше голяма и тавана ми се струваше недостижимо висок. Взирах се в ключа на лампата до вратата и малкото черно копче в средата му сякаш започваше да пълзи. Ужасена от факта, че можеше да е хлебарка, бързо се пъхвах отново на скришното местенце под завивките… И така, вечер след вечер, гардеробът се превръщаше в огромно бълващо огън чудовище (защото беше от някакво полуоранжево дърво), завесите бяха плащеници на зли магьосници, а из шарките на килима се прескачаха едни върху други всякакъв вид пълзящи насекоми… Още чувам звуците, които издаваха…

Сега съм голяма… Още се завивам през глава и още едва успявам да дишам от тясното пространство. Вече не се страхувам от тъмното. Страхувам се от светлото. Страхувам се от далеч по-страшните събития, грозотии, несправедливости, болки и терзания, с които живея всекидневно живота си…


Как ми се иска да усетя отново побиващите ме по гърба тръпки на връщане от тоалетната и мама да ми пожелае лека нощ, загасвайки лампата… 

© Манипулирам Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да, Валентин! И мен ме разсмя и после ме разплака...Затова написах текста)). Благодаря ти, топъл си, както винаги. Свиквам с това
  • Изречението с черен курсив ме разсмя до сълзи, но накрая дочетох творбата ти с невиждащи от размисъл очи! Егати контраста! Само ти можеш да ме изманипулираш така! Но мъките в живота не могат да бъдат игнорирани, може само да се сведат до минимум, ако се осланяш на любящи или приятелски ръце до теб! Топли поздрави и пожелания, М.!
  • Върна ме в детството... тогава "проблемите " на фона на днешните ни се струват малки, невинни ..и ни се искам да се върнем...няма назад, няма напред..все се питам какво мога да сторя Сега! Поздрави М за размислите ти...
  • Трогателно и докосващо!Поздрави!
Предложения
: ??:??