17.09.2013 г., 23:25 ч.

На всичките ми НЕжени 

  Есета
1225 0 6
1 мин за четене

На всичките ми НЕжени

 

„Ако си дал на милата

от своето сърце.

Не си живял напразно!“

 

Иля Велчев

 

           

 

 Мъжът, за когото ще се омъжиш?

 Тц!

 Не – няма да съм аз.

 Аз съм негоден за обичане!

 А той... той ще те разбира. Пълната ми противоположност. Два пъти по-галантен - три пъти по-скучен. Подозрително внимателен и даже може би честен.

 Красива сватба, Менделсон с канела и дъх на бели рокли.

 Жените търсят закрила, нали?

 Солиден, улегнал. Някой да ги преведе през живота - без излишни сълзи. А един живот, изживян без сълзи е... като на лента – фалшив и живян от някой друг.

 Не знам!

 По-рядко смешен от мен, твоето бъдеще ще те омагьоса със зрелостта си.  Няма да страда от пълната ми липса на тактичност, нито от излишната гордост загнездила се в гърдите ми. Предвидлив и прозрачен. Идеалният кандидат.

 А дали интереси облечени в думата „Обич“ си струват?

 Ще те обича заради това, което си. А ти? Ти ще го обичаш заради това, което не е.

 Конфискувани мечти за друг – облечени в илюзии. Никаква образност. Просто чист прагматизъм.

 Съжалявам, че се криех от теб. Човек не го боли, когато другите не виждат!

 Този, другият, той ще бъде с теб докрая.

 А аз? Аз съм само миг. Усмивка или болка, смях или може би по-често сълза, но истински...

 Не ме забравяй! Дори да не ме помниш, носи ме в себе си. Увековечи ме в спомен.

 За да остана завинаги там – в миналото... или бъдещето.

© Филип Филипов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "А един живот, изживян без сълзи е... като на лента – фалшив и живян от някой друг." -абсолютно!
    Страхотно е!
  • Браво!!! Много ми хареса!
  • Да проектира бъдещето е най-естественото действие на ума, на това се дължат и страданията на душата, ако тези нежени са такива в представите на същия този ум, то те може би са блян за душата... Тъжно е написаното, като непризнат копнеж. Исках да кажа още нещо, но ми изскочи от ума, пералнята ме разконцентрира.
    Поздрави за винаги силните думи.
  • Доста Нежени съжаляват цял живот, че са направили грешния избор и за избрали три пъти по-скучния, заради прагматични доводи. Затова живеят в миналото...
  • Сигурно си драснал в нечие съзнание чертата,която винаги се превръща в парещ спомен!
  • Но винаги за малко ще се връща там при НЕмъжа!
Предложения
: ??:??