18.07.2009 г., 20:52 ч.

Началото 

  Есета » Философски
1129 0 4
1 мин за четене

Откъде започва всичко?

От самото раждане. От първата глътка въздух.

Никой не се ражда лош. Нито убиец, насилник, крадец, измамник... В началото всички започваме на чисто - голи, без никакъв опит и страх, който го съпътства. Не сме научени да мразим и завиждаме, нито да обичаме. Не можем нищо. Единствено сме способни да наблюдаваме какво се случва около нас. Също можем да почувстваме чрез реакцията на околните ( мама и татко ) дали това което се случва е правилно или не; дали е хубаво или лошо.

Смятам, че всичко, което човек представлява, се корени именно в тези първи дни, месеци, години. Когато едва ли разбираме какво се случва. Поне не съзнателно. Но подсъзнанието... То запаметява всичко! Всяка усмивка, поглед или действие и ги пази дълбоко вътре в нас. Като стереотип, като нещо непременно правилно. Все едно копираме външната среда във вътрешната.

Например моята две годишна сестра : съзнанието и копира всяко действие - видяла е, че мама, когато изпусне нещо на земята, навеждайки се казва "опа"  и после го прави; или пък, когато всички се смеем заедно, тя, без да разбира причината, също избухва в смях. По същия принцип (мисля) копира и подсъзнанието.

© Силвия Йорданова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Бебоците са големи всезнайковци. Те са толкова чисти създания, че са близо до Господа и контактуват с Него. И колкото попиват повече от отровата на възрастните (за да могат да се впишат добре в нашия свят), толкова повече се отдалечават... Затова един от най-големите грехове е да убиеш детското в детето.
    Ти го гледаш от високо и му се смееш, а то те гледа изотдолу и ти кроиш шапка... Знам, аз! Имам ги три.
  • хаха
    Няма по-хубаво и забавно от малко дете вкъщи.Непрекъснато те изненадват с нещо. Моята сестра копира абсолютно всичко,дори ако спорим например за нещо и тя почва да се муси и тн.
  • Децата имат памет и вътрешни очи,които за възрастните са непонятни...Моят 4 годишен братовчед ми разказва невероятна история и все повтаряше "Аз като бях голям стана еди как си..."
  • Имитативен рефлекс се нарича, има го при гръбначните и всъщост е в основата на съзнанието.
Предложения
: ??:??