30.08.2014 г., 20:36 ч.

Най-голямата рядкост 

  Есета
1435 0 15
5 мин за четене

 

  Всяко същество казва непрекъснато "това е нормално". Всички наричат различни неща нормални. Смятат, че щом нещо се случва ежедневно, то е нормално, но наясно ли са, че нормалното почти не се среща на този свят?! Нека се огледаме - всеки ден умират невинни и добри души, които заслужават почит, но получават друго... Животните биват убивани и защо...? За да може някой човек да си хапне, сякаш няма нищо, което природата му е дала, за да се храни. Биват убивани цветя, защото явно да "подариш" нечий добре опакован труп е нещо много хубаво. Биват убивани дървета, за да могат хората да си имат мебели. Всеки ден разни големи хумористи разказват особено забавни сексистки, расистки и други шеги, пълни с дискриминация, без да се замислят, че може би в този момент някое добро същество губи живота си именно заради своя цвят, вид, пол или нещо друго, но какво пък...

нали така е много забавно и готино... Гледаме по телевизията или около себе си и ставаме непрестанни свидетели на войни, безпричинна злоба и омраза, на непредизвикана агресия. Всеки ден чуваме лъжи и обиди към напълно невинни същества. Клеветите са срещани както въздуха... навсякъде. Но повечето хора правят ли нещо? Не... впечатляващо бездействие... Ако малко повече същества се възпротивят, така ли ще бъде?Ако няма робско мислене и подчинение, така ли ще бъде? Ако няма примиренческо мислене, дали несправедливостта ще е по цялата земя? Не! Толкова е просто и тези, които го осъзнават са толкова малко! И това е нормално...?? Въпреки че най-естествените неща са свободата, справедливостта, обичта и чистотата, за добрите е ежедневие да се борят точно за тези естествени неща. Ако отказваш да влезеш в нормите и да правиш това, което са ти казали, се държиш притеснително... Ако не искаш да убиваш и да вредиш, не си добре с главата... Ако кажеш, че е извратено да има толкова смърт и тирания, заради религии и богове, които дори не се знае дали съществуват и ако си против това подтисничество, ти лепват някакво име, все едно ти си със странното поведение... и се държиш нелепо... Ако искаш да помагаш, абсолютно безкористно и добронамерено, се съмняват в теб и търсят скрити подбуди, дори те наричат глупачка или глупак.Или пък, ако обичаш безумно, безгранично и безусловно, колко души ще го забележат и ще се преклонят пред това величие - обичта? Но това да си готов/а да правиш каквото ти наредят за пари е съвсем нормално.Това да искаш огромни къщи, скъпи коли и лукс е съвсем приемливо желание, което е разбрано от "обществото" и не подлежи на обсъждане... Нима ако искаш просто да си живееш на свобода, сред природата, сред обичта и любовта, да твориш изкуство и да се радваш на слънцето, луната и звездите, без да искаш надмощие, власт, пари, правила, ограничения, закони, разписания кога, какво да правиш, ако не искаш да вредиш на другите за собствена изгода или просто, защото те дразнят, заслужаваш да те наричат луд/а? Защо най-нормалните са смятани за най-луди? Ами когато си заобиколен/а от напълно изкривено мислене, възможно ли е да не се побъркаш, при положение, че животът за теб е война и битка просто, за да може да се случи нещо правилно и един ден справедливостта да възтържествува?Нима хората, невярващи в забраните и насилието на религиите, трябва да бъдат смятани за безотговорни, опасни, невежи или и аз не знам какви и да бъдат наричани със специални думи.Аз нямам против думата атеист/ка, но защо вместо вярващи и атеисти, не се наричат нормални и заблудени...? И не че всеки вярващ човек е фанатик, но ако вярваш, че богът е за да дава справедливост и свобода, то тогава прекрасно, но ако вярваш, че един бог казва кои са "висши" и кои " нисши" и, че едните имат право да се гаврят с другите, то тогава това не е нищо повече от насилие! Нека дам пример - Защо повечето богове са бели мъже? Къде са тъмнокожите, къде са жените, животните, растенията...? Нима това не доказва, че религиите са средство за страх, създадено от насилниците...?И друго - защо ги има думите вегетарианец или вегетарианка? А другите са нормални хора... Аз защо виждам нормални и убийци? Защо да има инквизиция, матриархат, патриархат, ислямизъм, комунизъм и всякакъв вид деспотизъм е нормално? Защо да виждаш само и единствено душата е нещо нереално и идеалистично, което е твърде невъзможно за този свят? И ако дойдат едни по-добри и мъдри същества, които умеят да виждат единствено душата, които не забелязват пола, цвета, възрастта, националността и така нататък, няма ли да се отвратят, когато видят страданието и болката на добрите и когато научат "изключително смислените" причини за тази омраза и дискриминация?Какво ще кажат, когато видят, че тук страхливците/страхливките и тези с комплексите са най-неупрекваните? Сякаш сред цялото безправие, което са причинили, имат правото да си живуркат толкова обезпокоявано... Сякаш тези, на които толкова им липсва ценностна система и толкова нямат причина сами да се харесат, че се опитват да изтъкнат половите си органи, височината си, цвета на кожата си или някой друг "важен аргумент" тук са безнаказани... Но не! Справедливост има! Бъдете сигурни!

  И така... с всичко това се опитвам да кажа, че всъщност няма по-хубаво нещо от това всичко да е нормално, от това да имаш чиста съвест, да знаеш, че си свободна душа, че си пълноценна и силна личност, че умееш да обичаш и, че си добро и чисто същество и затова заслужаваш да живееш щастливо и това важи както за теб, така и всяка добра душа! Няма по-голямо чудо, но къде е това толкова нормално и естествено съществуване?Колко често се среща? Колко са тези, които се радвам, че ги има, вместо да си блъскат главата с лоши мисли?И защо непрестанно тези, които заслужават да са щастливи, не са? Защо все най-добрите, най-много се самообвиняват и самоизмъчват, сякаш не страдат достатъчно?И какво... Нима има по-голямо рядкост от нормалното? Ако откриеш нещо нормално, значи си открил/а истинско съкровище!

 

© Лора Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ти за коментара, но определено има други неща, от които могат да се правят мебели и не е нужно да живеем в пещери, за месото изобщо не е вярно, че е необходимо за развитието, аз не ям и съм си идеално развита!А за зеленчуците изобщо не е вярно- когато откъснеш зеленчука той не умира... това, което не трябва да късаш е самото растение, тоест корените, стъблото или листата му!Зеленчукът расте от това растение- тоест, ако го откъснеш не му вредиш, напротив, ако не го откъснеш той ще се развали и ще падне сам, това е като да си отрежеш косата или да си изрежеш ноктите- те излизат от телата ни, но не умират, ако ги режем!Не знам защо хората си мислят, че са толкова важни, но не бива да забравят, че природата може без нас, но ние без нея не и все пак благодаря, че си го прочела!
  • Много ти благодаря за този наистина мил коментар!Мисля, че наистина си чел внимателно и си ме разбрал добре!Благодаря ти!
  • Подходила си много философски, което ми харесва много. Често използваш ретори1ни въпроси, което аз също правя, съответно и това ми харесва в есето ти. Мисля, че темата за политика не й е мястото да се обсъжда тук. Няма за какво да се обременяваш от малка с такава пошлост. Като цяло съм много съгласен с теб, но има и друго. Хората са такива, каквито са и не можем да ги променим. Можем обаче да подбираме хората, които да са в нашата среда. За тази възраст имаш много задълбочени мисли и изказвания. ХАРЕСВАМ ХОРА, КАТО ТЕБ!
  • Много ти благодаря Фреди!Много се радвам, ако мислиш така!И аз разгледах няколко твои фотографии!Много са идейни и имат пoслание, а това е най-важното!Браво!И отново благодаря!
  • Много хубаво e това!
  • Ами всъщност съм спорила не веднъж на тази тема и съм мислила върху нея, но всеки път си оставам с едно и също заключение!Едно същество в нормално състояние, което е в хармония със себе си, не се нуждае да тормози другите, за да се чувства по-добре!Според мен това, което правят тези с "огромното его" всъщност показва колко са неоверени, защото за да имаш нужда постоянно да показваш колко голяма работа си явно нещо отвътре много те човърка, побъркваш се от страх и всъщност искаш да обедиш много повече себе си, отколкото останалите!Иначе няма причина... само си дават вид на много спокойни и самоуверени!Даже ще цитирам нещо, което аз самата винаги съм твърдяла!Както каза менталистът от филма "Менталистът:крадецът на мисли"- "Всяка жестокост е причинена от слабост!" Абсолютно е така!Това е моето мнение!И много много ти благодаря!
  • Валентин, много ти благодаря!Аз знам, че свободните души ще спасят света много скоро!Аз всъщност мисля, че хипитата са именно тези души, но не е достатъчно просто да си мислиш, че си част от нещо такова като хипарството, това е начин на живот, това е твоята същност и ако нямаш съвест и принципи просто нищо няма да стане!

    Хриси, на теб мога да кажа само- Много ти благодаря!!Такъв коментар може само да ме направи много щастлива!Напълно си права за всичко!Добрите се гърчат от болка и страдат заради цялата несправедливост, причинена от едни жалки твари, но всъщност тези твари сами се ненавиждат, знаят колко са слаби и затова са много комплексирани!Понеже не могат да станат по-добри, защото за това трябва да имаш сила, воля и характер, те просто решават да мразят и да руша,т но така още повече започват да се самоненавиждат!Това е жалката истина!И да... няма нищо по-важно от това да заспиваш спокойно, с чиста съвест!Много ти благодаря за коментара!!Стопли ми душата!
  • Благодаря за отговора!Оценявам го!Аз си имам мнение и то е, че всичко е въпрос на съвест- роднини, познати... нищо не ме интересува, аз си имам съвест и искам тя да е чиста!Смятам, че това трябва да важи за всички!За политиците си напълно прав, но това не е странно!Повечето хора са алчни и властолюбиви и трябва да бъдат спрени!Отново ти благодаря за коментара!
  • Първо ти благодаря за коментара!Радвам се, че си прочел есето и се надявам да си видял в него този смисъл, който и аз!Според мен няма как това да вредиш на другите, да ги нараняваш ,обиждаш и тн. да е нормално!Така че може да се определи и най-накра трябва всичко да е нормално, тоест справедливостта да възтържествува!!!
  • Мисля, че ти ме разбираш и това ме прави много щастлива!Благодаря ти за всяка една дума, защото ми даде много надежда и подкрепа!Аз мисля, че нито едно същество не е създадено, за да убива, но хората са си сбъркани от както ги има!Все казват на черното бяло и обратното...много жалко!!
    За мен е чест, че коментираш така есето ми!Бъди винаги себе си, защото си страхотна душа!Лошите хора, колкото и да говорят, не могат да променят истината!Те просто завиждат на добрите и свободни същества! Благодаря ти!
  • О, да. БРАВО!
    За съжаление човечеството е стигнало до такъв период от развитието си, забравили сме да гледаме на духовното и всички те съдят по опаковката... (между другото и темата за вегетарианството също малко е застъпена в нашето общество, според мен трябва да й се обърне повечко внимание, тъй като не мисля, че хората са месоядни по природа, а доста време се гледаше по един доста странен начин на вегетарианци или вегани).
    А за това кой какъв велик "мъж" е няма и да започвам да говоря... от личен опит знам какво е да те дискриминират и да страдаш заради хорското мнение и заблудата, вместо да те оставят намира да си живееш и ти.
    Много проницателно си го написала, поздравявам те. Имаш огън в душата, миличка, запази го и само така! Още един път - браво!!!
  • Огромно БЛАГОДАРЯ! Твоето мнение за мен е много важно, а такъв коментар изобщо не съм очаквала!Нямаш представа колко много много ме зарадва!Думите ти ми дават такава огромна подкрепа и надежда, че не знам какво да кажа!Благодаря ти, Руми!
  • Уаауу!Огромни поздравления!Ако поне половината млади хора мислят по този начин,то за човечеството ще има надежда!!!Браво!
  • Много много ти благодаря за приказния коментар!Много благодаря за подкрепата и аз се радвам много, ако мислиш като мен!Трябва на повече същества да им пука, за да свърши цялото това безумие!Щастлива съм, че си имала търпението да го прочетеш! Отново ти благодаря!Много си мила!
  • БРАВИСИМО!!!
    Страхотно есе, Лор, дечко мил!
    Напълно споделям!
    Мислим съвсем еднакво... и ми е така хубаво сега, защото виждам, че има надежда.
    Чудесно написано!!!
    Всъщност си написала себе си, толкова много емоция и мъдрост в този вулкан!
    Браво, миличко, браво ти!!!
    Прегръдка с благодарност!!!
Предложения
: ??:??