22.10.2007 г., 11:32 ч.

Наркотиците-път за никъде.... 

  Есета
9987 0 14
3 мин за четене
 

 


Имало едно време... така, приятелю, започват всички приказки, но това, за което ще ти говоря сега, изобщо не е приказка и никога няма да  бъде такава...

Стигал ли си някога ръба на света, крайния предел на блуждаене между сенките?! Мястото, където можеш да застанеш единствено сам, приласкаван от утешителното черно в мрака. Там... времето е спряло, а вятърът е в предсмъртна въздишка. После идва нищото, в което си втренчен, за да заглушиш всички вътрешни викове. Там е царството на тъгата, където мракът има цвят и виждаш всичко на филм. Стоиш - безпаметно, голо, зъзнещо същество, изгубило всичко. Там сутринта стои мъртва... Това, което ти описах, е един живот без смисъл, защото дрогата е път. Път, който не води до никъде. А може би води? До къде?! До едно голямо нищо. Но да ти кажа, не вярвам да си мислил за това. За теб тя изглежда нещо изключително безобидно, може би дори заобикалящата ни действителност. Най-вероятно си чел, дори и чувал, че наркотиците доставят удоволствие, удоволствие от това, че са донякъде щастливи, но само до някъде. Дрогата може да е и начин за приятно прекарване... но докога? Всички си мислят "Искам само да пробвам и винаги, когато поискам, мога да се откажа", но това въпросно отказване не се случва, защото започваш да искаш още и още и като се погледнеш... вече си зависим за цял живот.

Независимо от фрапиращата разлика в социалния статус и цената, кокаинът и амфетамините са твърде сходни по своите стимулиращи ефекти. Често наричат кокаина "шампанското на дрогите", докато амфетамините имат скромната репутация на "кокаин за бедните". Под названието канабис са известни всички наркотични продукти - марихуана, ганджа, хашиш, хашишово масло. Екстази е едно от опасните наркотични вещества. Днес то се използва най-вече в клубовете. Почти всичко от това, което се продава у нас е фалшиво. И какво се установява, че над 300 хиляди души са опитвали дрога. В България се употребяват наркотици с много лошо качество, смъртността сред младите наркомани е много висока, а цената на дрогата става все по-достъпна. Основният проблем на няколко поколения насам, като на всички ни е известно, че долната възрастова граница се е понижила рязко за последните 10 години

Примери ли? О, приятелю мой, примери има и то много. Не само обикновени хора станали зависими ту случайно, ту не. А колко популярни и известни личности - актьори, спортисти, журналисти, певици, певци и много други.

Например един от най великите футболисти на всички времена Д. Марадона наскоро излезе "успешно" излекуван от клиниката за зависимост от наркотици. А това дете чудо Маколи Кълкин от все известния филм "Сам в къщи" се сблъсква със света на киното едва на 8 години и не след дълго е обзет от много семейни проблеми и лични несполуки. Благодарение на тези проблеми той посяга към алкохола и наркотиците. Но, слава Богу, крачката е малка и се е осъзнал навреме и отново се завръща на сцената. Това показва волята, която е бил проявил. И какво се получава, ако всеки малко или много се замисли за това каква вреда нанасят наркотиците и прояви малко воля, според мен броят на наркоманите може да намалее значително. А колко още примери има нямаш си и на идея, приятелю мой.

Но, моля те, приеми един съвет от мен - реши по-скоро дали наркотиците ти дават нещо стойностно в живота и помисли какво ти вземат те... семейство, приятели, дори самият ти се погубваш!!! Помисли, преди да е станало прекалено късно и цигарата на живота да е достигнала филтъра си!!!

ХОРА, НЕ ВЗЕМАЙТЕ НАРКОТИЧНИ ВЕЩСТВА!!!!

Нека да докажем на света, че можем!!! Животът е пред нас, хайде да го живеем сега!!!

© Мартина Христова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • това се отнася и за алкохолизма.
  • може да не ви истересува това но дано не ви е в дома или семейството тогава ще вида какво ще говорите ...
  • просто поставих оценка keep smiling
  • Хайде да се спрете... Ще се наложи да трия!!!
  • >>>>>>>>>>>Изстрелях те...разбра ли?!?Ти беше до тук!!!
    Грешки се случват понякога!!!Аз когато сгреша...си признавам!!!
    Грешно те прецених!!!БЪДИ ПО-ПРОЗОРЛИВ!!!
  • ХаХаХа..сладур бе...е как да е безпричинно...нема грешка тук...научила съм се да чета преди да проходя...
  • Много са ти грешни свръзките...Как само ги завърза забавлението и еуфорията...тц...тц...
  • 1)никога не си губя времето да мисля върху толкова смотани теми
    2)А мисълта ми е по темата, просто ти явно не схващаш
    3) Какво по темата виждаш в експозетата ми...

    ХаХаХа...забавлявам се...как какво....
  • Е***А съм ги всички институции...
    Нещо си противоречиш...или пак не схФанах...
    Темата е смотана...ама лееш мисъл след мисъл баШ по нея...ХМ?!?
    Да ти е Фкусно масленкото!!!
  • Къде ми го метна и Петър...бля!!!Явно е,че мисълта ти не е по темата...по скоро се е вкопчила в една вечерна кифличка...
    Спринцофката...хм...мисли!!!Не ти е нужна многократна...дори единствената...подарената...не е добре да пожелаваш!!!
  • БОли ме ...на кой кво ...и дали му харесва...Ако си имате некви лични нещиценца...още по-малко ме бОли...Нищо тайно не говоря...немам кво да крия...освен спринцофката,която ще ти подаря за пълнолетието...
    Като тряа се мисли...фани та мисли...щото то и за други неща е нужна мисъл...
  • Пич...никога не се знае кво ще ти изскочи зад ъгъла...Току виж след време си се превърнал именно в една "разна отрепка"...За тва трябва да се говори...ама не насляпо...без грам знание за нещата...Капише?!?
  • ...........
    Чудя се ...да се смея ли...да плача ли...Наркотични вещества са употребявали и древните...за разтваряне на съзнанието...за достигане на състояние на транс...Проблемът не е в самата субстанция...а в причината за приемането й...Дрън дрън за марихуаната...алкохолът е много по-вреден и опасен!!!Относно другите цитирани синтетични дроги...ЕВАЛЛА на тях...че са на път да обезвредят най-големият шит-ХЕРОИНА...е те той си убива задължително!!!
  • Наркотиците - път за към отвъдното!!!

    Страшно ми става!!!
Предложения
: ??:??