19.08.2019 г., 2:32 ч.

Не чети етикета 

  Есета » Граждански
1304 10 10
1 мин за четене


Понякога ние хората, се държим с Любовта като стока. В началото, тя държи висока цена, понеже е адски търсена. Когато се сдобием с нея, търсим, да закупим всичките ѝ копия и модели и гордо я излагаме на витрината. С течение на времето, правим отбивка от цената, с надеждата някой да я купи. Следва ново и ново и ново драстично намаление, стигайки до пълна разпродажба почти на загуба...
Всъщност, нейната стойност остава непроменена. По-точно казано - Любовта няма цена, защото е безценна. Ние слагаме етикети на самите себе си, за да оправдаем с тях снижаването на стойността на нашата ценностна система. Продаваме се за шепа възгласи на одобрение, или за кратък миг на евтина медийна слава.
Преструваме се на манекени от витрината на собствения ни магазин, облечени с уж различни модели Любов. И постепенно, Тя, която не е за продан, се измушва тихо и на пръсти през изхода, докато ние заемаме неестествени пози, за да ни забележат преминаващите пред магазина минувачи...
Накрая, Животът, ни принуждава, да сложим над вратата табелка с надпис "Ревизия" и когато ударим ключа и започнем трескаво, да ровичкаме по щандовете, виждаме, че те през цялото време са били празни, защото сме излагали на показ онова, което е било най-скъпо за нас.
Истината е, че нямаме нужда от магазин, нито от витрина, на която да излагаме себе си. Достатъчно е, всеки, когато има Любов та в ума, в сърцето и душата си, да я облече като дреха. Тя няма номерация, няма етикет, няма цена. Тя е просто Любов. Най-красивата одежда, което можеш да носиш винаги и без да се страхуваш, че модата ѝ ще премине. 


Кирил Ганчев /Кирето /, 18.08.2019 г., 03ч.15 Мин.

© Кирил Ганчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Любовта наистина е като беззащитно птиче, Наде. Трябват й много топлинка, грижа и внимание. Така е!
  • Просто. Де да беше. Да не се опитваш да владееш, да променяш, да се научиш да прощаваш... И най-красивото птиче стиснеш ли го в шепа - умира.
  • Благодаря, Мария! Страхотно е, когато някой те разбирае и подкрепя!
    Поздрави сърдечни, Валя! Трудно ще се отърсим от желанието да притежаваме Обич, вместо да я живеем и да й се наслаждаваме.
  • Най-красивата одежда, което можеш да носиш винаги и без да се страхуваш, че модата ѝ ще премине.

    Всъщност постигнем ли любовта, изведнъж се опитваме да станем нейни собственици и така постепенно я губим
  • Много стойностен текст! Заставам зад думите ти и те поздравявам!😍
  • Благодаря Ви много, Гюлсер! Абсолютно е така както сте усетили. Поздрави сърдечни!
  • Много дълбоко разбиране за същността на любовта. Съпричастна съм напълно към изказаните съждения. Любовта е безценна, но когато сами се етикетираме като значимост /може и да е фалшива/, я превръщаме в стока. В подтекста почувствах стаения вътрешен бунт на автора срещу обезценяването на най-ценното и най-необходимото за всеки човек. Ако повече хора се замисляха върху нещата, които си споделил, Кирил, щеше да има по-малко страдащи хора!
  • Благодаря, Бат Стойчо! Тя наистина превъзхожда всичко, защото тя е ...всичко! Сърдечни поздрави!
    Петре, Приятелю, не съм писал отдавна, през последните месеци нещо изгубих желание, а и работата ме изцежда до край, но обещавам да намирам време и за тук!
    Стискам Ви ръка, Приятели!
  • Поздрави за хубавото есе, Кире!
  • Любовта не обича маските!
    Естествените чувства на любовта превъзхождат с възвишеност порочните намерения.
    Поздравления за написаното,Кире!
Предложения
: ??:??