15.06.2021 г., 18:36 ч.

Нефтът, като гориво и емоции за хората 

  Есета » Философски, Други
869 1 4
5 мин за четене

          Нефтът е природен буломач, който Природата се е пошегувала да използва като гориво на хората. Всъщност, не се е шегувала, даже се е постарала да използва всичките му деривати. Изключвам в това изследване тези, които се хранят със слънчеви лъчи или са на твърдо гориво, първите са някъде високо в небето, а другите са прекалено статични. Първите летят след музите си и обичат да пишат стихове, вторите се топлят до домашния дух и разказват приказки на внуците.

          Газообразните деривати – метан, етан, пропан – бутан, не се използват при хората, защото ... са взривоопасни, а и търбусите на хората нямат такава съдинка за съхраняването им. Природата обаче успешно ги е използвала при хвъркатите змейове ... колко успешно ... поне така говорят ... ама видът е изчезнал поради не функционалност ... жалко, толкова романтични са били ...

          Малка групичка се захранва със свръх лек бензин (керосин), с опциите на право поточен или турбо витлов реактивен двигател, перушани, чалгаджии, комарджии, танцьорки, в общия случай неуправляеми даже от самите си тях ... поставят рекорди по лудост, търпяват се за много кратко. Като мълния минават през живота и след тях остават опожарени чувства и опушени съдбини. Имайте работа само в краен случай, когато сте мъртво пиян или животът ви е омръзнал, носете огнеупорни чувства и дебела каска.

          Двутактовите на бензин са Пъррр – Пъррр, мачовци, певачки, съблазнителни и предразполагащи към малки забежки, винаги външно мощни, ефектни, ако сте любител на природата, те ще са мотопланерът, или бъгито, или косачката, или перките на моторницата, или бръмчилото до вас за разсейване на скуката и набавянето на адреналин. Увличайте се по тях само на къси разстояния, носете си винаги масло за контролиране на енергията им, не им позволявайте да достигнат свръхобороти. Усетете се навреме да си сложите авиаторските очила и възглавница отзад ... и Еърбега, ако имате такъв.

          Четиритактовите, бензинови са най – разпространени, леко се общува с тях и с удоволствие можеш да се синхронизираш с техния ритъм 1 – 2- 3 – 4 , чудесни компаньони, надеждни в дългосрочен план, опора в движението и поддържането на емоционалния и жизнен тонус. Превъзходно ускорение, комбинирано със страхотни спирачки, далнобойщици, добри рефлекси, груби където трябва и нежни където трябва. Умело подръчквани могат да построят къща, дворец, детско креватче, дебелокожодобродушни в обществото на тъстовското или свекърското тяло. Поддръжката е елементарна – три пъти дневно на маса, технически преглед всяка нощ, глезене на всеки три дена, малко скандалче на всеки четири дни, GPS надзор над траекторията заради случайни забежки, изненадващо повдигане на либидото ( ... изненадващо по някое и по никое време ! ... ) , лично усърдие за лоста при механични скорости и подозрение към автоматиците. Служат чудесно, дори и след изгниване на ламарините. Носете отпред морков, отзад пръчка като гаранция за безпроблемно управление ... ще спите спокойно и ще можете да се отдавате и на собствените си лудории.

          Нафта ... дизел ... мощен, тромав и шумен, бавно набира обороти, трудно пали зиме, иначе лети като танк и в ръцете на добра домакиня върши чудеса, Евтино гориво и трудна поддръжка ... ако сте съгласни с тези особености ще ви върши добра работа ( не казвам ‘чудесна’ ). Външно и вътрешно много прилича и за да не се повтарям, прочетете по горе от абзаца ...’ Умело подръчквани могат да построят...’ ... Текущата !! (не говоря за основната! ) ...’ Поддръжката е елементарна – три пъти дневно на маса...’ и така до края на четиритактовите.

          Мазут ... уфф, тази ниша е доста малка, но все пак съществува. Отнася се за хора мастодонти, статични в своя живот, могат да ви приютят като круизен лайнер на своя борд, където ще намерите безброй развлечения в неговите магазинчета, дискотеки, ресторанти, басейни ... те ще ви осигуряват стабилна основа под краката, когато плавате нанякъде ... и ще ви чака на брега докато се налудеете в курорта. ... поддръжка от вас не се иска, само малко глезотии и фасони.

          Асфалт, катран, парафин, масла и смазки – хм, те са предназначени за удобство на хората да не си чупят краката по калдаръма, да овалват някого и да го посипват с пера, да им се движат чарковете плавно и да си правят парафинови нагревки на болежките по ходовата си част. .... споменавам дериватите , защото ги има и са спомагателни в живота.

          Има една много интересна подробност около добива на енергия и емоции – достатъчно е да пробиеш една дупка в нета и оттам бликва фонтан, заформя се страничка на писатели и читатели и колкото повече четеш, толкова повече се отваряш към другите. Казионната алтернатива е методът в училищата – там наливат, наливат и чудодейната течност бликва и накрая се пръкват новите носители на жизнена енергия. Има и една сравнително недавнашна новост в технологиите – Фракинга – когато видиш индеферентен човек, насила му наливаш емоции и резултатът винаги в печеливш – на повърхността изплуват дълбоко скрити мехурчета, пълни с потулвани откровения и бисерчета ... всеки си ги има по рождение.

 

          Ам, такивамити работи драги ми читателю, ‘Романтиката сега е в моторите’

© Пламен Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • 😀😎😁
  • 🤣🤣 хехе значи съм био 🤣 Плам, ти си Учен ❤️
  • Зиги, доста сбито , почти в научен стил го направих това изследване ... а най - интересната част беше Фракинга - доста автори тук правят сондажи със своите произведения, естествено очаквайки да излязат мехурчета от читателите във вид на коментари ..... ти обаче си Майстор, технологията ти е забележителна, резултатите - също 😎, при това ужасно терапевтична и екологична 🧡
  • Ейй че яко! Плам, знаех си аз че обичам бензииин 😆 най накрая някой да обясни тази част от психологията! Бравоси!
Предложения
: ??:??