23.09.2015 г., 22:52 ч.

Норми на разумното Битие (РЕХЛРОС) на Владимир Вестник 

  Есета
992 1 2
2 мин за четене

НОРМИ на разумното БИТИЕ (РЕХЛРОС) на Владимир Вестник 

 

Руският мислител – учител Владимир Вестник е НАМЕРИЛ закони на развитието, по-точно нормите на РАЗУМНОТО битие, които биха наситили напълно душата с ЖИВОТ и духа с възвисяване. Той предлага да размишляваме върху тези норми и те да станат част от нашето житейско поведение. Една от книгите на този автор е: „Владимир Вестник Записки Вестника Космоса (книга первая“ И така думите НОРМИ на разумното битие са: 

 

РАЗВИТИЕ 

ЕДИНЕНИЕ 

ХАРМОНИЯ 

ЛЮБОВ 

РАДОСТ 

ОХРАНА 

СВОБОДА 

 

Абревиатурата /по ПЪРВИТЕ букви/ е на български РЕХЛРОС, а на руски: РЕГЛРОС

 

И така, РАЗВИТИЕ, това означава, че всички живи същества /от и до – от миокробите до боговете/ подлежат на РАЗВИТИЕ или еволюция – основополагащ закон. Ако човек не се развива, той ще ДЕГРАДИРА… 

 

ЕДИНЕНИЕ – това означава ПОСИОНАРНОСТ – значи единение с ХУБАВИТЕ, приемливите неща и съществата, както и със силите, стихиите, като въздуха, ветровете, водата, огъня, слънцето; с дърветата, цветята, камъните, планините, реките, животните, приятелите и т.н., в този дух – единение… 

 

Следва, трета норма:  

ХАРМОНИЯ – това означава както казват гърците АГАПЕ, приемане и означава да се хармонизираме в името на общи цели, или просто в името на мира със съществата и нещата – не любов, а ХАРМОНИЯ – примирение на противоречията, съвместяване на различията и търсене на ОБЩИ полезни неща… 

 

После идва ЛЮБОВТА, значи има хора, които обичаме, или същества – животни, растения и т.н. – да държим на любовта, и ценим тази РОДЕНА от живота любов...; не да обичаме по идея и лозунг, не по внушение, а там където хармонията ПРЕРАСТВА в любов, където Единението е близко до любовта и обичта... В този дух… 

 

Когато се развиваме съзнателно, когато сме в ЕДИНЕНИЕ и съединение с хубавите неща, когато се хармонизираме с хубавото и лошото, когато любовта поддържаме съзнателно /за да се наслаждаваме на УЮТ и вътрешен живот/, тогава идва отново ЕДИН величествен момент – да изявим РАДОСТТА – това е емоция на почитание, специална принадлежност към СЛЪНЧЕВИТЕ дела – значи достойни, съдържателни дела… Любовта е ВЪТРЕШЕН живот в тесен кръг , а РАДОСТТА е нашата изява навън, към по-широк кръг неща… 

 

А ОХРАНАТА какво означава – знаят всички – да съхраним придобитите с толкова труд блага… Немаловажен въпрос!.. Когато въобще човек внимава за делата, в смисъла на горните закони – развитие, единение и т.н. той употребява ЕНЕРГИИТЕ си, своите ресурси така, че съществата въобще са ДОВОЛНИ от него… Тогава несъмнено ще МУ се намерят в НУЖЕН момент защитници… Важно е да се вземат мерки за охрана – 

 

И накрая идваме до СВОБОДАТА – човек да е СВОБОДЕН да върви по-нататък по своя път, както и да се наслаждава на НЕЗАВИСИМОСТ, която произтича от едно настояване в изпълнението на предидущите норми… 

 

Уверен съм, че всеки път когато съзерцаваме тези думи ще ОТКРИВАМЕ все нови идеи. Съзнанието, подсъзнанието и волята ще ги РЕАЛИЗИРАТ в името на ЩАСТЛИВ живот. 

 

Лесничея                                   22.09.2015 г.

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • благодаря за високата оценка ; мислете -; аз като поразмислих хей така от време-навреме, разбрах, че този човек е НАЛУЧКАЛ важни /основополагащи/ неща
  • Много добре поднесено! С прекрасна терминология и обяснения. Много добра психология. Ако разгледаме тези НОРМИ само като емоции, всичко е точно така и е прекрасно. Обаче има сред тези НОРМИ има процеси, които освен психически процеси, протичат първо като физиологически. Например радостта и любовта имат първо проявление в организма и мозъка и след това можем да говорим за техният психологически смисъл. Развитието може да бъде физическо, тип психическа устойчивост и духовно израстване. Щастието - също. След като намесих физиологията, можем вече да говорим за психиатрия.
    Поздрави за хубавите разсъждения в текста!
Предложения
: ??:??