25.03.2014 г., 22:04 ч.

Новите кални обувки 

  Есета » Философски
1615 0 9
1 мин за четене

Новите кални обувки

 

Вървиш през калта. Тъмно е. Краката ти затъват в тинята и при всяка следваща крачка, ти се струва, че ще изгубиш обувките си. Трудно ти е, но продължаваш. Чуваш вятъра, който сякаш се опитва да те спре. Не се отказваш, бориш се…със себе си и с нищото около теб.

За малко спираш, искаш да поседнеш, в калта…Двоумиш се дали да го сториш и осъзнаваш, че трябва да се изцапаш. Да клекнеш ли или направо да седнеш?! Не! Бориш се с умората и с вятърните хора. Искаш да можеш и понякога изпитваш силни съмнения, че няма да успееш.

 

Къде отиваш, човече?! – питаш сам себе си. Струва ли си борбата и огромното количество кал, което полепва по гърба ти при всяка следваща крачка?! Мислиш, че трябва да изпереш дрехите си и да си купиш нови обувки.

Ставаш нов, слагаш усмивка, отиваш на работа. Започваш начисто! Вятърните хора ти говорят за успехи и превземане на върхове. Вярваш им, защото искаш да си един от тях и разбираш, че вече си един от тях.

Вървиш бързо. Някак естествено не забелязваш калта по гърба си. Тичаш! Спъваш се и падаш…

По лицето ти полепва тежката мазна мръсотия. Мирисът ù е особен, но до болка познат.

Със заучен жест размазваш всичко с длан, опитвайки се да изтриеш спомена.

 

Утре си купуваш нови обувки…

© Манипулирам Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ви, Сън, Васил
  • Замислящ текст.

    Купуваме си нови обувки, но дали ще ги сложим на нови крака...

    Браво, М!
    Поздрав!
  • Двете машини, които са винаги в нас - спомените и мечтите! Купуваш си нови обувки и продължаваш напред по пътя, който ти е отредил Създателя! Няма по-велико нещо от това! Поздрав!
  • Ех, Анабел! Силни думи, малко се засрамих чак Просто си пиша разни неща, но твоята оценка е много важна за мен и ти благодаря.
  • Благодаря, Александра Не е доволен никак даже лирическия, но пък и не прави никакви усилия да промени нещо, май само си задава въпросите за собствено успокоение. Аз обаче имам вяра и предпочитам старите си чисти обувки
  • Много въздействащо. Добре е,че лирическият герой не е особено доволен от тъй или иначе неизбежната ситуация! Много други си умират от кеф в калната баня без изобщо да се попитат "Къде отиваш,човече?" Много ми хареса!
  • Хаха, много готини коментари, Дани, Исмаил! Аз наистина си купих нови обувки и затова го написах туй нещо А за калните бани - то прасетата също обичат много кал, полезна е
  • Има и полезна кал, Мани! Във Велинград има даже кална баня! В този жанр
    си още по-добра!Браво!
  • Привет Мани!
    Творби като твоята ме зареждат с положителна енергия. Примерно:
    Гаджето ме напусна! Мамка му, свободна съм за всички останали!
    Уволниха ме! Ето ти шанс за нещо ново. Място, хора, бъдеще!
    Това не е кал по гърба. Само ми правят пилинг на кожата!
    Ама станала съм за смях на другите! Ами браво на мен! Нося добро настроение!
    Кеф ми беше при теб!
Предложения
: ??:??