27.07.2021 г., 22:01 ч.

Очите на смелостта 

  Есета » Социални
1660 0 5
1 мин за четене

Смелостта е невиждано на пръв поглед качество ,което силно те различава от другите,което те прави жертвоготовен ,храбър и почтен.Доказателство за това са Ботевите думи:"Умря сиромах за правда,за правда и свобода",показващи,че смелите не умират,а остават завинаги живи в народната памет.

    Смелостта е качество на истинския човек,който се бори докрай,не скланя глава пред никого и е този,който никога не умира,а остава жив в сърцата със своите деяния,себеотдване и безгранично достойнство.Смелостта е точно тази забравена морална ценност,без която ние ставаме истински грешници и последователи на Дявола.

    Връщайки се години назад в миналото,смелостта е била притежавана от хора ,които са били целеустремени ,борели се за свободата и са давали живота си за  постигането й - Левски,Ботев,Каравелов,Раковски- един измежду многото революционери и борци,доказали безграничната смелост.

     А създаването на славянската азбука?За нея не се ли изисква смелост?Иска се смелост,разбира се,за да може да повярваш,че имаш силата да извършиш такова хуманно дело ,да прославиш и осветиш един път,който е бил мрачен и непрогледен за всички.

     А сега да отидем  на темата за сътворението.Бог е създал човек по свое подобие .Това е живо същество,на което се дават избор  ,решения и отговорност.Тук не се ли изисква отново смелост за подобно деяние?

      Как изглежда смелостта в нашето ежедневие?При нас тя се крие дори в нещата,изглеждащи  на пръв поглед лесни като например да бъдеш родител.Това далеч не е така,защото откакто се ражда детето,пряко се свързва с отговорността.Тук отново се изисква смелост да вдъхнеш живот на друг човек,да го научиш какво значи грешка,прошка,болка,радост.Смелостта тук е проявена от това да имаш силите да затвориш очи и да преглътнеш разочарованията и болката,които ще донесат собственото ти дете-неволно или пък не съвсем.

      Смелостта се наблюдава във всичко.Смелите хора са герои,за това нашите учители ,родители,лекари и прочие са тези ,които служат за модел и образец на подражание.Прекланям се пред техните дела!

© Стела Николова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Смелостта е добродетел, а всяка добродетел е средина между два порока.
    Страхлив - смел - безразсъден.
    Поне така твърди Аристотел в своите трудове.
  • PetarStoyanov (Petar stoyanov), аз не коментирам националните ни герои Есето обаче е за смелостта и за това предлагам за размисъл и дискусия какво точно е смелост.
  • ИРЕН, безспорно си права,...липсата на страх е безразсъдство. И за мен изброените по-горе личности, не са били чак толкова безстрашни, по скоро епохата е била такава, че безразсъдството е проява на героизъм...Но, иначе , есето ми хареса...
  • Страхът до известна не степен е чувство за самосъхранение. И така погледнато той донякъде е необходим. Човек проявява смелост, когато превъзмогва определен свой страх, тоест пренебрегва чувството си за самосъхранение поради някаква причина. А ако някой не го е страх от нещо, от което повечето хора се страхуват - може би не е смел, а безразсъден. Пиша го това единствено, като тема за размисъл.
    Пиши. Ние ще четем. И не ни се връзвай на коментарите. Харесвам млади хора, които мислят.
  • Страхотно е, браво!
Предложения
: ??:??