5.01.2010 г., 21:43 ч.

От общото към частното 

  Есета
2859 1 8
1 мин за четене



       Някой днес си купил триста декара иглолистна гора. Взел я на сносна цена и е вече негова. Земята е вече негова!... Как звучи само! Не мога да го проумея и си задавам въпроса, защо не чух някой да каже: "Засадих един декар гора?!" Може би, защото изисква много време, усилие, желание...
      Но явно всичко опира до парите. Както се казва: " това, което не се купува с пари, се купува с много пари" (колко грозно звучи само). "Защо всяко нещо се продава днес? Защо?  Отговорът е: защото всичко си има ценоразпис! А кой лепва етикета? Управляващите...

      Колко лесно е да хвърлим вината на някого. Виновни са, да! Но истинското неблагоразуемие се крие в сърцата ни. 

      Бих казал: "О, неразумни, защо ти е толкова земя, защо са ти десет легла - можеш ли да легнеш на всичките? Защо превръщаш природата себе си и околните в дом на пустотата?
      Защото всичко се свежда до духа на нашите неуправлявани страсти, на които сме роби. От какво има нужда свободният човек? А кой е свободен? Свободен е този, който може да степенува потребностите си! Свободен е този, които със своя избор се проявява като морално същество! Свободен е този, който знае истината! Коя истина? Няма да дам отговор на този въпрос, нека всеки сам отговори на себе си! Коя истина те прави свободен?! Отговори ли си? Смяташ ли се за свободен?
      Бих озаглавил темата си: "Аз искам", "На мен ми е нужно", или най-точно: "Искам го сега и то веднага!"
      И от какво имаш нужда, приятелю, какво искаш? Трупаш авторитет? И пред кого? Пред себе си, пред обществото? О, вижте, той е постигнал толкова много! Така разсъждава заблудилият се. Аз също искам. Искам съвестта ми да е чиста, искам да спя спокойно, искам да знам що е милост!
     Самият Христос казва: "Не си събирайте съкровища на земята, дето ги молец и ръжда яде; дето крадци ги подкопават и крадат; но събирайте си съкровища за небето, защото, дето е съкровището ви, там ще бъде и сърцето ви!"








© Димитър Иванов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Може би затова тук, в сайта нещата стоят по-добре...всички са равни в това отношение и нещата са много по-чисти.
    Но може би егоизмът е толкова дълбоко закодиран в човешкото съзнание, че събужда лакомията и...
    Но ти си прав - въпрос на ценностна система и идеали - за съжаление често тези неща направо липсват при някои индивиди от нашият вид.
    Поздрави, Димитър!

  • Да притежаваш, значи да зависиш от притежанието си, да си купиш вериги. Материалното дарява един вид робство...Всички вещи, с времето, стават тирани...
    Добре пишеш!
  • А аз, благодаря на всички, които изразиха мнението си.
    (Албена)- благодаря ти за посланието , което е хубаво , вярно и уместно - по повод цитата на- "ап. Павел"
    (Благовеста) радвам се, че ме разбираш
  • За съжаление е така. Много си прав. Днес всиччки сме роби, кой в по- голяма, кой в по- малка степен на различни неща. Всеки не може без едно или без друго. Или си мисли, че не може. Гордостта е обсебила сърцата ни. Истината, че човек е истински свободен, само когато обича. Любовта е най- големия дар от Бога даден на човека.Тя те освобождава от всичко ненужно, от лоши чувства, тя е силата която те кара да простиш, тя е силата, с която човек и планини може да премести, както е казал в първото си послание до коринтяните св. ап. Павел : "... щим любов нямам, нищо не съм". По този повод си позволявам и едно свое стихотворение
    А съзнанието е обзето
    все някого да обвинява.
    Спуснала е гордостта резето.

    а любовта не идва при онези ,
    дето ключат си вратата.
    Как тогава Тя да влезе,
    няма авариен вход душата.

    Поздравявам те за прекрасното есе.
  • ... а някой трябва да се грижи и за земния космодрум... преди Душите да отлетят...
  • Да, така е!
    Бог е всичко, което ни прави добри!
    Неговата истина не е субективна,
    тя е бял компас, който ни посочва
    верния път в живота!
  • Има една Истина,която не е субективна! Истината, която беше, е' и ще бъде! Тази Истина, към която ако се придържа всеки- не ще има ни завист, ни страх, ни нужда от нещо си!
    Дали тя би могла да ни направи свободни?(лесно е да се напише, трудно е да се почувства).
    Някой казал:" Аз съм пътят, истината и живота
  • Истината винаги е различна за различните хора.
    Според една древна мъдрост никой не е това, за което се мисли,
    а е това, което е замислен да бъде... Всяко мнение за
    "правилно" и "неправилно" е субективно. Но аз лично съм
    съгласна с посланието на твоето есе, човек за да е щастлив,
    не е нужно да има много, достатъчно е само да има очи и сърце
    за красивото и доброто около себе си.
    ПОЗДРАВИ! БЪДИ!
Предложения
: ??:??