30.01.2007 г., 18:23 ч.

Палимпсест 

  Есета
2052 0 9
1 мин за четене
...и по нежните била пишеше, че есента владее до съвършенство калиграфското изкуство.
   А после парите от автобуса оспориха това.


...и по стръмните склонове пишеше за къщата - че камък върху камък полаган е; че дуварите варосани са; че къщата живее с къделения си дъх от комина.
   А после името "Ресторант при..." отрече това.


...и по носията на стената пишеше за шевиците - че в тях са вплетени заръки за гиздавост.
   А после тютюневият дим анатемоса съвършенството.


...и в трептенето на въздуха пишеше за древни напеви, за вярата, че песента е в душата и че душата е в песента.
   А после сурогатен глас обяви, че не вярва в това.


...и по галериите в избата пишеше как на восъчен светлик е вкопано тайнството на виното.
   А после металическото смигване на монета от едно евро гравира в свода едно друго и ново суеверие.


...и по дъгите на бъчвите пишеше за тръпчивата, рубинена магия, дето отключва ключалки към тайнтсвено кътче в съзнанието.
   А после окаченият до тях поп-фолк календар подаде грешна връзка ключове.


...и в дъното на избения лабиринт пишеше, че пътят свършва.
   А после през един процеп се видя почеркът на есента.


Тунелът изведе отново пред къщата.
Тя дишаше въпреки името си.


А после в нея носията започна да пише с шевиците си върху тютюневия дим.
И песента на душата затрептя във въздуха през собственото си отрицание.
И тайнството на виното беше преборило металическото суеверие.


...и разбира се, че пътят никога не свършва, когато приказката е без край!..

© Ралица Маркова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Нужен ми е интелект като твоя!Аплодисменти за оргиналното ти перо!
  • Много е различно. В това му е силата. Истинското авторство е в оригиналността, а ти определено я притежаваш! Успех
  • Много ми допадна позицията ти. А също и начинът, по който ни я показваш. Браво!
  • Ей, почвате да ме засрамвате!...Благодаря ви!
  • поздравление и от мен Рали
    Както винаги вглеждаш се в детайлите и малките природни пейзажчета
    ( особено ми хареса " ресторант при..."
    поздрав и все така да пишеш успех
  • Поздрави, написано е прекрасно!
  • И аз го харесах! Оригинално и замислящо!
    Поздрав!
  • Браво, Ралице!
    Много ми хареса творението ти!
    Поздравче!
    Атанас
  • Замислих се! Много е необичайно в сравнение с онова, което има в книгите около мен сега! Интересно е!
Предложения
: ??:??