2.12.2009 г., 12:07 ч.

Построяване на Дом - природно-магическа и обрядова организация 

  Есета
1366 0 0
2 мин за четене

Построяване на Дом - природно-магическа и обрядова организация

Концепция за Дом

Представям някои щрихи във връзка с щастлива магико-практична организация на дома по книгата на Даря Усвятова "Справный дом", или на български преведено заглавието би звучало така: "Уреден дом"!
Основна идея

Домът е подобен на Вселената. В него има ПОДЗЕМЕН, ЗЕМЕН И НЕБЕСЕН светове. Всеки от световете трябва да бъде ОСВЕТЕН, за да се вдъхне живот в него. Тогава и ХОРАТА ще бъдат здрави и ЩАСТЛИВИ в него.


Мястото, където ще се строи новия дом, трябва да бъде предпочитано от животните. Животните, например кравите, обичат да застават на това място - да пладнуват или просто да стоят там...

И растенията могат да са показател. Ако виреят добре на това място. Например, розите и олеандрите.

Да има ПОДПОЧВЕНА ВОДА.

Благоприятността на мястото може да се провери, ако в нощта на четвъртък срещу петък се сложaт купчинки пшеничени зърна в четирите посоки на света и в средата се сложи кръст. На сутринта в петък да се погледне дали зърната не са разпиляни. Ако НЕ, това е благоприятен знак за мястото. Подходящо за заселване.

Времето, БЛАГОПРИЯТНО за започване строителството на НОВИЯ ДОМ (къща), е Великият пост, преди Великден, на НОВОЛУНИЕ. Към ПРЕПОЛОВЯВАНЕТО на луната циментовият фундамент изсъхва и МОЖЕ да се продължи нататък със СТРОИТЕЛСТВОТО. Важно е в срока на строителството да се включи празника ПЕТДЕСЯТНИЦА (за 2009 г. - 2-ри юни.)

ПРЕДИ изливането на ЦИМЕНТОВИЯ ФУНДАМЕНТ, квадратният изкоп се разделя геометрически - чрез очертаване на КРЪСТ в средата - на четири квадрата и в средата на ВСЕКИ квадрат се слага по ЕДИН КАМЪК от ЧЕТИРИ различни ПОЛЕТА. Чрез множеството раждащи се на полетата ЗЪРНА да се даде благословение на дома за раждане на деца и изобилие.

ПОД циментовия фундамент се слага ЖИЛО: лъпка (неголямо снопче) ВЪЛНА, пшеничени ЗРЪНЦА и СВЕЩ от църквата. Жилото е носител на Жизнена енергия за дома. Тези неща (вълната, житните зрънца и свещта) се ДАРЯВАТ на земята, а тя ПОДДЪРЖА къщата. Жилото прави дома ЖИВ. Освен това по ъглите е желателно да се сложат МЕДНИ И СРЕБЪРНИ монети, за да се привлече БОГАТСТВОТО.

ЖИЛО в дома трябва да се сложи на ТРИ места: под ФУНДАМЕНТА, на ЕТАЖА и на ТАВАНА. При установяване на ЖИЛОТО, за да се задейства то, се произнасят думите: "ДУХ СВЯТ, СПАСОВА РЪКА, БОГОРОДИЧНА БРАВА, ПАЗЕТЕ МОЯТА КЪЩА"

Там, където в новата къща СЕ ПЛАНИРА да бъде СТОДАРНИКА (иконостаса), на това място (или на тези места) под ФУНДАМЕНТА се зарива бутилчица светена ВОДА и кръстче.

ПОКРИВЪТ трябва да бъде ЗДРАВ и достатъчно ШИРОК. Къщата е желателно да бъде САМАННА - от неизпечени тухли. (Това е според препоръката на източника, по който пиша сега - книгата на Даря Усвятова "Справный дом".)

За ТЕКУЩО (периодично) ОСВЕТЯВАНЕ на дома или на дадена стая, се пали църковна свещ и с нея се ПРЕКРЪСТВАТ ъглите и се поръсват със светена вода. Произнася се молитвата: "СИЛИ НЕБЕСНИ, СЪХРАНЕТЕ ТОЗИ ДОМ ОТ ВСЯКО ЗЛО. Амин. Така да бъде." Да се осветяват така ъглите при всяко ГОЛЯМО ЧИСТЕНЕ на Дома и преди важни събития.
Румен /Лесничея/

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??