Мотивът – това е вътрешна подбуда за действие, свързана с някаква потребност и прояваваща се в динамична насоченост на поведението. Следователно мотивът и потребността са тясно свързани, взаимозависими . За да има нужда, преодоляване на липсата на нещо субективно или обективно необходимо, трябва да има и съществена причина на действията определящи значението на целите и задачите. Часът е 6:00 сутринта. С големи усилия се протягам, за да стигна до будилника. Доста е трудно, но искам да го изключа. Звукът ме дразни, още повече забравих какво съм сънувала. А беше хубав сън. Щеше ми се да беше продължил още малко. И брат ми стана. Започва да тропа. Оставих му бележка в кухнята за всеки случай да дойде да ме събуди. Имам важна лекция. Психология на развитието в детско-юношеска възраст. Както и да е. Влиза в стаята и ми бутаа някакъв шоколад в устата. Започва да ми бърка в носа. Неизбежно е. Трябва да стана. Мразя сутрините, когато реши да ме буди точно по този начин. Мислех днес да си облека бояджийската пола – така я наричам, защото е напръскана с белина – доста приятни петна – фабрични естествено. Обаче се замислих, че ако облека тази пола, трябва да си сложа и по-задължаваща блуза, а също и подобни обувки. Абсурд. Все пак е 6:00 сутринта. Най-накрая трябва и да се гримирам – всичко до тук го налага – още по-голям абсурд. Обличам си възможно най-удобните дънки и суичер с качулка – днес май ще вали, а аз чадър не нося – вече изгубих достатъчно. Сега докато си мия зъбите и си гледам заспалата физиономия в огледалото започвам да се замислям за разни въпроси, касаещи целия женски пол – защо ние жените носим поли? Защо? Толкова се стреснах от това, че спрях да си мия зъбите и с пяна на уста се опулих в огледалото. Грозна гледка. Красив въпрос. С милион отговори. Единият от тях беше отговорът на 99.9% от въпросите, които може да се зададат на жените – мъже. Дали носим поли повече заради тях, отколкото заради нас самите. Тъжно е да се признае, но всичко води натам. Едва ли някоя жена изпитва жизнена необходимост да стане в 5:00 сутринта, да си обуе късата пола, да се гримира, да си направи косата, да е готова до 7:00 и ако няма кола или пари за такси да се качи в прекрасния градски транспорт и да умре от неудобство поради милион причини, свързани с дължината на въпросната пола. Пак започнах да търкам емайла на зъбките си и сега реших, че съм адски критична. Все пак и аз нося поли не толкова заради някой друг, а защото ми харесва. Даже понякога се случва да ми е удобно. Но чесtно казано, случва се рядко. Започнах да си жабуркам устата. Така стигнах до извода, че нещо го налага. Каквато и да е причината за това. Явно носенето на поли е многопричинно и адски целенасочено. Жените винаги искат, трябва, пък и постигат целите си. Но и на жените винаги нещо им липсва. И тази липса, тази още непостигната необходимост трябва да бъде запълнена и изпълнена. Може би полата се оказва едно от многото средства това да се случи. Като излязох от банята спрях да мисля за полите и тяхната мултифункционалност. Едно че рано, рано ме заболя главата, второ че си бях по дънки и днес явно нямаше да постигам цели и задачи и да запълвам липси и неоходимости. Запътих се със сумнамбулска стъпка към кухнята и какъв аромат само ме лъхна от вратата. Най – хубавият, по-хубав от парфюм KOOKAI, който между другото свърши и май някоя и друга пола ще трябва да влезе в употреба. Това беше ароматът на нещо, което преди години мама и тате не ми даваха да вкусвам, защото не било за малки деца. Вероятно заради тази забрана сега съм като пристрастена към него. Брат ми вече му се наслаждаваше – той го пие чисто, пита ме дали искам, но аз дори не му отговорих. Нахвърлих се върху кафеварката сякаш утре кафето в целия свят щеше да свърши, все едно спасявах последната капка и си сипах в любимата ми чаша на кучета – всичко, което имаше в кафеварката. А то беше доста. Щастлива бях, че в хладилника беше останало мляко от баба, тя ни го носи от село съвсем натурално краве мляко, дори не го разреждат с вода, защото баба им е приятелка.Сипах си малко в кафето, така че да добие бледо кафеникав цвят, сложих си две лъжички захар и го разбърках. Тогава седнах на масата, започнах да му се наслаждавам, отпих една глътка, запалих цигара и просто почувствах, че в мен от тази глътка и тази дръпка се вляха нови сили живот, с които щях да посрещна предстоящата лекция, пък и целия ден пред мен. Описвам кафето така, сякаш е най-незаменимата съставка за организма ми, но като се замисля май наистина е така. Наистина имам нужда от тези няколко глътки, то не е липса, а именно нужда. Случи ли се така, че да пропусна сутрешното си кафе резултатът е плачевен. Сама за себе си съм го установила. Ставам раздразнителна, агресивна, адски неспокойна. Сякаш кафето само ме дърпа към него и ме приканва да го изпия. Когато обаче това се случи, разбирам че целта ми е изпълнена, кафето е изпито, цигарата е изпушена и тихо и спокойно мога да се захвана с дневните си задължения до следващия пристъп, когато в организма ми се е изчерпало количеството на кофеин и се налага повторното му приемане. Така се наслаждавах на тази божествена напитка 10-15 минути, успях някакси да стигна до огледалото вече ободрена и готова за подвизи. Направих първия – сресах си косата, след това втория – оправих си леглото, накрая си обух маратонките, изчаках брат ми да направи същото и тържествено треснахме вратата, за да поемем по пътя на любимото ми трасе – маршрута на люлинските рейсове. Те щяха да ни отведат до Сточна гара, за да отида аз на лекции, а брат ми на работа. Все още ми се спеше обаче. Беше и студено, а брат ми ми говореше за мотори, тунинги, всякакви такива момчешки работи, от които явно се налага да разбирам, за да мога да се включвам и аз от време на време в разговора. Това наложи и следното нещо – започнах да гледам състезания с мотори в неделя по обед, които са през седмица, защото се редуват с Формула 1. Даже научих имената на някои от състезателите – Валентино Роси, Биаджи и др. най-интересното обаче е , че след второто състезание с мотори взе да ми става интересно. Получи се така, че нуждата го наложи, за да бъда осведомена и по този въпрос, а без да искам даже започна да ми харесва. Имах цел – да запълня мотористките пукнатини или по-скоро бездни. Не мога да кажа, че съм компетентна толкова, колкото е брат ми, но пък така се случва, че когато заговори за тези неща трябва да се хиля, да говоря, да се радвам, даже да се вълнувам от тези колела с мотори. Защо ли? За да ме вози на неговия мотор. Защото ми харесва. Каква е следващата стъпка. Да продължавам да бъда добрата сестра, живо интересуваща се от тази материя. Защо ли? За да ме научи да карам мотор. Причини следствия, последствия, май каквото и да правим е продиктувано от някаква подбуда. Искаме, стараем се, поставяме си цели, постигаме ги или не. И пак се опитваме, защото само така можем да вървим напред. Стигнах до ректората, беше 8:50 ч. влезнах в 21 аудитория и си оставих чантата. Реших, че ще си взема още едно кафе, но не от машината – те са ужасни. Поразходих се малко, другите бяха дошли, дойде и преподавателят. Влязохме. И лекцията започна. Защо бях в тази зала? Защото имам потребност от това – да науча нещо, което не знам. Да знам повече за нещата от които имам нужда в бъдеще. Всичко това – знанието – то е крайно необходимо на всеки един от нас. Защо? Лично за себе си – защото аз имам стремеж да постигна целите и задачите, които съм си поставила. Наистина те не са малко, но вярвам че ще се справя.
крайно съм ви признателна и на двечките за хубавите отзиви. Но - призовавам и останалите - напишете какво смятате, изкритикувайте ме, кажете какво мислите просто. Тези неща ме радват, когато ги чета))
излишно е да казвам че аз също съм ученичка => по-малка от тебе.но ми се иска да ти кажа че адски близко ми се стори всичко това което си написала и много ми хареса. просто няма нещо в него което да не истина-и полите,и колите,и моторите и това че нито едно момче или мъж като се събуди не му се налага да се оправя 1 час всяка сътрин.
много ми хареса! пиша ти 6
Макар и да съм по малка от теб... все още ученичка, някак си преживях тази историйка докато я четях...представях си всички действия- едно по едно. Благодаря ти, че си се решила да го публикуваш!
Хайде, чакам нещо ново))
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.