22.01.2010 г., 21:47 ч.

Правила за хармоничен живот. Пътят на Гоя. 

  Есета
1577 0 1
5 мин за четене

Правила за хармоничен живот. Пътят на Гоя.

 

Хора, събратя от майката Земя, помислете върху следните правила и напътствия за постигане на душевен мир.

 

1. Изпълнявайте полезното във вашия живот! Мислете върху действителната полза или вреда от нещата, случките и явленията.

 

2. Търсете вътрешни или външни знаци за едно или друго действие. Разумната Природа непрестанно “говори”... Например, искате да кажете нещо, но нещо отвътре ви спира. Отложете това казване. Или сте се запътили към някой човек, но друг застава между вас. Спрете се... Не се знае кое е най-добро във всеки даден случай. Когато се затваря пред нас една врата, неизбежно ще се отвори друга! Не съжалявайте за затворената врата – вашият път е друг.

 

3. Във всички случаи в живота ви, постигайте сигурност и увереност вътре в себе си, и тогава  действайте! Дръжте връзка с вашата Висша инстанция, с бога - за закрила и помощ!

 

4. Бъдете независими и свободни. Градете живота си върху здравата основа

на истините, които лично сте установили!

 

5. Бъдете принципни и последователни в доброто и справедливото, и в същото време - безпринципни и непоследователни в лошото, което сте обещали! Отказвайте се без колебание от лошото, суетно или не нужното, което случайно сте възприели. Който е взел решението, той, същият, може, ако е необходимо, да го промени.

 

6. Не бързайте. Смятайте обмислянето на нещата за най-важната работа! Обмисляне, което е свързано с подреждане, хармонизиране, трансформиране  на нещата в нашето съзнание. Така създадените мисловни модели влияят върху външно-обективния свят! Ако например отчетем с чувствата си дисхармония с даден човек ние можем да се хармонизираме с него като се молим в негова полза.

 

7. Можем да се молим например така: “За този човек, за Сърцето му  желая: чистота, безкористие, любов и топлина; за Ума му – светлина, знание и правилно разбиране за живота; за Волята му – сила устремена към добро; за Тялото му - здраве, а за Душата му – Истина, Красота и Свобода!” Можем да повтаряме словесния молитвомодел – това усилва неговото действие и първостепенната задача тук е: възстановяването на Мира в самите нас!

 

8. Гледайте на всички човеци, в това число и на себе си, еднакво – справедливо. По всеки случай от живота, който лично ви засяга, установете истината, ако е необходимо възстановете правдата, поне мислено. Например, има засегнат, обиден от вас човек. Извинете му се! Дайте му компенсация - чрез пожелание за негово благо, оценете доброто в него... А ако видите “нарушението” у другия човек, бъдете снизходителни - справедливо и съизмеримо го "наказвайте" - опасен е този процес на възмездяване...

 

9. В ежедневните си дела и стремежи на другите не пречете, а своето дело осъществявайте! Като установите, че пречите оттеглете се.

 

10. Не позволявайте и на вас да ви пречат. Отстоявайте правата си, но справедливо, снизходително и милостиво. Отстъпете временно, загубете нещо, останалото - отстоявайте!

 

11. Не унивайте от загубите! Те са неизбежни в реалния живот! Достойно е понякога да се търпят загуби - да се понасят обиди, ущърби... През това време другите живеят чрез нас! Това е временно положение.

 

12. Неизброими, неведоми, незнайни са малките струйки на живота, които ежедневно ще ви обогатяват. Гледайте да не ги изпуснете. Реалността говори и чрез отрицателното, чрез не-приятното. Във всички случаи, взирайте се мислено, да извлечете най-малкото знак, напътствие, поука! Това е стратегическо, съзнателно живеене.

 

13. Вярвайте на чувствата си! Както чувствате нещата, така са те в действителност – и “добри”, и “лоши”... Отнасяйте се към тези чувства и предчувствия ведро, не фатално, оптимистично и непредубедено.

 

14. Помнете! Тревогата е гласът на реалността! Приемете предизвикателството - обмисляйте, променяйте, хармонирайте нещата, които тревогата ви указва. Тревогата е опасна само ако не мислим върху нейния източник! Когато мислим и се молим - когато мисълта ни твори благотворни и уравновесяващи модели, ще се върне нашият Мир. Ако е възможно да извършим подходящо действие, трябва да го сторим незабавно!

**

 

15.  Човекът трябва да бъде гой – благословен човек. Всеки е усетил принизяването вътре в себе си, когато не е постъпвал Правилно. Само правилните постъпки съхраняват човешкото достойнство.

 

16. Човекът - гой почита светилото – Слънцето. Той го поздравява всяка сутрин с възгласа “УРА”. “УРА” – това значи: “Аз и Слънцето сме Едно”. Вдигат се ръцете нагоре и се казва: “Ура, здравей пресветло Слънце!” Слънцето дава на човека здраве и жизнелюбие.

 

17.Външно, нещата в живота са винаги предопределени. Човекът е изпълнител на тази предопределеност. И това е най-доброто, което може да направи – да върви по вече очертаните пътища. Да се подчини на своя рок – на своята съдба.

 

18. Изгоите – това са хора, които смятат, че могат да  постъпват, както те си искат. Те вярват, че животът се определя от самите тях – по техен сценарии и в тяхна лична полза. И затова те мир не намират. Щом нещата могат да бъдат винаги Други, тази мисъл не им дава покой...

 

19. Гоят се подчинява на своя рок съзнателно, а не по външна принуда. Робството е изключено за него.

Животът на Гоя е съдържателен, драматичен и вечно перспективен.

**

 

Желая на всички, които прочетат този текст, да  бъдат благословени човеци – ГОИ!!

 

Румен - Лесничея           петък            22/1/ 2010 

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??