4.06.2009 г., 20:31 ч.

Равнодушните 

  Есета » Граждански
2123 0 10
1 мин за четене

                                                             Равнодушните

            На 7 юни, а след това и на 5 юли, българите са призовани да изберат свои представители, съответно – за Европейския парламент и за нашето 41 Народно събрание. От  изследванията на общественото мнение и от публикацииите в медиите става ясно, че избирателите ще се разделят основно на три големи групи.

Едната, която ще поддържа партиите и отделните кандидати с дясна политическа ориентация, Втората - тези с лява политическа ориентация и Третата, която няма да гласува. Това е групата на равнодушните - тези, на които им е все едно кой ще ги управлява. Те смятат, че с неучастието си в избора са неутрални, че няма да има нито вреда, нито полза от тяхното равнодушие. На тях трябва да припомним думите на един голям мислител, който е казал: ”Всеки, от когото хората нямат нито полза, нито вреда, е нищожество - той за нищо не става.” А световно известният писател Бруно Ясенски, в своя роман “Заговорът на равнодушните“, пише: “Не се бой от враговете - в най-лошия случай те могат да те убият. Не се бой от другарите си - в най-лошия случай те могат да те предадат. Бой се от РАВНОДУШНИТЕ - те не убиват и не предават, но с тяхното мълчаливо съгласие на земята съществува и предателството и убийството. “

            Нека не бъдем в редиците на равнодушните!

© Асен Стефанов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Напълно съгласен!
  • Нека да не бъдем равнодушни! Подкрепям Ви с две ръце!
  • Подкрепям те. Поздрави!
  • Праздодумни и крадливи политици ...да... и повечето некадърници...да.
    Но ако народът не им се противопостави...те никога няма да си отидат...сами.Но не с мълчание...това ще ги улесни, а с даване на вот за най-добрите, има и такива...повярвайте им. Иначе доброволно се отказваме от правото си на глас, от правото си да променим нещо.Прав сте, г-н Стефанов...за равнодушието...
  • Това , че не гласуваш не значи, че си равнодушен. На големите писатели много здраве от мен. Това, че не гласуваш също е израз на позиция,а не равнодушие, защото гласуваш за този, който изразява твоята позиция, когато няма такъв или такава партия не гласуваш. Да дадеш гласът си за някой, който няма нищо общо с твоята ценностна система не е за похвала напротив още по - лошо е. Това не са олимпийски игри, където важно е участието. Така, че да гласуват тези, които припознават себе си в празнодумните ни и крадливи политици. Другите да склоним глава пред умиращата ни държава.
  • И двамата сте прави, господа. Аз също съм на мнение, че трябва да се гласува, но НЕ гласувам. Просто не виждам за кой. А не съм съгласен да си дам гласа, за който и да е.
  • Съгласен съм с тази Ваша реплика.Но не трябва ли тази съвест вече да заработи и да сложи край на това вече двадесет годишно боричкане за власт и пари?Не ни ли омръзнаха едни и същи муцуни да създават безвластие-тази благодатна почва за кражбите,корупцията и безотговорността?Борбата за промени,няма да има успех,ако се води с думи,гледане на сеир и недай боже с калашници, каквито срамежливи призиви се чуват напоследък.Искат се дела.А в България има много млади,интелегентни и кадърни хора.
  • Констидуцията не изисква, господин Стефанов, тя дава права. Аз предлагам всеки да постъпи според съвестта си.
  • Господин Сертов,аз предлагам на 7 юни и 5 юли всички граждани на България, да постъпят така,както изисква конституцията и законите в страната.Вие какво предлагате?
  • Нарекли сте ме равнодушен, а истинското име е неизбиращ невъзможности, в България групите не са три, в света отдавна няма разлики между "ляво" и "дясно", в Бъглария групите са две, на примирените със статуквото и на непримирените. Примирените със статуквото живеят с илюзията, че трябва да се възползват от "избора", който им се предоставя (!), а избора е личен и не може да бъде предоставян, примирените със статуквото правят избор между думи, между различните думи в които ще бъде облечена поредната мерзост. Тихо се говори, че вече почти всичко било окрадено, това "почти" съдържа и отговора на въпроса за какво ще се гласува тази седмица и следващия месец - Ще се гласува за този след който ще може да се каже "Вече ВСИЧКО е окрадено."
    Негласуващите не са равнодушни, към кражбата някои хора не могат да бъдат равнодушни, към употребата на "службата" също не могат да бъдат равнодушни. Радвам се, че групата на неравнодушните негласуващи расте. Равнодушните ще гласуват отново за да има върху кого да стоварят вината за собственото си равнодушие, разбира се този върху когото бъде стоварена избощо няма да се интересува за такова малко за него нещо като вина...

    От един "равнодушен".
Предложения
: ??:??