10.12.2007 г., 13:56 ч.

Разбъркани мисли 

  Есета » Философски
3349 2 5
1 мин за четене
 

           Разбъркани мисли

 

    Защо да не живеем, както в мислите си - искрени, свободни и щастливи? Защо трябва да се съобразяваме с толкова условности и правила? Но... Точно мислите ни спират и забраняват да сме истински!

   Животът за всеки човек всъщност е това, което още не е станало... Което е било, то вече е било. Като книга, прочетена с ентусиазъм и въодушевление... И прибрана при най-ценните вещи... Но вече можем да погледнем отстрани, като безмълвни свидетели на преживелиците... Истинският живот е това, което ни се случва точно в този момент или ще се случва в следващия миг, във времето, което ни очаква някъде. Не преживяното, а другото, което тепърва предстои, ни кара да тръпнем с надежда или с нетърпение пред всеки утрешен ден и само то ни придвижва напред. Но, до такова прозрение стигам след толкова неподозирани изпитания... И сложни взаимоотношения с деца, близки и приятели... Нещата все пак се подреждат по закономерен, логичен и справедлив начин. Всеки получава в точното време това, което заслужава и толкова, колкото му е истински нужно. Везните се уравновесяват, макар че понякога това може да изпреварва нашето съзнателно разбиране на причините и следствията, поемането на собствената ни отговорност. Нежеланието доброволно да ревизираме някаква неудачна област в живота си, може да предизвика проблеми и съответно - промени  в нея. И това, от което иначе бихме се лишили с малко тъга, може да бъде изхвърлено с гръм и трясък. Да открием онзи проблем, пред който си затваряме очите, и да не заравяме глава в пясъка. Но и да не бързаме да зачеркваме от живота си нещо или някого, чийто урок и смисъл не сме напълно разбрали. От нас зависи!

 

© Павлина Петрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Дя живееш по правила означава да се обезличиш в плитчината на елементарното и стандартното. Ти си излязла от това състояние и си прегърнала дъхът на обичта и надеждата... Браво, че си себе си!
  • Хубаво, точно и ясно...Хареса ми много!Браво на теб и от мен!
  • Никак не са объркани, Павли, а са точно на място...Браво!!!
  • Много хубаво,човешко и истинско!Поздравления!!
  • Хубави мисли - съвсем подредени, според неочакваността на живота...
Предложения
: ??:??