Трудно е да си идеалист днес... Трудно е да се бориш с целия свят...
Но да говорим само за нашата „мила родна страна”. Днес в България, ако си идеалист, ако си си изградил ценностна система и държиш на нея, ако не си навел покорно глава, те плюят – буквално и метафорично! Смята се за отживелица да си патриот... Но не онзи патриот, за който Ботев пише, не лъжепатриота! А онзи Българин, който въпреки че го мачка жестоко цялата система, посвещава останалите си сили и време на борбата... с мизерията, с институциите, със себе си дори... Онзи Българин, който загърбва личните си нужди, желания и емоции в името на една свята цел – независим и единен български народ... свободна България!
А ти, Българино, да не би да си съгласен децата ти да растат в държава, в която се поощряват кражбите, убийствата, педофилията...?! В държава, в която управляващите се гаврят както с Родината ти, така и с теб самия?! Мазохист си?! Отричаш го?! Е, хайде стига с това лицемерие! Спри да „сочиш с пръст”, да се смееш, на идеалистите, на патриотите, които искат и се опитват да променят статуквото... Слушай си чалгата, пий си ракията, бий се в гърдите, викайки: ”Булгар!Булгар!”... но това радва ли те, стига ли ти, удовлетворява ли те?! И мислиш, че водиш пълноценен живот, скрит някъде, недоволствайки тихо от всичко, страхувайки се да подадеш глава, да изразиш гласно несъгласието си? Защо?!... Поне на теория, все още сме демократична държава...
Е, пак ли ще седнеш спокойно да си пиеш ракията, удряйки гневно по масата, обвинявайки всички за положението, в което си? Ти си толкова виновен, колкото и всички останали! Искаш промяна, но умееш само да говориш? Така не се ли затваряш сам в един цикъл? Спри! Отвори очи! Излез от него вече! Преосмисли начина си на живот! Не си ли се превърнал в животно, на чийто гръб паразитират други... етноси?
Пак ли ще се подиграваш на хората, които са решили, че няма да търпят вече това положение? На хората, които знаят какво искат от себе си, от държавата, от живота...? На хората с несломимия борбен дух...? До кога?
Стига робска психика!
ιYι !ЕдНа БълГарКа! ιYι
© Преслава Ангелова Всички права запазени
Патосът не е всичко, вярата в българското трябва да може да се канализира в ясни изречения, които да казват нещо ясно и силно, ако мечтата ти е да напишеш манифест на българския бунтовник срещу тройната коалиция.
И да ме прощаваш, но това iYi е ужасно опорочен символ, и то точно от хората, които би трябвало да опазват българското национално достойнство и национални символи. Ти за наследница на рода Дуло ли се имаш, или за гражданка на съвременна Република България? И ако не си се замисляла за това, дали случайно и вълна немски националисти от 1933 и нататък не са опорочили подобен по произход символ, за да го използват за увличане на масите?
Отделно - идеализъм ли е да си патриот? Според Ботев не е, защото патриотът не е човек, който седи и тропа по масата за това, колко е лошо всичко, "а като изтрезнеем// забравяме думи, клетви". Патриотът преди всичко трябва да е реалист, спомни си последните стихове от "В механата"...