Dec 9, 2008, 6:37 PM

Размисли на една... реалистка 

  Essays » Social
2202 1 8
2 мин reading

Трудно е да си идеалист днес... Трудно е да се бориш с целия свят...

       Но да говорим само за нашата „мила родна страна”. Днес в България, ако си идеалист, ако си си изградил ценностна система и държиш на нея, ако не си навел покорно глава, те плюят – буквално и метафорично! Смята се за отживелица да си патриот... Но не онзи патриот, за който Ботев пише, не лъжепатриота! А онзи Българин, който въпреки че го мачка жестоко цялата система, посвещава останалите си сили и време на борбата... с мизерията, с институциите, със себе си дори... Онзи Българин, който загърбва личните си нужди, желания и емоции в името на една свята цел – независим и единен български народ... свободна България!

       А ти, Българино, да не би да си съгласен децата ти да растат в държава, в която се поощряват кражбите, убийствата, педофилията...?! В държава, в която управляващите се гаврят както с Родината ти, така и с теб самия?! Мазохист си?! Отричаш го?! Е, хайде стига с това лицемерие! Спри да „сочиш с пръст”, да се смееш, на идеалистите, на патриотите, които искат и се опитват да променят статуквото... Слушай си чалгата, пий си ракията, бий се в гърдите, викайки: ”Булгар!Булгар!”... но това радва ли те, стига ли ти, удовлетворява ли те?! И мислиш, че водиш пълноценен живот, скрит някъде, недоволствайки тихо от всичко, страхувайки се да подадеш глава, да изразиш гласно несъгласието си? Защо?!... Поне на теория, все още сме демократична държава...

       Е, пак ли ще седнеш спокойно да си пиеш ракията, удряйки гневно по масата, обвинявайки всички за положението, в което си? Ти си толкова виновен, колкото и всички останали! Искаш промяна, но умееш само да говориш? Така не се ли затваряш сам в един цикъл? Спри! Отвори очи! Излез от него вече! Преосмисли начина си на живот! Не си ли се превърнал в животно, на чийто гръб паразитират други... етноси?

       Пак ли ще се подиграваш на хората, които са решили, че няма да търпят вече това положение? На хората, които знаят какво искат от себе си, от държавата, от живота...? На хората с несломимия борбен дух...? До кога?

       Стига робска психика!

                                                    

                                             ιYι !ЕдНа БълГарКа! ιYι

© Преслава Ангелова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Не предлагаш нищо, тезите ти са слабо защитени, аргументацията ти куца. "Поне на теория, все още сме демократична държава... "

    Патосът не е всичко, вярата в българското трябва да може да се канализира в ясни изречения, които да казват нещо ясно и силно, ако мечтата ти е да напишеш манифест на българския бунтовник срещу тройната коалиция.

    И да ме прощаваш, но това iYi е ужасно опорочен символ, и то точно от хората, които би трябвало да опазват българското национално достойнство и национални символи. Ти за наследница на рода Дуло ли се имаш, или за гражданка на съвременна Република България? И ако не си се замисляла за това, дали случайно и вълна немски националисти от 1933 и нататък не са опорочили подобен по произход символ, за да го използват за увличане на масите?

    Отделно - идеализъм ли е да си патриот? Според Ботев не е, защото патриотът не е човек, който седи и тропа по масата за това, колко е лошо всичко, "а като изтрезнеем// забравяме думи, клетви". Патриотът преди всичко трябва да е реалист, спомни си последните стихове от "В механата"...
  • Благодаря ти, Галя. Българското, Българския дух е във всеки един от нас. Проблема е, че е потиснат от онези 240 маймуни, които всяка година избираме, които са едни и същи, сменящи само цветовете си, правещи нелогични, антибългарски коалиции. Ние сме Българи и трябва да се гордеем с това, а не да позволяваме да ни мачкат както другите държави, така и т.нар управляващи. Крайно време да създадем едно Гражданско общество (защото в момента такова няма) и да възродим Българското. Българинът да бъде господар в своя дом. Защото когато правото се превърне в безправие, съпротивата е задължителна!
  • Преслава, поздрави. Имаш съмишленик в мое лице. Вярно, пообъркахме се с тая държава, с това беззаконие, с тези уж политици. Но сме българи и трябва да търсим идентичността си във всяко нещо, дори най-дребното - къде в историята ни, къде в душата си, ......все някъде ни има.
  • По принцип, държавата като всяка паразитираща структура не може да бъде много по-различна от това, което е. Тя или обсебва всичко, както беше в миналото или служи само за бостанско плашило, както е сега. То е така, защото тези, които коват законите, както и тези, които съблюдават спазването им, го правят по начин, обслужващ предимно собствения им интерес. В България, поради ориенталския манталитет на населението и прогресиращо изциганяване, ситуацията естествено, е още по-плачевна.
    А понятия като национализъм, патриотизъм, родолюбие и пр., на фона на глобализацията, размиването на границите, миграцията, смесването на различни култури, интернет и др. ще звучат все по-нелепо и вероятно не това е най-съществено.
  • Противопоставяш се срещу определен стериотип на българин, който смяташ че е универсален и всеки в държавата вечер се държи като горила. Има ги тези хора, но това е все едно да кажеш че всички неги пушат трева. Аз лично не вярвам толкова патриотизма, вярвам в идеали като воля и решимост. Патриотизма и дълга към държавата са прекалено националистични за мен, а света се развива в друга насока.
  • Уверявам те, такива като теб не пречат никому. А и спри да лъжеш, че не парадираш, защото елементарен поглед върху профила ти (преди още да съм чел въпросното "есе" ме убеди в точно обратното. И не, истината изобщо, ама хич не ми пречи, но мога ли да питам все пак quid est veritas? И по-важното, можеш ли ти да ми отговориш на този наглед несложен въпрос?

    Брей, колко оригинално разделяне на "стадо" - т.е всички, които по една или друга причина са индиферентни към тази националистическа опошлена популистка гнилоч, която няма нищо общо с патриотизма, и на която сме свидетели всеки ден; и "патриотите", "истинските българи" пфффффф
  • И аз трябва да се засегна от тази жалка критика? Или по-точно злобеене? Не мисля.. Всеки има право на мнение все пак. Е да, такива като мен пречат на доста хора, но това не ме притеснява. А аз не парадирам с това, че съм националистка. Всеки има правото да приема написаното от мен както намери за добре. Съжалявам, ако истината толкова ти пречи И да, хората, т.е. стадото има нужда от постоянно повтаряне на така наречените от теб "лозунги".
  • Патос, евтин патос...Нито първото, нито последното от писанията на тази тема, които се редят денонощно и общо взето повтарят все едни и същи националистически лозунги, все едни и същи "истини", разобличаващи всякакви "лъжи" и пр.. Е, авторката сигурно се чувства много горда, голям патриот ако трябва да ползвам нейния език, че го е написала това чудо? Пхахахахах, този екирисаж за слово.... И само нещо да добавя, наистина ми е интересно защо "идеалист" a priori да е равно на "патриот"? Пхахахахахахахахахахха
Random works
: ??:??