30.05.2019 г., 21:56 ч.

Размисли за българите 

  Есета
1124 5 12
2 мин за четене

   Някога, когато Бог подреждал земята и нейните твари, трябвало да даде всекиму дарба. Тя му трябвала, за да оцелява, да се развива, да си облагородява мястото. Първо се погрижил за растенията и животните. Те всички имали с какво да се защитят, имали с какво да облагородяват средата. И никой, ама никой не злоупотребявал с дарбите и нуждите си. Един вид: нещо подобно на рай! После се заел с хората. Но те били различни. Те имали мисли и желания.  Как да се контролират? Те не били старателни в грижата към мястото и неговите твари, но пък много сили хвърляли в осъществяване на желанията. Много бързо средата и тварите започнали да страдат от хората. Бог ги наказал. Пратил им студ и лед. Не веднъж! Ама хората не просто не се променили към добро, а станали още по желаещи и находчиви. Все по - малко уважавали мястото и тварите. Бог започнал да размества хората, но единственото, което постигнал било, че хората изучили лошите практики на живущите преди тях на мястото. Замислил се Бог и решил да раздаде дарби на хората. Белким ги превърнат в мечтано занимание и му се отдадат. Надявал се, това да ги направи по-добри към себеподобни, към животни и среда! Когато стигнал до българите, в торбата имало само трохи. Трохи, ама, много! Тръснал торбата и какво, където падне. Всички били посипани с трохи! Но, били усвоили вече пороците на много други народи, с които ги срещнал Големият Път. Те вече били заразени с пороци и желания, а също и с различни комбинации талант. Нямали уважение нито към средата, нито към животните, нито към човеците! Имали само желания, страхове и дарби! И всички тия неща били включени в постигане на желанията. Безскрупулно гонене! Където и каквото да пъкне като постижение, добро, или лошо, все с българско участие! И все са недоволни от постигнатото! Все някой им виновен! Те никога не са! Замислил се Бог. Такъв надарен народ! И толкова порочен! Толкова път изминал по земята и във времето! Ценен му бил! Обичал го! Пазел го! И все още се чуди, как да го спаси от него самия! Извел от него голяма част. За закваска. Останалите сложил пред изпитания. Надявал се. Надявал се тези изпитания да го обединят, да изтикат на заден план пороците и само дарбите да управляват решенията им. За сега не му се получава. На нас не ни се получава. Мечтата ми е да се получи. До колкото са ми паднали трохи дарби, използвам ги, ще ги използвам, за да проумеят българите, че Бог желае спасението ни, благополучието ни, но и ние трябва да го пожелаем! Не за отделния човек, а за всички! Имаме нужните знания и умения, Бог е с нас... Остава само да го пожелаем!

© Маргарита Ангелова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Младене!
  • Точно! За това ме е яд! Вторачваме се в дребнотемие, караме се до кръв за глупости, а за важните неща сме слепи. Те не интересуват отделния човек!
  • Голям талант е това Да имаш, а да си от най-нямащите Други народи от пустините правят райски градини, а нашия обратното. Както се казва: акъл море, глава шамандура
  • И аз, Хари! При това, не малко! Много!
  • Да са ни живи и здрави децата! Да ни даряват само с радости!( А иначе маджарите( днешните унгарци са населявали земите на днешна Румъния), благодарение на Симеон Първи Велики, сега се " помещават" в някогашната историческа област Панония, днешна Унгария. Малко съм скептичен към много днешни " исторически" светила, които се опитват на базата на еклектични познания да творят " нова" история. Историята е преди всичко наука!
  • Именно! За това исках да довърша. Скитите, сбор от изброените БГ племена, живеели на север от Дунав. От днешна Унгария, през Румъния, до Украйна. Украйна е земята на Кубрат. (Херодот). В исторически план тия народи все са се преплитали в интереси и дела. Само българите са останали българи и държавата им - с това име! Напомням: Бол Гар ще рече просветени! Светли! Вече не сме толкова светли, за да ни следват! Трябва да си върнем блясъка! Хари, Мария, благодаря ви за отделеното време и подкрепа! Прегръдка с любов за всички! Днес е ден на детето!
  • Ок, Марги! Поздравявам те още един път за написаното! Важно е да запазим България, не един ден историците да напишат:" Имаше едни народи. Хазари, кумани, хуни, българи... Вече ги няма!".
  • Хари! Стари ми приятелю! В исторически план аз застъпвам друга теория. Нека това не ни противопоставя! За тези, които не са интересували за началото и пътя ни, ето я в кратце,според тази теория, която подкрепям: Българите имат история над 10 000 години.(Боньо Шкодров и др). В началото ги наричали Бол Гар. Ще рече просветени! Светли! Живеели с още шест племенни групи. Като българско родно място се сочи планината Имеон. Там имало само българи и славяни. Славяните от край време съпътствали българските племена. Да! Множествено число. Имеон значи днешен Памир. От тогава са формирали поне девет държави с име България, Бактрия и производни на името. Историческите сведения носят това име съобразни езиковите особености на региона. Някои са съществували паралелно. От всички, с това име е останала само Аспарухова България. Македония е формирана от друг българин. За това и по-късно се слива с България. Преди това е покорена от елините. Военната тактика, която описваш е на скитите.
  • Дано Бог е с нас, Марги! Дано Го потърсим! От историческа перспектива, прабългарите, които довел синът на Кубрат, в така наречената местност Онгъла(Устието на река Дунав, при вливането ѝ в Черно море(Тогава Понт Евксинос)), не наброявали повече от сто хиляди(В историческата наука има спорове). Та те, предполагам се претопили в славянското " море". Иначе казано, Марги аз съм склонен да приема, че ние сме преимуществено наследници на славяните, " заляло" полуостровите на Балканите няколко века преди това. Интересни са Изворите, които спорадично споменават, как воювали славяните. В кратце: Те нападали от засада, след което бягали! Нещо неприсъщо на Западният( Римски) морал и разбиране за чест и мъжественост... Не знам,защо но тези разбирания много ярко кореспондират със съвременни Небългари! По скоро името на държавното образувание е дадено от българите, племе с традиции в институционализима. Всичко друго е славянска Душа!
  • Благодаря, Рози! Работата е там, че народът, като цяло, трябва да го разбере. Не знам как ще стане, нито кога...
  • Веси, така е. И... толкова безсмислена жестокост! Марианка, така е. Не сме като другите заради себе си. Казвам го и веднага ме атакуват с обиди и простащина. Скоро не очаквам положително развитие. Напротив! Благодаря ви момичета! А, също и на Светулка. За коментарите и за любими!
  • Няма да е скоро! Със зъби и нокти се борят за кокала.
Предложения
: ??:??