16.04.2017 г., 22:51 ч.

Размисли за Истината 

  Есета
1638 2 14

Конкретното, човешкото съзнание е устроено винаги да търси и намира ползи, чрез действията си, за конкретния индивид. Нарича ползите факти. Когато се научи да прави разлика между употребата и злоупотребата с тях, поставя граница-тайна, помежду им. От едната ѝ страна поставя истинните, от другата – неистинните. За да ги различава по-добре, нарича вторите лъжа. Границата служи, за да опази вътрешния “Аз” от външното “Ние” и да осигури приемането на личното в сферата на общото.

 

Участник и съучастник в съжителството с ползите, волно или неволно, конкретното съзнание се придвижва в двете съ-гранични територии като отбягва да си отговаря на въпроса: “Кое от нечовешките неща, днес, за мен не се оказа никак чуждо?”

 

А може би тъкмо в променящия се отговор е онази Истина, която синхронизира еволюцията на конкретното-преходно с общото-вечно.

© Лина - Светлана Караколева Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Истината - премълчавана, интерпретирана, различна за всеки от нас »

5 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Чудесни сте! Ползотворен ден и за Вас!!!
  • И аз се извинявам!Поздрави и ползотворен ден!!!
  • Много ми е интересно как ще изглежда Истината в един колаж!!!
  • Поздрави,Иван!Пак мога да се съглася с много от написаните неща.Ако тръгнем по библейска линия,ще видим,че всички човешки проблеми тръгват под едно дърво-"Дървото на познанието".Какъв по-голям проблем от това да те изгонят от Рая.И друго,за простия(в добрия смисъл на думата)пастир,няма теменужено небе.Или ще вали,или няма!Поздрави!!!
  • Благодаря, Ирен!
  • Кратичко и съдържателно.
  • Благодаря Ти, Ани!* За Прочита и Разбирането.
  • Участник и съучастник в съжителството с ползите, волно или неволно, конкретното съзнание се придвижва в двете съ-гранични територии като отбягва да си отговаря на въпроса:“Кое от нечовешките неща, днес, за мен не се оказа никак чуждо?”
    Нормално е, когато човек не може да понесе нечовешкото. Подсъзнателно избягва такива отговори, за да съхрани психиката си. Само дето отстрани това изглежда жестоко поведение понякога.
    Например - дете на смъртно легло и майката реагира : " Трябва да изтегля пари, за да пазарувам, трябва да го направя точно сега." и тръгва. Всички са потресени от реакцията и, едва ли не тя не дава пет пари за страдащото си дете. А всъщност жената просто бяга от истината, от която може да полудее в мъката си, защото не може да я понесе. Хората просто имат развит инстинкт за самосъхранение, както на физическо, така и на психическо ниво.
  • @ Ranrozar (Стойчо Станев) - Чудесна илюстрация за променящия се, с времето, отговор. Благодаря!*
  • Това са различни цветове във формата на палма.Тези цветове са в основата на цветовата гама на дъждовната дъга...Ако приемем,че тя е оптична илюзия,каквато е наистина,това озачава ли,че тя не съществува?Това е паралел за многото виждания в търсене на истината.
  • @ Ranrozar (Стойчо Станев) - за зеленото нещо в коментарното поле, което не разпознах. Другото го видях. Благодаря за вниманието.
  • @ Eipril (Хари) - Не случайно публикацията носи заглавието "Размисли за..." и е опит за обобщено извеждане на конкретен
    мисловен процес в публичното пространство, което е посещавано от индивиди със сходни комуникативни характеристики. Ползата за Вас, в случая тук, каква е?
    пп. Цитатът от Библията , струва ми се леееко неточен... Благодаря за вниманието.
  • 🎋
  • Така е!Но ,ако го прочетеш това на един,да кажем отруден човек.Какво ще,разбере той?!Като ,хипер поантизираните поезии,които срещам.Не знам,но за мен е важно словото да стигне дори до най бедния орач.До хората от народа,тогава има смисъл от написаното!Защото,Христос е казал:Блажени бедните духом..
Предложения
: ??:??