2.08.2007 г., 13:56 ч.

Размисли за маската 

  Есета
3574 0 3
3 мин за четене
                Размисли за маската

  Оффф. Абе, хора, като пишете оценки, още повече слаби, поне казвайте за какво са и поне си пишете имената, да знаем аджеба, кой е това. Изобщо в този сайт има хора, които не искат да си покажат лицето. Защо ли е така? Може ли да се помъча да дам отговор на въпроса? Кой каза "Да" ?...
   Хората открай време имат нужда да се маскират. В древност, вождовете, шаманите, жреците, царете,  са го правили, за да измолят плодородие или да прорицаят събитие. Маската е била свещен предмет. Но в нашето лицемерно ежедневие, тя преобръща утилитарността си, т.е. става предмет на страха. Днес хората слагат маска, за да прикрият нещо, което ги е страх да покажат. Ето например, Р. Овч. си сложи маската на В. Топл. От етноложка гледна точка, това се нарича маскиране с цел не плодородие, а парично благополучие. Някои си слагат маски на известни личности (напр. Дженифър Лопес), за да се скрият. Това се нарича маскиране с цел може би впечатляване на противоположния пол. Или нещо много по-дълбоко...
   Има две обяснения, защо хората се крият зад лицата на известни други хора. От страх или другият вариант, от излишна скромност. Може би тези хора са доста популярни, всички ги познават и те не искат да се покажат. Защото се считат за големи професионалисти и се вземат наистина насериозно. А ние, аматьорите от сайта, вероятно ще изпаднем в интелектуален делириум, ако ги разпознаем. Все пак не бихме се мерили с тях по писателско майсторство. Ако наистина е така, нещата стават още по-интересни. Защото лично на мен би ми било много любопитно, коя известна личност  пише например добри еротични разкази, и то толкова образно. Не че еротичните разказите не са хубави, напротив. И ние, аматьорите, разбираме от хубаво. Обичаме и секса, и сме го правили даже, и то не в една поза ('мисионерската'), и ние сме имали какви ли не преживявания, някои от които доста вълнуващи, но сме малко по-скромни и не споделяме всичките си страсти в сайта, защото всеки има право да пише и чете каквото намери за добре, както се казва в един разказ. Но стига толкова за секса. Може би тези маскирани личности не искат да бъдат разпознати от някого, с когото вече са имали подобни преживявания? Как не се сетих по-рано? То толкова много мъже... все някой ще те познае. Ама пак с този секс... Абе защо само секс ми е в главата, като говорим за маски... Може би тези маскирани хора не искат да ни "изненадат неприятно" като ни се покажат. Колко мило! Може би искат да ни пощадят, защото ние не бихме могли да се мерим с тях и образованието им. Сигурно имат "вишу", както се казва. А може би и две... Обикновено маска слага слабият. Този, който се бои от нещо. А в този сайт това са потребителите, които се боят от спор. От оценка, различна от шест. Другото обяснение би било свързано с чистотата на духа. Търсещите тази чистота  хукват да я търсят в безразборни връзки, но не разбират, че отдавна са я загубили. И имат потребност от маска.
   Може и да не съм права, но обичам да споря, не само да се заяждам. Не ме е страх да покажа лицето си, не ме е страх от посредствеността, не ме е страх да правя грешки, дори и правописни. Не ме е страх да споря. Защото в спора се ражда истината, според баналната фраза. Но може би маскираните не обичат истината. Те си създават кумири, като маската или лицето на някой известен. Обличат се в чужда слава. Крият се. Или просто си създават, като големите писатели, тайнствен ореол.
    Свалете маските, велики! А ние, простосмъртните аматьори, ще ви приветстваме!
   

© Ангелина Димитрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Мица, екстра! Браво!
  • NO COMMENT за предния коментар !!!!!!!!!!!
  • В спора се ражда истината, стига да има спорещи Обикновено единия от спорещите приема друга банална фраза: " Ако си умен, отстъпи". Това естествено кара другия да следва баналната фраза: " Като няма аргументи, почвам да крещя" и така нататък, докато секса не се намеси
Предложения
: ??:??