27.01.2012 г., 12:07 ч.

Що е "Първа дама" и има ли тя почва у нас? Каква е г-жа Плевнелиева? Истерията продължава ! 

  Есета » Граждански
1545 0 2
6 мин за четене


         За някои  сигурно  звучи като алтернативна версия на Благоевското творение "Що е социализъм и има ли той почва у нас"  и вероятно написаното ще събуди  различни реакции.

        "Да, ама не!"  Тук става дума за нещо по-различно от  "марксистко съчинение" .
        Всички "сериозни" телевизии (ако в България все още някоя може да се приме за такава), мастити журналисти и изявени блогъри продължават истерично  да се надпреварват с "мисли, предположения и твърди становища", търсейки  сензация в отсъствието на г-жа Плевнелиева по време на официалната церемония при встъпване в длъжност на новия Президент до или зад него. И, за да бъде интригата още по-голяма, я титулуват  "
Първа дама".
        Що за титла е  "Първа дама"? За първи път официално титулуването "Първа дама" се произнася от президента на САЩ
Закари Тейлър (по ирония на съдбата) по време на погребалната церемония на Доли Медисън  през далечната  1849 г. Първата широко титулувана като "Първа дама", съпруга на президент, е Люси Хейс.  От тогава "Първа дама" /First Lady of United States/ става НЕофициална титла, която се носи от домакинята  на   Белия дом.
      
Обикновено Първата дама е съпругата на
президента на САЩ
. В случаите, когато президентът е бил ерген или вдовец, тази позиция е била заемана от негова близка жена - най-често от негова дъщеря, в редица случаи от снаха му и веднъж - от негова приятелка.
       Тази титла "се харесва" на журналистическата гилдия в  Европа и започват да я използват. И "нашего брата, журналиста", нали вече сме "европейци", започнаха обилно да я използват за щяло и нещяло и да титулуват с  "Първа дама"  
съпругата на държавния глава . Някои пък, по "балкански"  означават съпругата на президента  като  президентша. 
      
Много ми е интересно обаче, защо не проявят инициатива и не  наричат съпругата на Вицепрезидента -  "Втора дама". А коя ли ще е "Трета дама"?
        Не по-малко интригуващо за мен е, ако следващ Президент на България  е  ЖЕНА и  как ще титулуват нейния съпруг? Ако я караме "по американски", той трябва да бъде "домакин на Президентството" и  да  носи титлата
"Първи джентълмен". Звучи комично, но когато се случи, тогава ще му мислим. 
         И така, госпожа Плевнелиева постъпи  по начин, непонятен за нашите  балкански глави. Тя  просто РЕШИ,  ПОКАЗА И ДОКАЗА (не само на предшественичките си, които се кипреха до съпрузите си - Президенти, като цветни носни кърпички), че е САМО СЪПРУГА НА ПРЕЗИДЕНТА, а в ролята на  "Първа дама" ще бъде само когато това е необходимо  и  съгласно
  
Закона за държавния протокол. И тъй като в него  понятие "Първа дама" не съществува, аз съм сигурен, че  г-жа Плевнелиева  ще бъде "до, с,  или зад"  Президента само тогава, когато има лична покана към нея, сама прецени или ако Протоколът изрично го изисква.  И вярвам, че ще представи достойно  не само Президента и  България, но и имиджа на българската жена.     
         Поздравявам г-жа Плевнелиева за  нейното решение.  Но тъй като във  всичко сме "цъфнали и вързали", темата се превърна във водеща и запълваща медийното пространство  като "общонационална клюка"  и, за съжаление,  е  с вече явно  и  силно изразен политически елемент.
           Какъв е изводът, поне  за мен?  Трябва да се прекрати тази истерия, защото  за България  титулуване  "Първа, Втора, Трета... N-та дама" не съществуват и да се  престане с  политизирането  и  спекулиранетото  с нездравия и изкуствено подклаждан "обществен интерес".  Но трябва да проумеем и приемем факта, че 
до (зад) всеки успял мъж, стои една умна жена,
а не номер. 
         
Колкото  и на  някои  да не им харесва, не го желаят или не могат да го приемат!  
         Нека се научим поне да ги уважаваме!

П.С.  Чувства се нужда  "Закон за държавния протокол" и "Правилник за приложението му" да се преработят и внимателно запълнят някои видими "празнини"!

© Петър Петров Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Eva55 (Евелина Стоянова)
    Благодаря за оценката "Заключението" ми е резултат от дългогодишен "личен опит", въпреки че някои мъже понякога не смеят да го признаят ...
    За съжаление други / и мъже, и жени / по една, или друга причина все още не могат да схванат "провокацията" в написаното и обременени от някакви си тяхни "предпочитания" просто не коментират, а плюят върху личността на една по-различна от тях жена.
    "Свят широк, хора всякакви! "
  • Много точно сте го казали...когато жената стои и подкрепя мъжа си, това се отразява в неговите очи - те са силни, уверени и още...женитбата не е просто въвеждане на жената в личният свят на Мъжа... а тя е навлизане в целият негов свят...!!!
    "Но трябва да проумеем и приемем факта, че до(зад)всеки успял мъж, стои една умна жена, а не номер.
    Колкото и на някои да не им харесва, не го желаят или не могат да го приемат!
    Нека се научим поне да ги уважаваме!"
Предложения
: ??:??