2.05.2009 г., 13:51 ч.

Слабост ли е да обичаш? 

  Есета » Любовни
5026 0 6
1 мин за четене

     Всеки се нуждае от обич. Търсим това крехко чувство във взаимоотношенията ни с хората, във вниманието, което ни обръщат, в заобикалящата ни среда. Колкото горди и егоистични да сме, тайничко се стремим да дадем и получим най-добрите чувства на и от близките си. Едни са сдържани, други колебливи, трети се хвърлят с отворени обятия напред, макар не винаги да им бъде отвърнато със същото.
    Често си задаваме въпроса - наивни ли са те!?  Тези, последните, летящи с пълна пара наприд? Дали след време ще съжалят за откритостта  и себераздаванeто си? Глупаци ли са тези, които не се срамуват да кажат "Обичам те"? Защо обществото налага тези норми и определя като слаб човека, който е силно привързан към друго същество, било то човешко или не? Сигурна съм, че повечето от читателите са си задавали тези въпроси, макар негласно, и се съгласяват с "нормите", но самите те не могат да аргументират това мнение...
   Питам се и Защо днес младите хора са така негативни? Смея да обвиня  силата,  ръководеща  всички нас - любовта. Както казах по-горе - стремим се да дадем най-доброто от себе си, но не винаги ни се отвръща със същото. Сега си отговарям на някои въпроси - хората се страхуват да обичат. Така от страховете на един, наранен е друг, който на свой ред наранява трети...  веригата става безкрайна... И отново потърпевши са тези, така наречените от обществото "романтици". Че откога това да обичаш, се има за слабост??? Нима не стават по-леки всички проблеми, ако си с човек, на когото държиш? Не е ли по-приятно да чуеш "Добро утро" от този, който иска да е с теб всяка следваща нощ, отколкото да се събудиш с въпроса "Защо всъщност съм сам"? С риск да прозвуча като баналните за обществото романтици, ще определя и теб, Читателю, към клуба на "Копнеещите за обич". Защо ти е да отричаш? По-добре ли се чувстваш самотен? "Сам,но не самотен"  ще кажеш... Навярно, щом вече си се превърнал в един от тези, за които обичта е слабост!

© Десислава Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Аз и не отричам! Много отдавна съм в този клуб - на получаващите и раздаващи обич! Много уютно се чувствам в него и се надявам никога да не го напусна! Обичта (във всичките й измерения) не е слабост за мен, а много голяма сила...Поздрави за есето, добро е!
  • браво деске. супер е
  • Приема се за слабост, защото когато кажеш на някой "заветните слова" , си открил себе си и си по-уязвим от всякога. Иначе и аз съм съгласна че хората трябва да казват какво мислят и чувстват, дори според мен най-големите проблеми се появяват заради неизказаните чувства и мисли.
  • Радвам се, че ви харесва
  • Любовта е като призраците. Всички говорят за тях, но малцина са ги срещали.
  • Прекрасно е! Поздравиии!
Предложения
: ??:??