10.01.2019 г., 15:34 ч.  

Социопатетика 

  Есета
1255 9 27
3 мин за четене

Социопат - етиката е обществено и значимо явление в нашия живот.

   Социопатите са специфичен контингент в общество, разкъсвано от липса на нормален икономически просперитет. И от там започват конфликтите в семейната среда,всяване на враждебност при контакти от елементарна необходимост, култура и подход; при възникване на спорове между два субекта на работното място,на улицата или все едно къде!

    Излизайки на улицата, такъв човек,зареден с недоволство и комплексиран до немай-къде, се превръща в опасност...

Непредсказуем е.

     Отчаян,че не е забелязан, той е готов дори скандално да се изяви!

​​​​​​      И навярно, за това толкова често срещаме хора, които  сами си говорят,с поглед угаснал, без надежда...

      Току подминеш тази драма и срещаш студен,изпълнен със злоба поглед, който ти хвърля безмълвна реплика: "Ти какво ме гледаш, бе!?"

       Отивай да обясняваш, че това ти са човешките права! И не е забранено...

       Няма смисъл, защото не е изключено двубоят от словесен да премине в ръкопашен.

       На гише в учреждение или пред щанд в магазин;при преглед на здравословното състояние или в автобуса - една и съща картина от апатия до трескаво излияние на неподвластни чувства...

        Постановката е от едни и същи симптоми: от единия до другия полюс се лутат чувствата на нашата болна действителност.

        И започваш да се питаш: нима това не е лош сън от добре и чудовищно скроен сценарий?

         Задавени от ярост политически опоненти,озлобени работници спират движението по пътищата и затварят магистрали, бензиностанции трескаво ту вдигат спекулативно цените на горивата, защото недоволството расте, избуява в масов протест срещу корупцията,която е обществено хранена от служители и министри на всички нива! Някои още чакат за парите си от фалирали банки, кухи фирми и осигурителни пенсионни фондове и невероятни схеми за източване на предприятията, които изглеждат първоначално непоклатими като египетски пирамиди...

         Болниците са препълнени,но все не достигат консумативи, като НЗОК все получава нови милиард след милиард,но каца без дъно,пълни ли се?! Не достигат пари за лекарства и лечение на деца в чужбина, не се извършват редовни стоматологични прегледи по училищата,но всички пари чевръсто се усвояват и всяка година касата е на"червено"!

         Заплащането на труда в България граничи на това с най-бедните и корумпирани режими в света!

Но иначе сме член на Европейския съюз и НАТО и купуваме самолети ли, индулгенции ли за милиарди, но сделката противоречи на всякаква информация за обективност и пълна липса на защита на националния интерес!

          В семейството на българина най-често срещаната тема между думи на безсилие и огорчение са воплите на пребити деца, съпруги и възрастните им роднини,както и на пропили, дрогирани и убити съдби...

          Социопатетика.

          Навсякъде.

          Тук,в България.

           Диагнозата е достатъчно красноречива; и ако си признаем-вярна.

          Време е да се лекува това наше общество:да се прегледат политиците!

           Да се излекува икономиката.

          Да заживеят българите - по законите на нормалното човешко съществуване.

 

  

 

 

 

 

 

© Стойчо Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Станислава!
    Винаги ми е приятно да бъда обвинен от жена с чар! Още повече, че се усеща вдъхновена!😍
  • ти си виновен за коментара ми!
    чак муза меня посетила!
    та ѝ стихче посветила!
    усмихнат ден от мен!
  • Благодаря за емоционалния коментар, Станислава!
    С риск да се повторя: промените са във всеки един от нас,за да променим българската действителност!
  • Да вярваме в това, което имаме, навярвахме се на илюзии и михлюзии..,
  • Е,все отнякъде трябва да се започне!
    Благодаря за прекрасният коментар! Щом има хора като Вас да разсъждават по този начин, значи си заслужава да положим усилия за промяна!
    Да живее България!
  • за днешната социопатетика няма аргуметика!
    всичко, дето лети, се пасе,
    всичко, дето пасе, не става и да се яде...
    гемеота, хормони,
    земетръси, циклони -
    няма вече сфера,
    дето долче вита да намериш,
    то и долчето е аспартам,
    и човек не знае кога е тука, кога там,
    сам се търси къде е!

  • Прав сте, Господин Станев! Болно ни е обществото, ама май вече не е болно, а се е гътнало на смъртно ложе. И как няма да е на умирачка - нека се замислим.
    Колко години българите трябва да живеят ден за ден, с единствената мисъл как да осигурят насъщния си. Нормално ли е 30 години да сме в условията на преход? Преход откъде и за къде? Аз се чудя как изобщо все още има нормални хора в тази страна. Казвам страна, а не държава, защото Държавата е институция, която има главната задача да защитава интересите на Обществото и Нацията. От тия три неща при нас не е останало нищо! Една страна, в която престъпността се е домогнала до всички възможни ключови позиции от административен и ръководен характер.
    Да живей България!
  • Благодаря,Алина!
  • Заболяването е в лош стадий, спешни решения и дела са нужни, иначе споделям размишленията.
  • Благодаря за вниманието и оценката Силвия; и определението за политиците, Исмаил!
  • Политиците са диагнозата на обществото!
  • Много точна дисекция. Поздравления, Стойчо!
  • Благодаря ви за коментарите Миночка, Петър и Мариана!
    Смятам, че трябва да се дискутира, за да се знае докъде може да се стигне.По -миролюбиво е да се говори, отколкото да се стига до ексцесии, защото има сили които използват за политически цели общественото недоволство.
    Когато се търсят решения по разумен начин е приемливо,но със силови средства,е непредсказуемо на какво са способни угнетените и неконтролируеми емоции!
  • Есето ти е страхотно, Стойчо!
    Разглежда най-важната тема: хората в обществото.
    Социопатът е както става ясно от името му, социално явление. Социолозите да обясняват повече, за причини и последствия.
    Лошото е, че това според мен с всеки ден се задълбочава. Няма нужда да живея в България, за да го усетя, личи си по медийните публикации, както и по липсата на новини за и от България в световните медии. Ние сме оставени на самотек, само големите сили си искат тяхното от нас, да си плащаме редовно. Иначе проблемите ни - бог да ги решава. Но понеже той е излязал в дълга ваканция, отдавна, ще си ги решим ние. Не че не може да се живее на самотек, може и още как...и така е най-добре за ония хрантутници, но...
  • Ако политиците ни,не са толково увредени и алчни,може би тогава ще въздействат и на обществото,но при тези обстоятелства трябва друг подход.Силно се надявам,че младото поколение има готов план за това!Харесвам творбите ти и темите които предлагаш.Поздрав!
  • Все някога нещо трябва да се промени! Новите поколения ще търсят и намират нови решения... Може би ще има болезнени периоди.Може би ние никога няма да видим това,но условията на живот и труд ще се видоизменят, защото климатичните промени ще ни наложат вето на сегашното състояние.
    Благодаря за коментара, Мария!
  • Болезнена тема. Можем да разсъждаваме много по нея. Медиите отразяват всичко това като сензация, но за съжаление такова е нашето ежедневие. Без признаваянето на един Висш еталон за морал, етика и социален ред, хората са измисляли и ще измислят постояно нови, неработещи норми. Благодаря за интересното есе, Ranrozar !
  • Благодаря за коментара, Младен!
    Бъдещето на градската среда подлежи на основни иновативни решения.Трябва отново да слезем на земята, че май ще се наложи още повече да влезем и под нея, както и в неизследваната среда на световния океан.Откъсването от природата доведе човека до себеизолация и всички психосоциални последици.
    Приеми моите приятелски поздрави и пожелания за успех през следващата седмица!
  • Изключително интересна тема си избрал, Стойчо и си вложил в нея точните акценти. Поздравление! Иска ми се да добавя само нещо незначително. В каменната джунгла на града сексуалната психопатия е нещо като опит да се навакса гласът на джунглата в нас. Тази психопатия избива в различни поведенчески реакции - осъдителни и ненормални. Но така е, щом се прекъсне връзката с природата - наша майка и закрилница. Недоумявам как издържат да живеят хората в мегаполисите. Там всичко човешко подлежи на разрушение.
  • Благодаря за вниманието и интереса към темата!
    Никога не е късно да се променят с воля условията в страната.Но като че ли управляващите живеят в сънотворен комфорт и им липсва обществена подкрепа, което е много по-добре, отколкото сляпа и ненавистна конфронтация.
    Приемете моите приятелски поздрави за коментарите Ана и Гюлсер?
  • "Време е да се лекува това наше общество..." Дали не закъсняхме?
  • Жал ми е за България, в какво се превръща...за обикновените хора...Дано да се промени нещо, закъснели сме даже! Ако бях по-млада, нямаше да стоя в страната..., знам, че бягството не е изход, но децата ни ще живея сред масова цигания и простотия, сред корупция и бедност. Това ли е смисълът на без това краткия живот? Поздрави, Стойчо за актуалната тема!
  • Благодаря за интересния коментар,Пепи!
    Безспорно този резултат е сбор от манталитет,овчедушие и непознаване на вълците сред стадото!
  • социопат-етика > социопат-етикети!
    а тази соципатоетика с новите социопатетикети и социопатетикеции не доведе ли и до социопат-естетика?!
  • Благодаря ви за коментарите, Илияна и Елка!
    Вашето мнение е много важно за мен!
  • Ще заживеем в нормално време ако и политиците са нормални хора, мислещи за нас - хората тук, а не само колко пари да откраднат! Тогава ще ни мине депресията!
  • Дали ще е и кога? Време е, и даже сме закъснели да се "лекуваме". Моите поздравления за кратко, но обстойното есе.
Предложения
: ??:??