8.03.2008 г., 18:41 ч.

Свобода, любов, "свободна любов" и 8-ми март 

  Есета » Философски
3484 1 4
1 мин за четене
 

СВОБОДА, ЛЮБОВ И "СВОБОДНА ЛЮБОВ"

 

                                                                            "......................................

                                                                             Две неща ми трябват на земята,

                                                                             това са любовта и свободата.

                                                                             Живота бих пожертвал за любов,
                                                                                 но любовта да дам за свободата

                                                                                              съм готов!"

                                                                                                                     Ш. Петьофи 

 

 

 

          Любовта не е желание да властваш над някого, а желание да бъдеш доброволен роб на господар, който  желае да ти подари свободата. Но тя свършва тогава, когато "господарят" започне да се държи като господар или "робът" се възползва от свободата си. В еволюцията на човека инстинктът е преди емоциите и разума. Затова "законът на джунглата" действа в пълна сила и в любовта. Инстинктивната потребност от свобода и инстинктивното желание да "изядеш" другия, да го "погълнеш"  (чрез ревността)  е преди  емоционалната потребност от любов. Затова любовта на разумния човек не е борба за надмощие над другия и всяка любов, която насилствено ограничава свободата е обречена. Затова "свободната любов" е любовта, която произтича от инстинкта за продължение на рода, а "свобода в любовта" е любовта на разумния човек, който няма да се възползва от тази свобода.

          Разликата е съществена и всеки сам, в зависимост от нивото на развитие на духа, който носи, избира между "свободна любов"  и "свободен в любовта".

 

 

ПП.

За мен днешната дата е само повод да поздравя още веднъж всички жени от сайта и да им пожелая да бъдат здрави, обичани и свободни в любовта. Мисля, че ако всеки има това, би могъл да бъде щастлив.

 

 

 

 

© Даша Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??