4.02.2010 г., 19:44 ч.

"Свободата е за начинаещи, робството - за напреднали" 

  Есета » Други
1738 1 6
1 мин за четене

 

“Свободата е за начинаещи, робството – за напреднали.”

 

          Това са думи на Иван Радоев, които сами по себе си казват много за смисъла на човешкия живот. Прииска ми се да ги припомня на онези, които ги знаят и да ги споделя с онези, които не са ги чували. Нужно е само човек да стигне до най-дълбокото на всяка дума. В съдържанието на понятията “свобода”, “робство”, “начинаещи”, “напреднали”. И да направи своя избор – свободата на хищника, роб на инстинктите, или свободата-служене на другите? Свободата на животното, или свободата на Човека? “Свободата” на роба, или “робството” на свободния? Начинаещи и напреднали в какво, по кой път?  Това значи човек да е разбрал и избрал Бога, който изпрати Сина си да ни го покаже. Това робство не е лесно. Това значи много вървене и падане, и ставане, но не и връщане назад. Само напред и нагоре. Труден път. Сизифовски. Еволюция. Друг път за човека няма. Но съм убедена, че когато някой стигне горе, се чувства като Бог.

          В тази връзка ще завърша с цитат от Буковски:

          “Животът е едно изкусно жертвоприношение, или свине в небето...”.

          Ключовата дума тук е “изкусно”.

         

 

 

© Даша Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ако животът е сизифовски труд, значи е безсмислен, следователно и есето ти е безсмислено!
  • Много кратко есе!
    Ти постави нов рекорд, и моите са по-дълги .
    Сега - сериозно: За Радоев не знам, доста театрално и помпозно е, не - философско.
    Но за Буковски...там има и още...
    На гроба му пише: "Don't try". Само това.
  • Страхотно е, Даша!!!
    Като прочетох заглавието, реших, че ще поспоря с теб...
    Оказа се, че няма да има спор
    Ти си казала това, което щях да ти кажа... и то чудесно си го казала!!!
    Адмирации!!!
    ((( )))
  • Самото вървене по пътя на горе е изпитание, пречистване,усещане за свобода.Да мислиш,избираш - неподвластно.Да живееш в робство е живуркане,нищо.Просто нищо.Бих искала само за миг ,да бъда горе чувствайки как вятъра минава през мен приветствайки ме..!
    Благодаря ти Даша!
  • Всеки има свободата да възприема цитираните мисли според собствените си разбирания, Крис. Но аз не допускам, че Ив.Радоев свързва свободата с възрастта на тялото, а не със зрелостта на духа.
    Благодаря ви за вниманието.
  • МНОГО ОРИГИНАЛНО,ПРИВЕТ
Предложения
: ??:??