9.08.2008 г., 6:48 ч.

Съдбата закриля смелите 

  Есета » Социални
12941 2 4
3 мин за четене
 

                                          Съдбата закриля смелите

 

    Не сте ли забелязали как някои хора просто нямат късмет? Как всеки ден затъват все повече и повече в работата, в ежедневието, в живота? Може би някои от тези хора просто нямат късмет, може би има нещо, което ги „спъва" в развитието им като личности или пък просто им се е случило нещо лошо! Но това, което най-често обединява „нещастниците", е, че всички те са страхливци!

    Всеки човек сам избира по кой път да поеме и да се развива. Някои от хората вярват, че сами определят съдбата си, сами избират каква да бъде тя. А други са убедени, че съдбата е тази, която ги избира. Може би до някаква степен и в двете твърдения има истина. Но това, което никой от нас не може да отрече е, че животът е по-добър за онези, които умеят да рискуват. А тези, които го правят, са много смели хора.

    Съдбата винаги е била и винаги ще бъде на страната на храбреците. Защото животът е нещо много сложно, но същевременно и много просто и ако още при първата житейска трудност човек се огъне и слабостта и страхът му излязат наяве, то тогава съдбата му „обръща гръб" и всичко тръгва наопаки. Защото животът е като диво животно - ако не му покажеш още от начало кой е господарят, ако не го укротиш, то тогава ще си остане диво.

    Смелите хора винаги печелят. Но и преди, и сега е било и ще си остане предизвикателство за един човек да бъде такъв. Защото понякога условията не го позволяват. Как може един човек, който има деца, но работи на нископлатена работа, да напусне, за да си опита късмета другаде? Поне в България това е невъзможно! А колко хора биха вложили всичките си пари, за да започнат самостоятелен бизнес? Това е много рисковано, а резултатите не винаги са положителни. Много хора в днешно време „играят на сигурно"- ниска заплата, но път сигурна; много и неоценена работа, но все пак работа и т. н. И в повечето от случаите съдбата не е благосклонна към тези хора. Защото много от тях са страхливци.

    Има една много точна и много смислена народна мъдрост: "Помогни си сам, за да ти помогне и Господ." И точно в тези думи се крие ключът към щастливия живот. Защото много от нас вечно чакат някой друг да им помогне, един вид - пиленцето на късмета само да кацне на рамото им, вместо да се опитат да го уловят. И точно там е грешката. Защото единственият човек, който  може да ти помогне най-добре, си самият ти. И ако не се заемеш сам да оправиш живота си, то тогава той никога няма да се промени.

    Съдбата наистина закриля смелите хора! Защото единствено те се борят с живота. Те са тези, които избират по-трудния, но по-верния път. Единствено те рискуват, за да спечелят. Понякога в живота на човек се налага момент, в който трябва всичко да се промени и ако си страхливец, ти няма да направиш нищо, за да го постигнеш, ще продължиш посредственото си и нещастно съществуване, защото отказваш да се противопоставиш! А съдбата обича достойните противници и когато на пътя и се изпречи един слаб и безхарактерен човек, тя стоварва цялата си мощ върху него!

    Според мен, съществуват два типа хора: страхливци - нещастниците, за които е важно единствено да съществуват, без значение как, и смелите хора - тях съдбата ги обича и закриля именно, защото се борят с това, което не ги удовлетворява. Всеки сам избира кой от двата типа хора да бъде. Е, какъв си ти - страхливец или смелчага?...

  

 

     

© Меги Алексиева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Убедена съм, че препятствията са за това, да бъдат преодолявани и с мъдрост...Така се калява характерът!Поздрав!
  • съгласна съм. страхът е това, което кара хората да работят заради парите, а не заради работата. това прави страхливците посредствени... защото не могат да са наистина добри в нещо, което не обичат. получава се затворен кръг... звучи сложно, но всъщност - не, не е.

    добро есе
  • Мерси
  • ``А съдбата обича достойните противници и когато на пътя и се изпречи един слаб и безхарактерен човек, тя стоварва цялата си мощ върху него!`` Харесах.
Предложения
: ??:??