26.11.2023 г., 14:13 ч.

Технологиите и ние 

  Есета
231 0 1
1 мин за четене
   ТЕХНОЛОГИИТЕ И НИЕ

 

    Живеем в свят, който осигурява всякакви уреди и устройства за улесняване на ежедневието ни. Това обаче ни лишава от възможността да развием ключови за съществуването ни умения и ни отдалечава от естествения начин на живот.

  Какво ще стане, ако например, по някакви причини, тези устройства станат неизползваеми?

Хората и сега, при най-малкия проблем изпадат в нервна криза. Как бихме се справили в една екстремна ситуация? Никой дори не допуска, че може да му се наложи да преживее подобно нещо. Това особено важи за милениум поколението, което се отглежда като цвете в саксия.

Но животът има тази способност да ни подлага на предизвикателства, когато най-малко очакваме.

  Докога мислим, че ще можем да закриляме децата си и да поемаме, вместо тях,

 трудностите върху себе си?

Какво ще стане с тях, когато нас няма да ни има? Не е ли по-добре да ги подготвим, като ги научим да „летят“, както правят птиците?

  В природата е закодирана голяма мъдрост. Всяко възрастно животно предава опита си на своето поколение, за да бъде то годно да се справя само.

  Защо човекът измени на този природен закон? Защото си въобрази, че е толкова велик, че няма нужда от природата и нейните закони, защото е върхът на творението и иска да върви по свой път. Само че дълбоко се заблуждава. Без условията за живот, които природата ни осигурява, ние не бихме могли да съществуваме на тази планета и това тя започва да ни го напомня все по-често, защото ние прекрачихме всякакви граници. Много хора все още не осъзнават, че се превръщаме в неин враг и има опасност да реши да се отърве от нас, за да се защити. Дали ще направим завой и ще се върнем към преклонението и благодарността, които й дължим, дори само за да оцелеем, близкото бъдеще ще покаже.

 

© Ренета Панкова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Това т.н. "милениум-поколение" аз го наричам "тротинеткаджии-айтинца", като добавям и неграмотни. Не функционално, а изобщо. А за гениалните или поне много добрите деца, които учат и знаят, включително в България - нищо или почти нищо. Само дитирамби по тъпите, посредствени и зависими телевизии (ако знаят как ми напомнят за рашистката телевизия по БТ (сега БНТ) всеки петък) за т.н. "харвадци" (от първо отделение на пуцовете на Харвард). А последните, ако знаят какво презрение предизвикват с това, че се пънат ще идат да се гръмнат. Включително някои дебелаци. Имам по-добро решение за тях - да се наврат в кучи гъз на топло, че да не идат на топло при бай Ставри.
Предложения
: ??:??