23.02.2009 г., 7:57 ч.

Труден залък за преглъщане... 

  Есета » Лични
1830 0 13
2 мин за четене

                                                                                           Посвещавам единствено на себе си...

 

 

 

 

Това, което ще напиша, е толкова лично, че едва устоявам на изкушението да го набутам в дъното на съзнанието си и да се връщам към него само, когато почувствам, че искам, че се нуждая, когато съм сама... Това е емоционалният багаж, който всички ние носим, онези гадни малки или не чак толкова малки неща, които преди време хубавичко са ни накълцали крилцата, огорчили са ни, точно когато сме усетили какво е усещането да ти е сладко и са ни дали такъв урок, че ни е страх отново да посмеем... да обичаме, да се доверим, да опитаме, да поставим ново начало, да полетим... или просто да затворим за миг очи. Страх ни е да не изпитаме поредният удар на съдбата или поредната рана от хората, на които сме направили местенце в сърцето си. Страхът от поредния провал ни задушава, спира ни, оковава с предишните спомени и общо взето ни проваля живота в настоящето. Затова докато не преодолеем миналото, не можем да бъдем щастливи. А за да го преодолеем, трябва първо да го разберем. Спомням си за една стара позната, която след поредната раздяла с момчето, което доскоро е било лудо по нея, беше съкрушена. Звънеше му, търсеше го на работата, у дома му, но той сякаш просто изчезна, нe получаваше никакъв отговор от него. Исках да помогна. И така две луди глави измислиха план за хващане на нечестния Ромео на тясно с едничката цел просто да се изяснят нещата. Запознах се с момчето в сайт за запознанства, където се регистрирах специално за повода. И не беше никак трудно да го убедя да се срещнем още същата вечер. Отидох с въпросната си позната и естествено ме доядя, че не взех фотоапарата да го снимам, защото смайването, изписано на лицето му, беше доста комично. След като проведоха един честен и зрял (поне от нейна страна) разговор, тя сама се убеди, че той не си струва. След като си изясни взаимоотношенията, които и тежаха, натъжаваха и не я оставяха да спи толкова дълго време, тя успя да обърнe нова страница. Депресията от раздялата премина бързо и тя продължи напред. И чак сега, когато се връщам към този спомен, разбирам истинският смисъл на нещата. Та и аз допреди няколко месеца не можех да преглътна едно мълниеносно "сбогом", което кънтеше в сърцето ми толкова оглушително, че бях глуха за други гласове, бях сляпа за други очи, устни и чувства... Но когато намерих причините и отново ми предложиха на поднос същите тези лъжливи устни, същите предателски очи, аз вече бях готова да ги оставя на гарата "минало" и се качих за следващия влак. И нямаше объркани чувства, които да ме спрат да обичам и да оставя отново да бъда обичана! Пиша всичко това не защото личният ми живот е от значение за някого, а защото личният ми опит може да бъде от полза. Емоционалният багаж тежи... Оставете се на свободата да забравите предишните грешки, да си ги простите, не ровете в старите рани, позволете да бъдат излекувани...

 

 

© Таня Атанасова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Когато има неяснота, въпроси без отговор, неизказани думи, недоизживяни емоци...сякаш все се връщаме назад. Все ни тегли към миналото...Кара ни да си задаваме въпроси с "ако"... Спомените ни преследват и сякаш няма спасение, сякаш се въртим в порочен кръг. Новото не ни привлича.
    Тогава равносметката идва като закъснялото прозрение и истината, до която някои от нас достигат и ако все пак имат "късмета" да доизживеят емоциите си. Да получат отговорите...
    Тогава разбираме, че тази изстрадана любов е разочарование, изящен воал от заблуда, които сами сме изтъкали идаелизирайки любимия човек.
    О да, разочарованието - несъмнено то най-бързо снема товара от...сърцето...
    Поздрав Таня - наистина караш хората да се замислят!

  • Да ти кажа, след време човек си изработва имунитет и вече е без значение колко раздели ще инкасира. Но и влюбванията май са доста съмнителни
  • Много човешко!!!
    Можем да си простим съзнателните грешки. Как да си простим несъзнателните,тези които ние не смятаме за грешка и заради които са хвърляли и хвърлят камъни по нас!?! Тях как да си простим и да продължим...
  • Казвай всичко, премълчавай малко, не си руши душата! До това послание ме наведе това есе! Поздрав!
  • Замисляш страшно много! The_gold_f ми препоръча да прочета есетата ти и сега мисля много да и благодаря че го направи!Поздрав!
  • Страхотно е сладко ... Ако има багаж на света , който наистина е ненужен на човек , то именно този - "емоционалният" - е най - подходящ. И колкото по - рано човек се освободи от него, толкова по- лесно ще му е да продължи напред. Както се казва , няма нищо по - хубаво от това да се събудиш рано сутрин и с усмивка на лицето да кажеш - това е моят нов ден ! Целувки за момичето ми
  • горчиви хапчета се пият с компот от ягоди....
  • Страхотно есе (за пореден път, взе да ти става навик :П )!! За пореден път съм изумена от зрелостта, която притежаваш. Предполагам, че е изключително трудно да прелистиш страницата на един период от живота си, изпълнен както с любов и страст, така и със сълзи и горчилка. Радвам се, че ти си отворила тази нова страница, готова за нови предизвикателства, нови любови..., готова за един вълнуващ живот . Поздравчета от мен, Танче! ()
  • Мм, мила, позамисли ме и дори може да се каже , че ми помогна. Доста се натъжих... Но определено имаш право! "Оставете се на свободата да забравите предишните грешки, да си ги простите, не ровете в старите рани, позволете да бъдат излекувани..." Не е лесно! Хубаво е, че ти си успяла! Домъчня ми за теб! Прегръщам те!
  • Мерси, момичета!
    Дано винаги имате смелостта да оставите товара и да продължите напред с лекота на сърцето.
    Поздрав за всички с тази песен : http://www.vbox7.com/play:040196af
  • И аз харесах,пиленце!!!
  • Браво, Таня! Възхищавам се на смелостта ти и пределната ти откровеност!
  • Трудностите са нашите крачки към израстване... Поздрав!
Предложения
: ??:??