31.01.2016 г., 17:44 ч.

Утрото е близо 

  Есета » Граждански
1078 1 8
2 мин за четене

Уважаеми господа политици,

Аз не съм историк, още по- малко разбирам от литература и народно творчество. Ама някак ми е мило на душата като чуя „Даваш ли даваш, балканджи Йово“, „Хубава си моя горо“ или „О неразумни юроде…“. Кое налага те да бъдат извадени от учебната програма? Не са ли това творения, които знаят и бабите ни, завършили едва първо отделение? Не е ли това от българско, по- българско?

Кой е Робинзон Крузо и с какво превъзхожда нашият си балканджи Йово? Какви по- достойни примери ще даде Крузо на нашите деца? Защо те не трябва да знаят, че е имало и има такива хора, на които се е крепила и се крепи българщината, като наш си Йово?

Вие срамувате ли се от себе си? Срам ли ви е да кажете, че вашите предци са били роби? Ама горди. Срам ли ви е да си признаете, че вашите деди са били клани, вашите баби са били изнасилвани, вашите далечни братовчеди са били убивани още в пелените? Ама са били непреклонни.

Или, простете, робство е грешна дума- според вас. За какво да говоря- за присъствие, за съжителство или за гостуване, а може би за освободители. Дали пък поколения наред не са били в пълна заблуда относно миналото си? А може би разказите на вашите и наши прародители са химера. Може би шест поколения българи са имали един и същи сън? А какво ще кажете за чуждите автори- писатели, художници, летописци…….- описали баташкото клане? И те ли лъжат, сънуват или ……. обслужват чужди интереси? Поляци, германци, французи, руснаци….. според всички- клане, сеч и кръв. Благодаря за това съжителство, но аз ще си му казвам робство.

И ето след толкова години идвате вие и ни отваряте очите. Най- накрая знаем истинската си история. То като ви слушам вие я написахте така:

„450 години българи и турци си живяха мирно и кротко по нашите земи. Раят на света, птички пеят, слънце грее. Но ето, че се появиха „изедници“, като Левски, Ботев, Раковски, Бенковски, и хиляди други знайни и незнайни и обляха китната ни татковина с кръв. Прогониха мирното турско население, за нощ съчиниха хиляди революционни песни и стихове, пренаписаха цялата история и се обявиха сами себе си за герои.“

Та в този ред на мисли, не е далече времето, когато ще издигнете паметник на загиналите турски орди при отстъплението. А 3 Март ще обявите за ден на национален траур.

Господа политици, моля събудете се. То ние българите спим. Понякога и 500 години, ама щастие е, че има и будни. Появи се тук, а после там самотен глас, после друг го подеме, па станат два, после дружина. Една да прекършиш, друга ще дойде, зад нея трета.

Господа политици, утрото е близо.

© Анелия Александрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ех какъв спор се развихрил тук!!! Любомир, Николай, благодаря ви за проявения интерес.
    Да Николай, прав си, аз не боравя с факти, не се спирам на дати и събития, казвам онова, което ме вълнува и онова, което мисля. Освен учебника по история, съм имала удоволствието да прочета записките на Ами Буе и Огюст Викенел, Бернардо Навагеро, Доменико Тревизано, Якопо Рагацони, Лоренцо Бернардо, Матео Зане... Каква русофилия? За какво говорим? Отричаш ТУРСКОТО РОБСТВО ЛИ? А темата дали Русия е освободител или поробител- изобщо не я засягам. И все пак- интересна гледна точка. Благодаря.
  • Г-н Ненов, нито Вие, нито аз можем да съдим историята и да я определяме колко е истинска и колко е манипулирана. Ще Ви цитирам само една мисъл на Айнщайн, а Вие си помислете, притежавате ли качествата на Бог, за да налагате мнението си като "Истина от последна инстанция".
    "Две неща на този свят са безкрайни - вселената и човешката глупост, като за първото не съм съвсем сигурен"
    Алберт Айнщайн
  • Пулсар, сайтът не е място за политически коментари. Намери си поле за изява като публикуваш статии по вълнуващите те въпроси в специализираните за целта медии.
  • Николай, ограничи се само в коментари относно качествата на написаното, без да се опитваш да налагаш своите разбирания за историята.
  • Добро утро, Пламен. Добро утро, Любомир. Добро утро, Елица. Благодаря ви, че наминахте и коментирахте. Оценявам го.
  • Поклон пред таланта и словото ти, Анелия!
  • Освен дар слово, имаш и позиция, която отстояваш. Радвам се, че все още има млади хора, умеещи да разсъждават и за които понятия като чест и достойнство не са празни приказки. Ще ти гостувам често.
  • Добро утро, Анелия !
    Не е необходимо да си непременно българин за да сгреят душата ти споменатите от теб произведения, стига да ги разбереш. Клинтън когато слизаше от самолета в София изрецитира наизуст на разбираем български откъс от „О,неразумни юроде…“. Защо ли?
    "...Робинзон Крузо" е залегнал отдава в учебните програми на западните капиталистически общества. Защо ли?
    Аз, като човек, съм се срамувал от себе си, понякога, когато някой до мене падне и аз не мога да му подам ръка. Като... гражданин на България не ме е беше срам когато нашият пръв любимец ни нарече "лош материал"... но, винаги, когато се изказва, дори на нова година най-големият радетел на българщината, уважаваният от всички нас Президент на Република България ме обхваща чувството на срам. Защо ли?
    Че Гевара е носел в джоба си снимката на Левски. Защо ли?
    Не се шегувам - паметник на султана завоевател има. В Русе. Защо ли?
    "Трудно се живее сред глупци... " Защо ли?
    "Добро утро" или "Добър вечер" , Анелия?
Предложения
: ??:??