5.07.2010 г., 11:29 ч.

В моя солипсистичен свят... 

  Есета » Философски
1591 0 3
2 мин за четене

         В моя солипсистичен свят...

 

    Тук сме само аз, моето въображение и цялата Вселена. Проектирам я в съзнанието си слънчева. В нея всичко е подредено и дори хаосът на мислите ми е строен в редички. Те едва се удържат, но… аз нали затова съм нащрек… Подреждам ли, подреждам… Като много чувствителна везна са станали представите ми. Уравновесяват се доста трудно… след дълги дебати вътре в мен и изведнъж… Достатъчна е само една пеперудка съмнение или ново обстоятелство и везната се прекатурва на 180°. Започвам отначало. За кой ли път. И цялата съм трепет. Вярвам, че всичко може да бъде прекрасно. Но и не забравям, че това си е моето опиянение и спасение от реалния свят, който ни залива с абсурди и противоречия, с лоши случки и ужасни престъпления… Не мога да предвидя бурите – нито природните, нито в душата си… Но мога, докато е относително спокойно в мен, да си изградя бентове (да анализирам и да запомням своите изводи), които ще ми помогнат да се справя, когато се появят бедствия. Мислите ми са моето противопоставяне и моята опора.

 

 

***

Солипсизъм  (от латински: „солус” - един, „ипсе” - аз, сам) e философско гледище, според което съществувам само аз или само моето съзнание, а целият останал свят, включително и всички хора, фактически не съществуват, а са създадени от моето съзнание и въображение.

                                                                                    © Павлина Петрова

© Павлина Петрова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Докато има път и аз не искам да спирам. Ще вървя към теб, без да изграждам бентове навред. То знай светът е моят дом, може пак да се срещнем по широкия друм. При нужда звъни на 112.
  • Ех, Павли...
    Това е болката на растежа... да "кроим и прекрояваме"... и всеки път да не забравяме да мерим поне три пъти... преди да вземем решение...
    Уважавам мислещите хора и им се възхищавам, защото само емоции и категоричност във възприятията не са достатъчни за мисията, с която СМЕ ТУК...
    Поздравления!!!
  • Всичко е прекрасно, щом вярваш, Павли! Поздрав!

    http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=219557
Предложения
: ??:??