1.04.2015 г., 0:52 ч.

Възможно ли е ти да си светец 

  Есета » Философски
899 0 6
1 мин за четене

Вярвате ли ми или пък не, но светът около нас е пропит от мръсотия. Глобалната мизерия е разперила пипала като слузест октопод и прониква до всяко късче от нашия бит... Тя е около и вътре в нас... Тя е навсякъде и във всичко, но ние толкова сме привикнали с нея, че дори когато я забележим я възприемаме като нещо странично, което не ни засяга... Като една кофа с боклук в която хвърляме отпадъците си и бягаме, като се мъчим да я забравим веднага...

 Бягството от проблемите е напълно човешка реакция, но тук възниква въпросът - Можем ли да избягаме от себе си?

 Сега си представете, че всеки човек е една къща, дом, а конкретно Вие, ако сте със свръх его бъдете например палат, сарай, дворец... Отвън сте лъскави. покрити с мрамор, украсени с прекрасни статуи, с красив двор и басейн в него. Отвътре стаите Ви са пълни със светлина, чудесни мебели, техника от най-последен модел, но... Май забравихме нещо...

 Без какво не може да съществува един съвременен дом? Сетихте ли се? Ако не сте, ще Ви дам жокер - Това са кухнята, банята и тоалетната, а какво е общото, което свързва всички тях? Това е нещо за което рядко мислим, но непрекъснато използваме... С две думи - Нейно Кралско Величество, Канализацията...

 Сега имам една молба към Вас - Погледнете вътрешната си такава, в която плуват мазните петна на завистта и омразата, фекалиите на злобата и личните Ви амбиции и стремежи и ми кажете честно. Смятате ли, че домът на вашата същност е един свят храм, до когото няма достъп мръсотията на заобикалящата ни реалност? Ако отговора е "Да", то тогава или сте непризнат светец, или дълбочината на вътрешния Ви взор нещо не достига до местата, в който се крие отговора...

 И тук ще задам последния си въпрос, с който всъщност и ще приключа тази своя (досадна може би) творба - Смятате ли, че наистина във Вас може да се крие един непризнат светец или светица?

 

16.02.2015

 

Георги Каменов

© Георги Каменов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Мъдра мисъл, Магдалена - има много истина в нея.
  • размисли ме... моят отговор е простичък...
    няма светци между живите, но човек трябва да се стреми
    и отвън, и отвътре да му е чисто...
  • Силно послание има в думите ти, Галифрей... Благодаря ти за коментара и прочита.
  • Според мен молбата ти е нереалистична. Караш хората да погледнат във вътрешната си канализация, а повечето от тях дори не подушват, камо ли да виждат, изпражненията, лежащи в скута им. Иначе, в днешно време, почти всеки ще се обяви за светец, особено ако е пияндурник, който редовно изнасилва дъщеря си.
  • Благодаря, Младене, за стойностния коментар. Сагласен съм напълно с тезата в него.
  • Тази творба е хубава с въпроса, който поставя. А той е адресиран към всички онези, които работят с девиза:

    "Да построим в този макроад нашия микрорай".

    Това не може да се случи пълноценно. Все едно в тоалетна да строим
    храм. Всъщност има един такъв манастир в околностите на София, недалеч от Орландовци. Казва се Свети Мина. Там е реализиран този най-лош вариант с канализацията от есето.

    Поздравление, Георги! Важна тема зачекваш.
Предложения
: ??:??