4.09.2021 г., 22:29 ч.

За амбицията, успеха и стъпването върху другите 

  Есета
1000 3 8

До ръководни и властови постове рядко достигат морални и почтени хора, защото в повечето случаи това изкачване изисква съвсем друг тип „качества“ – лицемерие, сервилност към висшестоящите, комформизъм, лоялност, стигаща до участие в сговори за облагодетелстване на избрани лобита, интриганство, кариеризъм и властолюбие, алчност и егоцентризъм, горделивост (не - гордост), надценена самооценка и чувство за непогрешимост в преценките, арогантност, липса на чувство за емпатия, психопатия. За съжаление обществените отношения и конструкции на функциониране на институциите изтикват такива хора напред – по върховете. Дали някога е било по друг начин, съмнявам се!!!

© Данаил Таков Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Радвам се, че текста ми ви е замислил и подтикнал да коментирате, Самовила, Ели, Краси, Руми, Стойчо, Дари, Иви! Поздрави!
  • Поздравления за есето, Дани!
  • Било е и по друг начин, много рядко, но е било. В световната история се откриват изключения и са ярки
  • Историята помни и показва, че е така!
    От Алкивиад до наши дни.За да управляват демос, както им е изгодно.
    Не случайно Сократ доброволно приема отровата от бучиниш, след несправедливата присъда.
    Колкото и да изглежда парадоксално:"Всички добри намерения водят към ада!"
    Поздравления за есето,Данаил!
  • Оставиш ли АЗ- ът да те ръководи, последствията са ясни!
  • Може би да се задържиш ще са нужни някои от тези качества... власт, ръководство... с романтична душа не става На едни се дава едно, на други -друго. Има какво ли не. На някои една гола арогантност им дало сътворението, да не мислиш че им е лесно , а като става въпрос за институции - там системата те моделира и вече си зависи от глината.
  • Арогантни и лицемерни психопати! Да, но кой гласува за тях? Виновни сме ние, които ги търпим! Браво, Дани!
  • Добро прозрение.
Предложения
: ??:??