2.05.2017 г., 17:57 ч.

За децата 

  Есета » Други
996 1 2
2 мин за четене

За децата


Роди се дете. Определено трябва да е неприятно усещането на студения пълен с въздух свят. Неприятното усещане активира програма внимание. 
И бебето започва да плаче. 
Не знам откъде още в първите минути на живота си бебето знае, че може да привлече вниманието на всички полезни. 
С плач. 
И така започва живота му. Започва да усъвършенства комуникацията си, защото нуждите му се увеличават. Плача вече има доста нюанси. Всеки припознат.
Бебето вече има средство за комуникация и контрол. Какво повече му трябва?


Бързо осъзнава, че има още много да учи. Въпреки успехите в плача, все някак си успяваха да го накарат да прави неща, които не искаше. 


Да изяде още една лъжица от безвкусното пюре! 
Да има шапка и ръкавици въпреки, че умира от жега… 


Мммммммммммм.... си казало бебето. Я да се науча от тях как се прави!
И започнало да следи за всяка измама, лъжа и заблуда, накратко манипулация, която ние използваме за да караме другите да вършат нещо въпреки волята им.

 
Защото това е едно наистина полезно умение! 


Големите лесно се хващат на капана. Пък като са мързеливи започват от прости манипулации (по-малко усилия са нужни), но скоро осъзнават, че вече не им минават номерата. Това ги принуждава да вадят още номера, и още номера и докато се усетят, вече са научили на всеки номер дребосъка. 
Но бебетата са хитри и даже неуморни. Започват скоро да научават номерата на всички около тях. 
Докато един ден не разбират, че те знаят най-много номера. 
Това наистина е полезно умение!


И точно когато започват истински да се радват на властта си ги тряскат с Говорене.
Ако на някой от вас му се се налагало да учи чужд език може би има бегла престава за какво иде реч.
Никога не е предполагало, че големите може да са толкова подли. Те владеят толкова много номера с езика, за които ще са нужни години да се научат!!!
Бунтува се много. Може би това е бебешкия пубертет.
Но също така знае, колкото е хубавото усещането да контролираш другите. 
И се впуска да учи. Номера.
Изучава системно и в детайли манипулациите, които използваме върху него всеки път, когато искаме да го накараме да извърши нещо срещу волята си. 
Моделира ги. И започва да ги използва. Защото така са го научили. Защото така ще научи децата си. 
Или се пречупва. От прекалено много манипулации.


И така преминава живота му. И така преминава живота ни.

 
Това, което не успявам да разбера, е защо едни хора си мислят, че знаят какво е добро за други хора. И са толкова убедени, че са склонни да счупят волята им за да се наложат. 
Това аз не разбирам.
Как едни хора, които не знаят какво е добро за тях, могат да знаят така убедено какво е добро за другите?

 

Помогнете ми да го разбера!
 

© Росен Балабанов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Колкото се може повече. Само това, което ги интересува има значение за тях.
    Това ще им помогне да бъдат себе си.
    Всичко останало е неистинско
  • А ти смяташ, че децата трябва да бъдат оставени да правят само това, което искат?
Предложения
: ??:??