8.12.2016 г., 13:53 ч.

За къпането - или ходенето на баня 

  Есета » Други
1147 1 0
3 мин за четене

За къпането - или ходенето на баня

 

Интересен е въпроса за банята – ходенето на баня – и къпането.

Той е комплексен въпрос  и се отнася както до чистотата и здравето на тялото, така и до душата на човека, тъй като порите на кожата са свързани с душата, по-точно с дишането на кожата, а това дишане е свързано с ЕНЕРГИИТЕ – въобще възприемането на енергиите от природата е първоначална необходимост… Ходенето на баня се мотивира именно от ЕФЕКТА, който се получава при това, а ефекта е комплексен.

 

  1. Банята е подреждане на мисленето – тя е медитация – съзерцание

Къпането е свързано с топлината на банята и това създава отпускане, дремотно състояние, което е близко за медитацията. Следователно банята е едно себевглъбяване, тя е свързана с размишление, едно вътрешно, умствено подреждане и очистване. Следователно съществува в условията на топлата обстановка на банята възможност за размишление – или по-точно за съзерцание - човек може да уточни някои идеи в себе си, въпроси, да подреди мислите си. Освен това, може да общува със самото ПОДСЪЗНАНИЕ – да даде сериозни задачи на подсъзнанието като здраве, подмладяване и всичко, за което е сигурен, че му трябва.

 

     2. Банята е очистване на тялото

 

В Русия, Турция, Финландия има парни бани – сауни. Нагорещяват се камъни или железа и се произвежда много пара, парата води до изпотяване, а изпотяването отваря порите, отмиват се нечистотиите. А в други страни, като България, пък има много минерални горещи извори и са създадени бани на тази основа – като например банята в Сапарева баня, в Панчарево, Сандански и много други. Целта при двата вида бани е МАКСИМАЛНО очистване на порите на кожата.

 

В условията на минералните горещи бани технологията на къпането е следната. Максимално пребиваване в басейна и до него, за да се получи раз-мокряне, накисване при което водата да изкара част от мръсотията на повърхността на кожата и проникване на водата в клетките и междуклетъчните пространства. Това се постига по един естествен начин – намираме се ту във водата, ту до басейна – почиваме и „дремем” /медитираме/ в продължение на около час поне. После започва втората част на банята – изтъркването с цел самото очистване.

 

Изтъркването на тялото се осъществява  по следния начин. Започваме с ръцете да търкаме лекичко кожата навсякъде из тялото, така че да го обхванем постепенно цялото. Усещаме как мръсотията – кирта се появява и после, като затворим кръга на търкането се отмиваме. След това започваме втори кръг по СЪЩИЯ начин, отмиваме се, и после трети и по време на третия кръг усещаме вече, че тялото е чисто.

 

След като сме се изтъркали, насапунисваме най-напред лицето така, че сапун да попадне в очите, да ни залюти, после отмиваме с вода очите. След това насапунисваме 100% тялото и започваме масаж – масажиращата ръка се движи с натиск по протежение ка краката, ръцете, гърди, корем, гръб, натискаме /ако знаем/ някои масажни точки. Особено е важно при този масаж ИЗТЕГЛЯНЕТО на пръстите на краката и ръцете, което става по следния начин. Между указателния и средния пръст на масажиращата ръка изтегляме с плъзгане всеки пръст на краката и на ръцете. След масажа отмиваме се хубаво с вода.

 

А накрая се препоръчва банята да завърши с обливане с ЧИСТО студена вода. Така банния сеанс завършва, следва обличане. Ако нямаме кърпа за изсушаване, с ръцете минаваме цялото тяло за премахване на капките вода, чакаме малко и се обличаме. Топлината на тялото го доизсушава.

 

На баня трябва да се ходи по принцип на всеки 4 дена, или поне всяка седмица. Къпането с душ само трудно може да се нарече баня – трябва да се ходи на ИСТИНСКА баня, по възможност.

Ходете на баня, къпете се, размишлявайте и бъдете здрави. Славянските и арийските богове са включили още от древността банята в своите БЛАГОДАТНИ препоръки за щастлив живот на хората.

 

Лесничея                                                              8. 12. 2016 г.

© Леснич Велесов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??