10.09.2019 г., 9:10 ч.

За любовта 

  Есета
1227 5 13
2 мин за четене

  

   Снощи гледах предаване по БНТ по случай 60 годишнината и. Да има още много по 60! Не знам защо, това ме разчувства и насочи към мисли за любовта. Преди да ги споделя с вас, да ви кажа, че записите с младите Емил Димитров, Борислав Грънчаров, Паша Христова, Г. Парцалев, Калоянчев, Лолова, Мутафова, кадри от стари продукции... Всичко това ме умили и разчувства до сълзи. Не познавам лично нито един от тия хора, но тяхното присъствие ми липсва! И на мъртвите, и на живите! Толкова интелигентен хумор, толкова чар и талант! Как да не липсват?! Почувствах се като на Нова година! 

   Та... За любовта. Някой беше казал, че това е лепилото, което държи живота цял и го продължава. Някои си мислят, че тя е за младите, за тези, които са необвързани, за красивите, за взелите в ръце живота си. Нищо подобно! Тя не подбира! Имаме си биохимия и някои хора ни я стимулират да произвежда "любовни" хормони! Не е задължително да са перфектни! Какво значи перфектен?! За влюбения, любимият е перфектен! Той има очи и уши само за него! Природата се е погрижила всеки да има обект на любов! Едва ли има пълнолетен, подминат от тази прекрасна лудост! Проблемът е, че в последно време се бърка любовта със секса. Често, той предхожда любовта и до нея не се стига. Страстта е част от любовта, но не е любов. Понякога тя си отива, но любовта остава. Все пак, за страстта са нужни и някои физиологични предпоставки. Може и да има сексуална преситеност, да се появи такава немощ... А, любовта е жива! Човекът ви вълнува, изпитвате нежност, отговорност, грижа! Вие се нуждаете от присъствието му, за да се чувствате щастлив! И кой казва, че любовта умира с брака? Не е вярно! Не брака я убива! Убива я рутината! Двамата вече не търсят емоция от това, че са заедно, а затъват в битовизъм и вече не се провокира любовната биохимия. Започват да се оглеждат за други провокации, появяват се триъгълници, квадрати и какви ли не фигури, които дават основание за раздяла. Всъщност, нито един от тия нови обекти не е по- добър от първия! И, всеки по нещо прилича на него!

   Има едно схващане, че като понатрупаш години, вече не мислиш за любов. Не е вярно! До като сърцето бие, биохимията работи и се поддава на провокации. Както може да се провокира гняв, така и любов! А тя е толкова богата на емоции, че нищо друго не може да се сравни с нея! Имаме майчина любов, съпружеска, първа, приятелство, любов към определено място, животно! В нея се съдържат нежност, привързаност, лоялност, грижа, страст, преданост... Не съм изчерпателна! И всички тия емоции така зареждат човека и пространството около него, че той е в постоянна еуфория! Какво по-хубаво от това?

  За това си мисля, че наистина любовта е лепилото на живота! И много искам то да не се заменя от ментета! Да не се разбива на съставни части! То е ефективно, когато е в цялост! И, не бива младите да се лишават от него, мислейки, че го познават! Мислейки, че един елемент е равен на цялото! Трябва да се научат на любов! Тогава връзките няма са толкова уязвими и кратки! Не знам къде и какво е сбъркано, но е сериозно сбъркано! Младите, подрастващите, децата трябва да се научат на любов! На истинска любов! Тогава щастието няма да е само дума!

     Хора! Бъдете влюбени цял живот! Без значение в кого, или какво! Любовта дава крила! Не ретбул! Любовта!

© Маргарита Ангелова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • https://youtu.be/7csCg6q0G8g !😢!
  • Привет, приказно момиче! Любовта е толкова многолика, всеобхватна и могъща, че един живот не стига да я опознаеш! Дори една страна от нея да опознаеш, ти си богат и щастлив! Благодаря ти и за коментара, и за любими! Жеоая ти Любов!
  • Марги, усмихна ме и се принудих да обогатя познанията си по зидане на тухли! Що да е лепило любовта? С лепило дом се не гради. Хайде да е варов разтвор! Създавал добро сцепление между тухлите. Шегувам се. Харесах есето ти! Всеки обича по свой си начин. Колкото хора, толокова любови. Важното е Тя да не лишава, да не ранява никого, а да дарява жизнелюбие и порив за добри дела.
  • Марги,на тая възраст,кога успя да събереш толкова истини,естествено,че си много наблюдателна !Животът гъмжи от много примери!....Но събуждаш и размисли...Хареса ми сравнението на любовта с лепилото,както и апела към подрастващите....Аплодисменти!
  • Руми, сърдечно благодаря!
  • Привет, мило Плевелче! Много ти се радвам! Благодаря!
  • Харесах много!
  • Привет, Стойчо и Марианка! Благодаря, че не ме подминахте и ви желая много и истинска любов!
  • Да,"любовта е прекрасна лудост"!
    Когато върнем лентата на спомените разбираме,че никога не е късно да изживеем отново това прекрасно състояние!
    Поздравления за хубавото есе,Маргарита!
  • Привет, Стойчо и благодаря!
  • Гуш!
  • Споделям, любовта не признава възрастта, тя ни движи напред!
  • Светулче! Само любов!
Предложения
: ??:??